• 0

kan geen bankrekening krijgen

ik weet niet of ik hier in het goede topic post, maar mijn probleem is het volgende. Nadat Izecom door oplichting failliet is gegaan, dreigt ook mijn persoonlijk faillissement. De bank (ABN) heeft een vordering op mij prive, en heeft mijn rekening geblokkeerd, althans, ik kan er niet meer bij. Andere banken zien een registratie bij BKR, en weigeren een rekening voor me te openen. Ik zit nu in de situatie dat ik wel geld heb, maar geen rekening om het op te storten en mee te betalen, zodat ik b.v. niet de huur kan betalen. Dat geeft ook weer nare problemen.

 

Ik denk dat ABN wel de rekening deblokkeert als ik er geld op zet, maar ik denk ook dat ze dan gelijk dat geld inpikken om mijn schuld mee af te lossen. Kan iemand me vertellen hoe ik uit deze deadlock situatie kom? Het is tamelijk urgent, in de zin dat ik niet uit mijn huis gezet wil worden deze week.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ken dat probleem... ik heb ook 2 jaar lang geen persoonlijke bankrekening gehad door een bkr registratie en een bij de abn geblokkeerde rekening.

Ik had gelukkig nog een zakelijke rekening waarvandaan ik alles kon doen.

 

Heb je het geld contant dat je wil gebruiken voor het betalen van je huur?

Zo ja kan je bij het postkantoor dat geld gewoon gebruiken om een acceptgiro direct te betalen. Komen dan wel wat kosten bij maar dat zal niet het grootste probleem zijn.

 

Daarnaast misschien een optie om een belgische rekening te opennen? Rij naar een belgische bank net over de grens en open daar een rekening en gebruik die om geld vanaf over te maken.

 

Misschien ene optie om het geld op een rekening van een familie lid te storten en diegene voor jou de rekening te laten betalen?

 

Succes in elkgeval

Link naar reactie
  • 0

ze mogen dat misschien niet maar uit ervaring weet ik dus dat ze eenvoudigweg gewoon geen rekening opennen.

Dan moet je inderdaad naar de bank die je die bkr registratie gegeven heeft. Maar open je daar een rekening en stort je geld wordt het volledige saldo door diezelfde bank direct overgeboekt naar de rekening die rood staat omdat dat zo is afgesproken in hun algemene voorwaarden.

Kortom... is geen oplossing en kan je dus praktish gezien gewoon geen rekening opennen.

Link naar reactie
  • 0

ze mogen dat misschien niet maar uit ervaring weet ik dus dat ze eenvoudigweg gewoon geen rekening opennen.

Dan moet je inderdaad naar de bank die je die bkr registratie gegeven heeft. Maar open je daar een rekening en stort je geld wordt het volledige saldo door diezelfde bank direct overgeboekt naar de rekening die rood staat omdat dat zo is afgesproken in hun algemene voorwaarden.

Kortom... is geen oplossing en kan je dus praktish gezien gewoon geen rekening opennen.

Bij de Rabobank heb ik regelmatig daklozen met negatieve bkr registratie voorbij zien komen die gewoon een rekening konden openen.

Link naar reactie
  • 0

dat zal dus weer per vestiging verschillen.

Bij de vestiging hier in de buurt kreeg ik die dus niet.

Wilde een rekening opennen en op het moment dat de bkr check werdt gedaan was het afgelopen en kon ik weer vertrekken.

Maar rabobank staat erom bekend dat elke vestiging zijn eigen beleid heeft natuurlijk, maar ook bij 2 andere banken kreeg ik geen rekening destijds.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ABN wel de rekening deblokkeert als ik er geld op zet, maar ik denk ook dat ze dan gelijk dat geld inpikken om mijn schuld mee af te lossen. Kan iemand me vertellen hoe ik uit deze deadlock situatie kom?

 

 

Hallo Christine,

 

Erben Wennemars zei ooit dat stront met hopen komt en als ik jou berichtjes van de afgelopen tijd zie, lijkt het zich bij jou flink ophoopt. Ik hoop dat het je snel lukt de boel weer schoon te krijgen, want dit kost natuurlijk enorm veel negatieve energie.

 

Mij lijkt uitwijken naar een andere bank en de ABN negeren niet echt een optie, zij hebben geld van je tegoed en beschikken over een uitermate ervaren en effectief apparaat om dat te innen of het je moeilijk te maken als jij weigert te betalen. Een rekening blokkeren is de eerste stap, waarna er nog een aantal volgen...

 

Mijn vraag is daarom simpel: Heb je al een gesprek met de ABN aangevraagd/gehad over de ontstane situatie?

Na mijn faillissement hadden twee banken geld tegoed van mij persoonlijk en ik heb toen zowel met Solveon (doen de 'uitwinning' van moeilijk inbare geldbedragen voor de ABN) en een andere bank afspraken gemaakt over een redelijke aflossingstermijn.

Banken willen een garantie dat ze hun geld terugkrijgen, maar er werken mensen die snappen dat dingen soms enorm tegenzitten. Ga zo snel mogelijk het gesprek aan. Vertel hen dat je het bedrag onmogelijk ineens kunt aflossen en doe zelf een voorstel voor een afbetalingsregeling waarvan jij zeker bent dat je je eraan kunt houden. Ook al duurt het dan enkele jaren voordat zij hun geld terugzien, je belooft in ieder geval dat ze het (met rente) terugzien. Laat de afspraken op papier zetten en zorg dat je je eraan houdt.

Volgens mij maak je het jezelf op deze manier ook voor de toekomst het makkelijkst. Als jij een afbetalingsregeling afspreekt en je houd je daaraan, dan laat je de bank zien dat jij ondanks je tijdelijke situatie toch een betrouwbare klant bent. Dat komt je vast later nog eens van pas.

 

Tot zover mijn bescheiden mening. Ik hoop dat je er wat aan hebt en wens je in ieder geval de komende tijd veel succes.

 

Karen

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Christine, ik heb zelf ook eens een dergelijke situatie bij de hand gehad en kon toen nog wel bij de Postbank terecht !? Weet niet of daar inmiddels de voorwaarden gewijzigd zijn (inmiddels onderdeel van ING), maar misschien het proberen waard?

 

Succes!

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Is het een optie om rekeningen te laten betalen door een vriend(in) geld over te laten boeken ? Je geeft aan zelf wel over voldoende middelen te beschikken, dat geld kun je direct op de rekening storten. Of denk ik nu te makkelijk ?

 

Verder sluit ik mij bij Karen aan.

Link naar reactie
  • 0

De Postbank (al een eeuwigheid van de ING..) is vrij makkelijk met het verstrekken van een rekening, ook als men beschikt over een BKR notering of niet.

 

Zoals door iemand hier ook al aangegeven, iedereen moet de mogelijkheid hebben om een rekening te kunnen openen danwel te gebruiken.

 

Anders is het misschien een optie om in een ander land een rekening te openen, daar je als bedrijf verplicht bent al je Iban en Bic nummers te melden op je rekeningen of deze zo op te vragen zijn, zou dit een vrij makkelijke en simpele oplossing kunnen zijn voor dit vervelende probleem.

 

Succes gewenst,

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle suggesties! Ik heb (inmiddels) wel een nieuwe rekening voor mijn BV, dan gebruik ik die voorlopig.

Ik verbaas me er ook over dat de banken zich in een convenant hebben verplicht iedereen een rekening te geven maar dat ze dan in de praktijk gewoon weigeren. Ze lopen geen risico, als ze je niet rood laten staan en geen credit card geven, maar het doel zal wel zijn dat je zo verplicht bent eerst met je eigen bank een deal te sluiten. Daar ben ik druk mee bezig, maar het is lastig onderhandelen met zo'n grote bank als je zelf haast hebt.

Persoonlijk failissement is inmiddels wel een reele optie, dan ben ik van een hoop gedoe af.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Tjeetje,

 

In vind dit wel een in en in triest verhaal, daarbij veel bewondering voor Christine. Kunnen we geen stichting oprichten? of misschien een Coöp Christine:-) Als er iets is wat ik en/of met nog wat personen kan doen om je te helpen, laat het me weten.

 

Voor de goede orde, zal geen geld zijn, maar wellicht een constructie waardoor jij in ieder geval verder kunt. Weet iemand misschien wat slims hier?

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Misschien iets van een stichting is niet ze heel eg duur, kan je wat andere mensen in het bestuur zetten en heb je toch een gewone nederlandse rechtspersoon. Maak je het doel failliete personen te ondersteunen en als dan alles weer lekker met je gaat ga je andere helpen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Kan een stichting of een coöp niet meerdere bankrekeningen aan vragen? Maken we een bankrekeningen.coop aan. Kan ieder lid van de coop een eigen bankrekening krijgen inclusief pinpas en al. Je mag alleen niet rood staan :-)

 

Eigenlijk zet je dan een nieuwe bank op. Waarom zou dat eigenlijk niet kunnen? De ABKR Algemene Bank voor Krediet Registranten:-)

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Perry, in de praktijk zit er kennelijk nogal een verschil tussen recht hebben en dit krijgen.

 

Of beter gezegt... je krijgt je recht wel maar je hebt daar niks aan.

alle banken (waar ik destijds geweest ben) weigeren een rekening te opennen en sturen je door naar de bank waar je rekening geblokkeerd is (je hebt dus min of meer wel een rekening). Daar zou je eventueel wel een rekening kunnen opennen, maar zodra je op die rekening positief komt et staan word je saldo dus weggeboekt naar de geblokkeerde rekening.

Link naar reactie
  • 0

Hier lees ik dat wel degelijk een ieder recht heeft op een bankrekening en je die kunt aanvragen, ook al heb je een BKR registratie:

 

http://www.wsnp.rvr.org/pblksinfo/data/folders/Een%20bankrekening%20voor%20iedereen.pdf.

 

Klopt dit verhaal niet soms?

 

Perry

 

Het verhaal klopt waarschijnlijk wel, maar er staat letterlijk dat wanneer er al een rekening bestaat of sprake is van een geblokkeerde rekening je dan moet zijn bij die bank. Bij een BKR-registratie wordt je dus terugverwezen naar je eigen bank.

Link naar reactie
  • 0

Ik wordt terugverwezen naar m'n eigen bank, en daar staat in de voorwaarden dat ze een tekort op de ene rekening mogen aanvullen met wat op een andere rekening binnenkomt. Dus geld wat ik krijg, verdampt automatisch. Ik heb nu een postbank rekening voor mijn BV, ik hoop dat ik daar ook internet bankierenop krijg, of iig overschrijvingskaarten. Giropas zal er wel niet in zitten. UWV en/of WW uitkering zit er ook niet in, omdat Krause mij voor het faillissement had geschorst.

 

Ik zal maar hopen dat ik snel wat consulting werk aan de haak sla :-)

 

Link naar reactie
  • 0

Christine, ik heb oprecht met je te doen. Hoe heb je in deze situatie terecht kunnen komen?

Nog geen jaar geleden waren Nederland en de Nederlandse risicokapitaalverstrekkers te klein voor je en wilde je de wereld veroveren.

Is het met de verkeerde VC in zee gaan de echte oorzaak van deze gang van zaken of alleen het gevolg van eerdere keuzes? Had je de lat niet te hoog gelegd waardoor dat grote geld van derden echt onontbeerlijk werd. Had je je concept bootstrappend niet van de grond kunnen krijgen? Ben je bereid daar iets over te vertellen?

Link naar reactie
  • 1

Christine, ik heb oprecht met je te doen. Hoe heb je in deze situatie terecht kunnen komen?

 

De investeerder uit LA bleek een fraudeur. Hij kocht een aandeel in Izecom niet om te investeren maar om de waarde van z'n eigen bedrijfje, dat aan de pennystock beurs is genoteerd, op te jagen en zo via het verkopen van veel aandelen snel geld te verdienen. Ondertussen hield hij z'n geld achter, en verbood ons om rekeningen van leveranciers te betalen. Hij betaalde ook het personeel niet of te weinig en te laat salaris. Ik heb sinds mei vorig jaar geen cent meer gekregen. eind augustus heb ik aan de noodrem getrokken, en vervolgens was ik drie maanden overspannen. Zit wel met facturen van mijn advocaat. Eind november kreeg mijn moeder een hersentumor, die is 2 februari overleden. Hele maand januari in het ziekenhuis doorgebracht.

En nu ben ik niet ver van opgeven.....

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.