• 0

eBay claimt dat mijn site op hen lijkt

Ik heb advies nodig, en wel om de volgende reden.

Ik ontving gisteren een aangetekend schrijven via een advocatenkantoor namens eBay.nl dat mijn website qua lay-out teveel op eBay zou lijken.

verder het feit dat mijn gebruikers de eBay feedback niet mogen gebruiken, omdat dit in hun voorwaarden is omschreven.

Maar wat hebben eBay voorwaarden te maken metmijn website?

Het is toch aan de eBay--leden zelf of ze deze optie willen gebruiken en daarbij mogelijke sancties kunnen ontvangen van eBay?

 

Het is een echt zielig verhaal, een van de vele ten opzichte van kleinere veilingsites, of zijn ze ergens bang voor?

ik sta al geruime tijd op 1 van google met veilingsite en gratis veilingsite, en dat wereldwijd, zou dat het kunnen zijn.

 

 

Ik wil eens van anderen horen of er inderdaad overeenkomsten zijn , en kan ook best wel advies gebruiken.

Hebben ze gelijk of niet?

 

 

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Beste Kees,

Nu dan even over het eBah onderwerp.

Gelukkig weet ik dat je je niet zomaar laat afbluffen door een advo van eBah. Een briefje is snel geschreven en verder zegt dat nix, nie ;)

 

Het eerste deel van die feedbackmogelijkheid zal je; of vergeten zijn weg te halen of "vergeten zijn" weg te halen. Ik vraag me af of het juridisch zo is dat iemand niet het recht heeft zijn elders opgebouwde reputatie te gebruiken. Immers deze reputatie is van de verkopert en niet van eBah, toch ? Ik ben geen jurist maar mijn juridisch rechtvaardigheidsgevoel zegt: eBah zit vout in deze !

 

Het beeldmerk in de zin van het logo in .jpg of .gif format ofzo is van eBah, juist en ik denk dat men van het gebruik door derden bezwaar zou kunnen maken (ook in NL). Echter het woord "eBay" volgens mij niet, dat zou op censuur neerkomen.

 

Nu de "look & feel" van jouw site t.o.v. die van eBah:

 

1. witte achtergrond.

Huhhh ??? Ik mag toch aannemen dat een eventueel beoordelende rechter een smile op z'n smoel krijgt. "Edelachtbare, beklaagde gebruikt briefpapier met een witte achtergrond, op grond daarvan maakt hij inbreuk op ons briefpapier dat zoals bekend al jaar en dag wit is" . Het zal toch niet ! Onzin dus en hoe meer onzin ze schrijven hoe simpeler je je kan verdedigen. (persoonlijk vind ik deze opmerking een advo onwaardig).

 

2. Linksboven / logo kleuren

a. Alle brieven pagina's etc beginnen linksboven.

b. de kleuren zijn primair en daar heeft eBah geen alleenrecht op.

 

3. Groet: "Hallo"

Ook deze is universeel en niet patenteerbaar.

 

De rest kan ik niet meer (?) zien. Maar zal even onzinnig zijn.

Voor zover ik weet kan eBah geen auteursrechten ontlenen aan de opmaak als er aanwijsbaar 7 verschillen zijn. Die moet je toch eenvoudig uit je mouw kunnen schudden.

 

Mijn totaalindruk van deze intimidatiepoging is: leuk geprobeert, maar gaat niet lukken. Haal het logo weg (heb je reeds gedaan denk ik) en vervang het door het woord eBay.

Die opmaak gelijkenis gaat ze niet lukken.

 

Waar ik mij meer zorgen om maak -wat eBah betreft- is de juridische onzin die men daar de afgelopen dagen verkondigt over de gevolgen van de wet kopen op afstand.. . maar dat is een ander onderwerp.

--------------------

OpenSuSE 10.3

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik zie toch wel behoorlijk wat overeenkomsten; ondanks dat er aspecten zijn die als generiek bestempeld kunnen worden, vind ik dat het geheel zoveel overeenkomsten vertoont, dat het mij moeite zou kosten om je te verdedigen.

Link naar reactie
  • 0

Kijk, met zulke antwoorden kom ik verder.

Geen onzin of meningverhaal, maar zeggen waar het op staat, daar zat ik op te wachten.

Als U al twijfelt, als jurist neem ik aan, denk dat de keus voor mij dan niet zo moeilijk is.

 

Moet natuurlijk wel bekennen dat deze keus al eigenlijk vast stond, ik ga echt niet in conflict met eBay , daar heb ik sowieso toch iets teveel respect voor, en te weinig saldo om dit conflict aan te gaan. ;D

 

dus, :P layout en logo gaat onder het mes.

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 1

Dat ga ik zeker doen, ik ben benieuwd of er überhaupt rechtsbijstand verzekering voor webgerelateerde zaken bestaat.

 

Dan is dat de volgende stap ;D

 

Je weet maar nooit. ???

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

Dit nog eens een echt Higherlevel topic!

 

Allereerst wil ik topicstarter bedanken dat hij anderen deelgenoot maakt van zijn ervaringen. Dit soort brieven ontvangen van een Goliath als ibai dat alleen al doet je ondernemersbloed kriebelen.

 

Het hele verhaal doet mij een beetje denken aan blikjes bier.

 

Kijk maar eens in je supermarkt of ergens anders waar ze dat verkopen. Het is allemaal groen.

Met een ovalig etiketjes achtig ontwerp.

Vervolgens wat witte lettertjes.

 

Nu ben ik (gelukkig) geen jurist, maar wel een liefhebber van dapper ondernemen. Mocht iemand morgen blikjes bier willen verkopen dan doet hij dat toch ook gewoon in een groen-wit blikkie?

 

Koop vandaag, koop nu en whatever? Toen ik vandaag over de markt liep riep de ene koopman: "sinaasappelen .... lekkere sinaasappelen" en uit de tegenoverliggende kraam kwamen exact dezelfde teksten.

 

Mijn advies: zoek een capabele jurist en maak je strategie! (en voorlopig even niks over vertellen op HL maar achteraf je relaas doen).

 

Nogmaals bedankt! Ard

Link naar reactie
  • -1

Uiteraard kriebelt dit wel, is toch een teken dat ik voor hen opval, met een Alexa pagerank die die afgelopen maanden met 834,492 punten omhoog is gegaan , denk ik dat eBay dat ook wel ziet.

 

Ze zien ook wel dat er leven in de site zit, en dat de gebruikers toenemen per dag, net als de veilingen en bezoekers in het algemeen.

 

ik heb net even een poll op de site gezet, puur uit nieuwsgierigheid, om te zien wat de gemiddelde bezoeker er over te zeggen heeft.

 

 

verder vind ik de meeste reacties zeer positief, bedankt daarvoor!! ;D

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 1

Nu ben ik (gelukkig) geen jurist, maar wel een liefhebber van dapper ondernemen.

 

Djeezus, wat een smartlap. Je bewijst het ondernemerschap echter geen dienst door dat calimero-sentiment te stimuleren. In De Telegraaf versus MijnSpeurder kwam de aangeklaagde ondernemer zelfs met het verhaal dat hij arbeidsongeschikt was en toch in zijn eigen inkomen wilde voorzien. Alsof je meer rechten hebt wanneer je zielig bent. Daar had de rechter dan ook geen oor naar. Je moet gewoon een goeie case opbouwen; niet zeuren dat alle biertjes groen zijn.

 

Mijn advies: zoek een capabele jurist en maak je strategie! (en voorlopig even niks over vertellen op HL maar achteraf je relaas doen).

 

That's the spirit. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dapper ondernemen moet niet synoniem worden met dom ondernemen. Was Goliath dapper of dom? Achteraf is hij vreselijk dapper maar als de reus hem een klap had verkocht ............

Euh, Goliath was de reus,

David nam het tegen hem op. David was geen van beiden, hij had vertrouwen.

 

Vreselijk OT, maar moest het even melden.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Dapper ondernemen moet niet synoniem worden met dom ondernemen. Was Goliath dapper of dom? Achteraf is hij vreselijk dapper maar als de reus hem een klap had verkocht ............

Euh, Goliath was de reus,

David nam het tegen hem op. David was geen van beiden, hij had vertrouwen.

 

 

;D ;D

 

Voor de rest een ander saillant maar toch wel leuk detail aan deze discussie... De signature van Sante140 was al toepasselijke, maar is na de blogpost wel heel erg actueel geworden.

 

Hoe promoot ik mijn bedrijf zeer snelgroeiende internetbedrijf zonder liquide middelen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even een update:

 

De rijdende rechter is zeer geïnteresseerd om deze zaak om zich te nemen.

 

Voordeel voor eBay om hier aan mee te werken is dat er geen jurisprudentie verleent kan worden bij een eventuele uitspraak.

 

momenteel hebben ze dan ook contact met eBay Nederland hierover.

 

Ik hou julie op de hoogte! ;D

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

 

Kun je je zaak letterlijk over/voor het voetlicht krijgen. Televisie is visueel, dus maak je case zichtbaar. Toon bv verpakkingen van huismerken die op A-merken lijken, waar reeds in de rechtszaal de grenzen van zijn afgebakend.

 

Oh, en eBay leest waarschijnlijk mee... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En inderdaad. ???

Idtv de producent van de Rijdende rechter heeft zojuist reactie gehad van Ebay dat ze niet aan het programma willen meewerken.

 

Ze proberen om via een andere koers om dit alsnog voor elkaar te krijgen, omdat dit naar hun zeggen wel een mooi verhaal en dus kijkcijfers betekend voor het programma.

 

Ebay Nederland had het over het feit ,dat het te druk was voor dit gezeur, en ze daar geen tijd voor hadden.

 

Wel tijd voor juristen, of misschien het feit dat er een leuk media spektakel van komt en dus meer bezoekers naar mijn site.

 

Ze vroegen mij in ieder geval dit verhaal te melden aan de Telegraaf ,en zo een publieke reactie uit te lokken, maar daar zijn voor mij te hoge kosten aan verbonden. :-X

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.