• 0

krijg ik een btw nummer met een belastingschuld

ik was 7 jaar ooit ondernemer geweest en ben zwaar ziek geworden zit gedeeltelijk in de wao nu gaat het weer door zware medicijnen ik wou de draad weer oppakken en heb een grote klant toevallig benaderd die met mij in zee wou gaan (transportbedrijf)had zelf ook ooit een transportbedrijf.maar heb al sinds een paar jaar nog een fiscale schuld op mijn naam staan was van de oude eenmanszaak een bedrag van 31000 omdat ik een wao uitering heb kan ik dit natuurlijk niet betalen heb een regeling proberen te treffen met de fiscus maar die weigeren dit, ze zeiden wij moeten een bankgarantie of een bedrag van 32000 op tafel zien .en ik kan wel per maand een bedrag vanb 2500 betalen als ik met die klant in zee kan gaan maar ze willen niet meewerken nu is mijn vraag kan ik mischien toch een nieuw btw nummer aanvragen en een var verklaring met een fiscale schuld.want als ik de belastingtelefoon belt zegt ene medewerkster dat kan is geen probleem maar toen ik naar kantoor binnnen liep bij de fiscus zei ze neee er staat nog een schuld open wie heeft er nu gelijk.????????wie weet wat ik hier moet..............

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het mogelijk is om een btw nummer te krijgen of weer te continueren

(ik ga ervan uit dat je eerder niet hebt gefraudeerd oid).

 

Een VAR krijg je als je voldoet aan de voorwaarden die aan een VAR worden gesteld, populair gezegd

meer klanten, geen gezagsverhouding,

aqcuisitie, risico dragen, kortom ondernemer zijn.

 

Ik kan mij voorstellen dat de belastingdienst zekerheden wenst.

Je eerste opdrachtgever ziet mogelijk iets in je en is wellicht bereid

garant voor je te staan. Het kan een mogelijkheid zijn.

Praat eens met je nieuwe opdrachtgever, met je uitkeringsinstantie en

met de belastingdienst. succes.

 

Groet Peter

Link naar reactie
  • 0

Hoi akzeneleeuw

 

Dat er een schuld openstaat is geen belemmering voor een BTW-nummer of een VAR. Jouw probleem in deze is dat je maar 1 opdrachtgever hebt.

 

Als je daar geen andere opdrachtgevers bij krijgt, dan zal de fiscus stellen dat je in loondienst bent van die ene opdrachtgever. Dat neemt niet weg dat je dan gewoon extra inkomen hebt, maar zoals ik het lees willen zij alleen met jou in zee als je zelfstandig bent. Dat wordt zonder andere opdrachtgevers moeilijk.

 

Hebben zij jou gevraagd naar een VAR?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.