• 0

Info importonderneming?

Hallo,

 

ik heb al een topic aangemaakt, alleen kan hem niet terug vinden??

ik ben op het moment bezig met het opzetten van een import onderneming.

 

hiervoor heb ik het plan deels verwerkt in een ondernemingsplan en deels nog op papier.

 

zaken die mij duidelijk zijn:

-mijn organisatie

-mijn producten

-vraag naar mijn producten

-hoe de markt te bewerken

-markt over 3 jaar en mijn aandeel

zoals je ziet zijn deze zaken gericht op mijn organisatie in het algemeen en niet op de inhoud van de te volgen procedures van importeren zelf of de eisen!

 

Waar het voor mij erg onduidelijk wordt is de site van de douane!

de volgende zaken:

-aanvraag import vergunningen (waar?)

-accijnze (wanneer, hoeveel?)

en dan nog de andere benodigde zaken omtrent het importeren van producten.

ik ben al geweest op de volgende sites:

-www.bie.nl (productinformatie)

-www.belastingdienst.nl (goeie site behandeld zaken simpel en grondig)

-www.kema.nl (kost geld en wordt er ook niet wijzer van)

-www.ce.nl (kost geld en doen alleen aanbevelingen)

 

ik heb te maken met een maagdelijke markt die vraagt om deze producten en zal me dan ook niet uit het veld laten slaan!!!

 

ik vraag om hulp in de vorm van doorverwijzingen naar sites, instanties en het mooiste natuurlijk een voorbeeld import ondernemersplan, want het wiel zal ik niet opnieuw uitvinden!

 

al met al is alles welkom!

 

Skelter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

even een toevoeging,

 

ik ben wel wat gehaast zit nu al 2 uur te wachten en geen reply!

technostarter is dus voor technische innovaties?

dit heeft te maken met een technisch innovatief product wat ik wil importeren vanwege de lage lonen buiten Nederland!

 

nogmaals, graag een reactie!

 

Skelter

Link naar reactie
  • 0

Hallo Skelter,

 

Er staat hier geloof ik nergens "gegarandeerd antwoord binnen 2 uur" ;D

Je zou zelf eens bij de expert members kunnen kijken (is een onderdeel op het forum) of de overige threads en iemand waarvan je vermoedt dat die persoon meer zou kunnen weten een private message sturen.

Ik denk dat het hier vanwege het weekend aan de rustige kant is.

 

Succes!

Annedien (communicatie en marketing, van jouw vraag heb ik geen kaas gegeten ;))

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de duidelijkheid.

 

Dit is een forum voor ondernemers en door ondernemers (of mensen die er mee bezig zijn), precies zoals jij. In ieder geval door mensen die hun vrije tijd onbetaald hier spenderen om mensen te helpen of juist om hier vragen te stellen.

 

Dus: je bent geen klant die kan gaan zeuren over dat je niet snel genoeg geholpen wordt. Iemand anders kan en mag dat ook niet van jou verwachten (op dit forum tenminste).

 

 

Wat import en exportzaken betreft: ik heb ooit de douane moeten opbellen wat betreft de uitvoer van iets naar een land buiten de EU. De douane was erg behulpzaam en heeft ook formulieren e.d. (Ik spreek wel over een flink aantal jaren terug). Bel dus naar de dichtsbijzijnde douanekantoor (ze bestaan nog steeds), dat kan nooit kwaad denk ik.

 

Eventueel kun je ook naar een transportonderneming gaan. Zo zijn er ook speciale agentschappen die alles voor je regelen op het gebied van scheepsvervoer. Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor luchtvervoer.

 

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

ik heb al een topic aangemaakt, alleen kan hem niet terug vinden??

Import organisatie!!. Dat topic zal ik sluiten, dan kunnen alle verdere berichten in dit topic.

 

Over accijnzen heb ik dit via de search van deze site gevonden:

0800-0143 is het nummer van de douane lijn van de belastingdienst.
. Die zullen je alles daarover wel kunnen vertellen. En verder gewoon de douane, zoals al gezegd is. Of de branchevereniging als die er is, die hebben vaak ook veel (standaard) import/export informatie, zoals over welke vergunningen je nodig hebt.
Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik kwam spontaan bij de initiatiefnemer van dit forum ;) nog een interessante pagina tegen. Hier staan ook vele doorlinks voor exporteren op.

 

Verder kwam ik ook nog een interessante infosite met Alles over Export (zibb.nl) voor je tegen. Daar staan ook tips alla "Zonder een gedegen exportplan kunt u beter niet aan het exportproject beginnen. Als u deze vier hoofdlijnen tot in details uitwerkt dan legt u de basis voor een goed exportplan."

 

Wellicht heb je hier wat aan?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor de reacties! ;)

 

de douane is dus gelukt!

 

even een note naar Kermie, het gaat om een import onderneming. ???

er is zo weinig informatie te vinden over import organisaties en omgekeerd zoveel over export!

 

het lijkt wel of export meer wordt gestimuleerd dan import en dus meer info te vinden is!

 

alleen als land forceer(subsidies en info) je jezelf te exporteren met zulke hoge loonkosten wat onaantrekkelijk is voor afnemers!

 

import daarentegen bevordert de handel geeft betere toegang tot export(doorvoer, wat overigens al gebeurd) en geeft nederlandse afnemers lage prijzen!

 

ben een beetje frus dat ik niet snel info over import maar wel over export kan vinden! >:(

 

trouwens jullie zijn zelf ondernemers, in welke branches of sectoren?

 

the fan

Link naar reactie
  • 0

Dit forum is opgezet voor en wordt onderhouden door ondernemers. Dus ja, de meeste personen die hier aanwezig zijn, zijn of ondernemer, of dicht betrokken bij het ondernemersschap (Adviseurs, investeerders, juristen en financieel deskundingen op het geboed van ondernemersschap, etc)

 

We zitten dus allemaal in hetzelfde schuitje.....:)

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

even een note naar Kermie, het gaat om een import onderneming. ???

 

Oh djeezzzzzz ... zie je ik moet op maandag (never been my day) voortaan :-X of gewoon dit forum niet openen ... wellicht nog veel beter voor mezelf en anderen :-[

 

Maar Raaz ... om het een beetje goed te maken ben ik op zoek gegaan naar importinfo voor je .... ik zeg duidelijk "beetje" want wellicht ben je zelf al op die pagina geweest ....

Een overzicht waarin je stap voor stap wordt meegenomen naar de zaken waar je aan moet denken in de verschillende fasen van het importerenverhaal over import en welke stappen je moet ondernemen >>>

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.