• 0

Coaching nieuw idee

Beste HL'ers,

 

Al enige tijd loop ik, zoals velen, met een mooi idee in m'n hoofd. Ik zit in de eindfase van m'n studie en wil me daar op focussen, maar het begint nu wel echt te jeuken. Heb wat mensen gesproken en het idee uitgelegd; zeer enthousiaste reacties. Het gaat hier om een groots E-business concept (ala eBay).

 

Nu zijn vrienden over t algemeen denk ik eerder geneigd om positief (minder kritisch) er tegen aan te kijken dan een buitenstaander, dus ben ik nu op zoek naar een kritische blik van een "buitenstaander".

 

Ben ik hiervoor hier op het juiste adres, is er iemand met ervaring in grote webconcepten / e-business, die mijn verhaal wil aanhoren en mij bij interesse eventueel verder wil coachen met de start-up?

 

Ik zie het nut er van in om m'n idee met anderen te delen, maar om het uitgebreid publiekelijk op internet uit te tiepen vind ik in dit geval te riskant. Ik vind liever één geschikte persoon / coach.

 

Ben op dit moment bezig met het businessplan, so far so good, maar ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, het is te mooi om waar te zijn. Tot nu toe alleen nog niemand gevonden die het kon ontkrachten. Daarom graag wat inzicht van iemand met veel ervaring en kennis van de markt, die zijn hier genoeg heb ik gemerkt! :)

 

Ik heb via dit forum / usr Nils de Witte de website www.nebib.nl gevonden. Denken jullie dat, na lezen van mijn verhaal, dit voor mij de place to go is? Wat ik eruit opmaak is dat ik daar na betaling in contact kan komen met investeerders / coaches, is dat in deze prille fase (met veel vragen) een verstandige weg om in te slaan?

 

Bedankt voor jullie reacties! ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je kunt nog meedoen aan de laatste ronde van New Venture.

 

Een andere optie is dat je het concept hier in een andere vorm als idee op HigherLevel zet. Dan kunnen andere deelnemers op dat verhaal reageren.

 

Zoals vaker met dit soort zaken is snelheid belangrijk en een goede manier om eventuele concurrentie voor te blijven.

Heb je enig idee hoe het financiële plaatje eruit ziet.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. NewVenture ronde 3 had ik gezien, het uitwerken van het businessplan. Ik wil dat graag uitwerken, maar ik weet dat er mensen zijn die mij wat betreft het idee in één oogopslag duidelijkheid kunnen geven. Voor mij wordt dat dus de GO of NO-go.

 

Wel is NewVenture inderdaad een goede plek om advies te krijgen met een mooi netwerk van mensen. Daar moet die persoon die mij duidelijkheid kan geven vast wel tussen zitten.

Ik moet me echter om in aanmerking te komen voor coaching daar wel inschrijven en deelnemen aan de competitie (ronde 3) en de fase waar ik nu in zit hoort beter in ronde 1 thuis...wanneer begint die weer? ;)

 

Ik heb een globale offerte gedaan bij verschillende designbureaus voor de website. Komt met een doorloop tijd van 3-6 maanden uit op ongeveer €30.000,-. Als het concept wat ik in m'n hoofd heb werkt (klopt), is die investering in omzet snel gedraaid.

Link naar reactie
  • 1

Quote:

een groots E-business concept (ala eBay).End Quote.

 

Beste Yabbi,

ik heb je businessconcept gelezen. Op zich een grappig idee, maar je maakt een klassieke fout. Dat is de reden dat ik het antwoord hier post.

 

Het businessconcept is lastig te begrijpen voor de eindklant. Daardoor moet je veel uitleggen, en werp je dus drempels op. Consumenten houden hier niet van. Als een concept niet in twee regels is uit te leggen, gaat het niet werken.

 

Daarnaast, zeker zo belangrijk, hoe wil je bezoekers naar je site trekken? Bezoekers die ook nog moeten registreren (weer een drempel) om vervolgens iets te doen. Onderschat niet hoe veel tijd, energie en (meestal) geld het kost om een relevant aantal geïnteresseerde bezoekers op te bouwen.

 

Derde issue: leveranciers. Het concept kan pas werken bij voldoende leveranciers én voldoende relevante producten. Ook hier: Onderschat niet hoe veel tijd, energie en (meestal) geld het kost om een relevant aantal geïnteresseerde leveranciers op te bouwen.

 

Kortom, als je er zelf in gelooft, kan je het proberen. Laat je vooral niet ontmoedigen door mijn mening.

 

Hier komt mijn conclusie. Ik heb een aantal succesvolle producten inde markt gezet, maar ook een aantal mislukkingen. Daar heb ik nog het allermeest van geleerd. Maar ik zou geen cent in dit concept investeren, ik schat de kansen dat dit winstgevend te maken is op nihil.

 

Kortom, blijf creatief, blijf ideeen genereren en het geniale idee komt vanzelf een keer langs.

 

Succes!

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 2

Misschien is het ook niet voor niks dat je in de eindfase van je studie juist dit soort aandrang tot ondernemen voelt... ;)

Als je echt ervaring wilt opdoen met concepten opzetten zou je eventueel ook met iets overzichtelijks kunnen beginnen, een nicheconcept dat weinig investering kost om op te zetten. Dan leer je alle dimensies van zo'n project/onderneming kennen en kan je dat langzaamaan uitbouwen. Je zou ook het oorspronkelijke idee dat je had hier kunnen posten, als je door Edo overtuigd bent van de 'onhaalbaarheid' althans ;-) en de mensen hier laten meedenken over een variant met meer realiteitszin en slagingskansen. Hangt er een beetje vanaf wat je precies wil...

 

Succes met je studie in elk geval ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.