• 0

Alle postkantoren worden gesloten...

Vanmorgen op het nieuws vernomen dat de komende 5 jaar alle postkantoren in nederland gesloten gaan worden.

 

Voortaan zal de "dienstverlening" via winkels gaan lopen, hoe precies weet ik nog niet.

 

Wat is jullie mening: slechte zaak? Of juist een opening om eindelijk een beter distributie kanaal te krijgen?

 

Ik zie zelf positieve mogelijkheden, als ze het goed aanpakken komen er zeer veel meer plekken voor het afgeven en ophalen van post en pakjes.

Dat houd in dat (voor webwinkels) het makkelijk wordt de klant goed te bedienen door de post niet thuis te laten afleveren maar op een locatie vlakbij zijn huis of werk.

Ik hoop echter dat de TNT het ook echt zo zal gaan opzetten.

 

Of zijn er hier juist mensen die weer mogelijkheden zien om dit gat dat gaat vallen zelf te gaan dichten met een netwerk van kantoren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Al sinds 1978 verzenden wij op alle mogelijke manieren pakketjes maar met name per PTT-TPG-TNT wie volgt, maar de kwaliteit en de dienstverlening gaat de laatste 10 jaar alleen maar achteruit. TNT inruilen van DHL of UPS heeft ook geen zin. Klantenservice/binding is helaas niet meer van deze tijd en blijft ook niet beperkt tot deze grootheden helaas. Hou langer ik meeloop hoemeer het verslechterd. Aanbiedingseisen worden steeds belachelijker en de kwaliteit evenredig slechter.

Wat dat betreft zal de recessie welllicht aanleiding geven om e.e.a. te verbeteren. Het kwam ze allemaal erg makkelijk aanwaaien natuurlijk.

Ik kan geen pakketdienst bedenken die niet aan grootheidswaanzin leid. Het lijkt er allemaal alleen maar om te doen om klanten binnen te halen, om de boel daarna snel door te verkopen. ook daar steekt de recessie nu een stokje voor.

Always expect the unexpected

Link naar reactie
  • 0

weet niet of sns bank zich ook gaat bezighouden met verzendingen.. ik trek deze verglijking enkel met de diensten van de bank..

 

SNS bank is hier als eerste met die idee gekomen. Deze winkels hebben voor en nadelen.

Beoordeel zelf maar of het voor of nadeel is.

 

- Minder mensen nodig

- Adviseurs gaan naar klanten (klanten niet meer naar bank zelf)

- Geen kasbali meer!

- Alles via internet & overige diensten via de winkel. (geen overboekingen, kasopname etc meer!)

- Minst "dure" personeel zal in winkel zijn. (1 a 2 personen per winkel)

 

SNS Bank, onderdeel van SNS REAAL, vernieuwt haar dienstverlening en versterkt daarmee verder haar distributiekracht. In 2010 zijn alle eenvoudige producten in vijf clicks beschikbaar via internet en kunnen alle dagelijkse bankzaken via snsbank.nl afgehandeld worden. Voor advies over complexe producten zijn er straks meer adviseurs beschikbaar in een landelijke dekking. De klant bepaalt waar het advies plaatsvindt, desgewenst bij de klant thuis. Ook gaat SNS Bank producten aanbieden van andere financiële dienstverleners. SNS Bank is in 2010 landelijk aanwezig met enerzijds eigen SNS Winkels en adviseurs in loondienst en anderzijds met SNS Winkels van franchisenemers. Geld opnemen en storten is straks alleen mogelijk via geldautomaten, afstortmachines en een haal- en brengservice.

 

Het is geen slechte zaak natuurlijk deze ontwikkeling.. vroeg of laat komt ie toch wel .. alleen zullen er nog een hoop kinderziektes zijn in het begin... al heb ik medelijden met de ouderen.. die krijgen het wel even te voorduren..

 

mogelijkheden voor consument om in contact te komen met bank voor transacties en informatie. let daarbij op dat voor de veiligheid allerlei codes nodig zijn en verificaties.. die moet je weer opvragen via 0900 of internet ...

 

- internet

- 0900

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.