• 0

bankrekening in het buitenland

Ik zat zojuist te bedenken dat het misschien handig is om in het buitenland (wel in de EU) een rekening te openen voor mijn webwinkel. Internationale overmakingen gaan tegenwoordig redelijk snel, maar kan toch makkelijk een dag of 5 in beslag nemen. Zo zou het voor mijn belgische klanten makkelijker en sneller gaan als ze naar en belgische bankrekening geld kunnen overmaken.

 

Mijn vraag: kun je, als niet gevestigd bent in het desbetreffende EU-land bijv. belgië), daar toch een (zakelijke) bankrekening openen? Of zijn banken nog vrij in het bepalen van voorwaarden? Of zijn de Europese regels zo, dat je er gevestigd móet zijn?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Paypal is idd wel fijn, maar merkt men hier negatieve effecten zoals chargebacks van klanten

die gewoon hun geld terugvragen of ze t nou gehad hebben of niet? Oftewel scammers?

 

Mijn persoonlijke ervaringen met Paypal zijn zeer negatief en ik raad het iedereen af om geld te ontvangen op een Paypal account, tenzij het om enkele tientjes gaat.

 

Voorbeeld:

 

- op 28 april verkocht ik via Ebay voor USD 11.500,00 goederen aan een koper in Californië.

- op 29 april boekt de koper het bedrag over naar mijn Paypal account

- op 30 april, nog geen 24 uur later, beperkt Paypal de toegang tot mijn account zodat ik niet meer kon beschikken over mijn saldo!

 

Reden die Paypal opgeeft: "Wij hebben bij deze rekening activiteiten waargenomen die ongebruikelijk of mogelijk risicovol zijn".

Saillant detail is dat bij de betalingsstatus vermeld staat: "Verkoperbescherming: Niet in aanmerking komend."

 

Paypal wil vervolgens dat ik de goederen ga verzenden naar Californië en op het moment dat de klant de goederen heeft ontvangen en aangeeft tevreden te zijn, heft Paypal de restricties op mijn account op.

Je moet er natuurlijk niet aan dénken wat er gebeurt als de klant de goederen in ontvangst neemt en vervolgens bij Paypal een klacht indient niet tevreden te zijn met het geleverde. Paypal mag namelijk zomaar 180 dagen ('n half jaar dus!) je geld op je account vasthouden. Rente over dat bedrag kun je wel vergeten, daar doet Paypal niet aan.

Wat nog erger is, is dat het geld naar de klant wordt terug geboekt en deze de goederen vervolgens op jouw kosten of misschien helemaal niet terugstuurt.

 

Hoe dan ook, het kost je in alle gevallen geld en in het ergste geval ben je gewoon alles kwijt.

 

Transacties boven USD 10.000 worden trouwens geweigerd. In mijn geval moest de klant twee overboekingen doen: eentje van $ 10.000,00 en eentje van $ 1.500,00. De transactiekosten waren voor mij als ontvanger van het bedrag $ 449,10 die dus in de zakken van Paypal verdwijnen. Veel teveel vind ik en zo'n bedrag doorberekenen aan de klant gaat gewoonweg niet want dan verkoop je niks meer.

 

Een stukje terug, in het bericht van "baasje", lees ik het woord horrorverhalen. Er zijn inderdaad de meest verschrikkelijke verhalen over Paypal te vinden via Google. Een paar sites wil ik graag even vermelden: die naar het forum van TROS Radar en eentje naar de Paypal Wall of Shame op Paypalwarning.com, waar talloze "horror stories" te vinden zijn:

 

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=71&t=51442

 

http://www.paypalwarning.com/paypal_wall_of_shame

 

Ook scammers maken gretig gebruik van Paypal, dus bezint eer ge begint! Voor mij gaat er niets boven een normale bankrekening. Ook al werkt dat misschien wat minder snel, het kan je wel een hoop ellende en dus kopzorgen besparen t.o.v. instellingen als Paypal.

 

Tot slot nog een leuke Paypal-cartoon omdat Paypal aan de lopende band en om de meest belachelijke redenen de accounts van haar leden "bevriest":

 

aeqpf9.jpg

 

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik geregeld spullen in duitsland verkoop overweeg ik een duitse rekening te openen, want de overboeking van Duitsland -> Nederland duurt vaak 3-4 dagen. Ik neem aan dat Duitsland -> Duitsland wel gewoon binnen 1 dag gebeurt?

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik geregeld spullen in duitsland verkoop overweeg ik een duitse rekening te openen, want de overboeking van Duitsland -> Nederland duurt vaak 3-4 dagen. Ik neem aan dat Duitsland -> Duitsland wel gewoon binnen 1 dag gebeurt?

 

Het advies over de Duitse banken gelezen, echter kan ik geen Sparkasse vinden die een Nederlandsbedrijf als klant wil hebben.

 

heeft er iemand een locatie van een Sparkasse die wel Nederlandse bedrijven als klant opneemt ?

Link naar reactie
  • 0

Dag pute,

 

Als je Duitse klanten je IBAN- en BIC- code geeft kunnen zij gewoon naar je Nederlandse bankrekening betalen. De betaling gaat dan net zo snel en is net zo duur als een binnenlandse overboeking.

 

 

Net zo duur? Voor particulieren wel ...voor ondernemers hoeft dit niet

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Omdat ik geregeld spullen in duitsland verkoop overweeg ik een duitse rekening te openen, want de overboeking van Duitsland -> Nederland duurt vaak 3-4 dagen. Ik neem aan dat Duitsland -> Duitsland wel gewoon binnen 1 dag gebeurt?

 

Het advies over de Duitse banken gelezen, echter kan ik geen Sparkasse vinden die een Nederlandsbedrijf als klant wil hebben.

 

heeft er iemand een locatie van een Sparkasse die wel Nederlandse bedrijven als klant opneemt ?

 

Waarom een bank met S, er zijn genoeg andere banken, zakelijke banken

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik kon bij de Postbank in Duitsland zo een rekening openen maar dat was op eigen naam aangezien ik een eenmanszaak heb. Engeland was even heeeeeeeeeeel wat lastiger... maar is uiteindelijk ook gelukt. Maar het is inderdaad bizar hoeveel moeilijker dit is gemaakt sinds 9/11. Dit moet zo ongeveer de enige Europese bedrijfstak zijn die zich bijna helemaal is gaan afsluiten voor klanten uit andere EU-lidstaten...

Link naar reactie
  • 0

Voor een e-commerce bedrijf uit Engeland zijn we ook op zoek gegaan naar een Duitse bank. Duitse consumenten zijn slechts in 5% van de gevallen bereid een IBAN betaling naar het buitenland te doen. Alle Duitse banken vragen je persoonlijk te verschijnen om de rekening te openen. In ons geval een hele opgave omdat de eigenaren in respectivelijk Singapore en Perth (Autralia) woonachtig zijn. Onderzoek leverde 1 bank op waar we terecht konden: de Sofortbank. Perfecte kandidaat omdat de bank is ingesteld op e-commerce (snelle boekingen) en ook de betalingsvorm sofortüberweisung (directe overboeking) aanbied. De benodigde stukken kunnen per fax/post worden ingediend.

Golden Dutch Marktonderzoek & Exportadvies

toegang tot meer dan 3.000 marktonderzoeken

www.golden-dutch.nl. www.postadres-duitsland.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor een e-commerce bedrijf uit Engeland zijn we ook op zoek gegaan naar een Duitse bank. Duitse consumenten zijn slechts in 5% van de gevallen bereid een IBAN betaling naar het buitenland te doen. Alle Duitse banken vragen je persoonlijk te verschijnen om de rekening te openen. In ons geval een hele opgave omdat de eigenaren in respectivelijk Singapore en Perth (Autralia) woonachtig zijn. Onderzoek leverde 1 bank op waar we terecht konden: de Sofortbank. Perfecte kandidaat omdat de bank is ingesteld op e-commerce (snelle boekingen) en ook de betalingsvorm sofortüberweisung (directe overboeking) aanbied. De benodigde stukken kunnen per fax/post worden ingediend.

 

hoe vriendelijk je bank ook is en mee wilt werken er zal altijd een identificatie van de bestuurders moeten plaatsvinden, dit zijn internationale vereisten met dank aan 9/11. Maar.... er zijn genoeg -internationale- banken die dit ook via locale notarissen willen doen.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik woon aan de Belgische grens en heb al 20 jaar(!) een rekening lopen bij de ING bank inclusief creditcard. En ik ben niet de enige hier. Dit komt bij mij voort uit het feit dat er bij ons vroeger snachts/weekend niet getankt kon worden en daarvoor naar België moest, echter hadden ze daar Bancontact en geen Pin. Optie was dus om een Belgische bank te nemen.

 

Mijn Belgische crediteuren betaal ik dus gewoon via deze rekening, maar ik ontvang net zo makkelijk buitenlandse overboekingen op mijn Nederlandse Raborekening, afhankelijk van de bank duurt dit maar 1 a 2 dagen.

 

Zo zijn er tig Belgische klanten die bij ons een Nederlandse rekening hebben lopen, alhoewel dit de laatste jaren sterk terug gelopen is. Maar dat is weer om een andere reden.

 

Voor paypal ben ik trouwens geblokkeerd omdat ik hun beleid heb geschonden (lees:transacties ontvangen via 18+ websites)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.