• 0

eBay claimt dat mijn site op hen lijkt

Ik heb advies nodig, en wel om de volgende reden.

Ik ontving gisteren een aangetekend schrijven via een advocatenkantoor namens eBay.nl dat mijn website qua lay-out teveel op eBay zou lijken.

verder het feit dat mijn gebruikers de eBay feedback niet mogen gebruiken, omdat dit in hun voorwaarden is omschreven.

Maar wat hebben eBay voorwaarden te maken metmijn website?

Het is toch aan de eBay--leden zelf of ze deze optie willen gebruiken en daarbij mogelijke sancties kunnen ontvangen van eBay?

 

Het is een echt zielig verhaal, een van de vele ten opzichte van kleinere veilingsites, of zijn ze ergens bang voor?

ik sta al geruime tijd op 1 van google met veilingsite en gratis veilingsite, en dat wereldwijd, zou dat het kunnen zijn.

 

 

Ik wil eens van anderen horen of er inderdaad overeenkomsten zijn , en kan ook best wel advies gebruiken.

Hebben ze gelijk of niet?

 

 

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is "de eBay feedback" precies?

 

Verder zie ik wel wat aanknopingspunten waarom ze kunnen vinden dat jouw site er op lijkt (m.n. de fontkleuren in het logo, het voerheersende geel - en waarom een Skype logo erop gezet??), maar of dat voldoende is om je te kunnen sommeren je site een verplicht likje verf te geven is moeilijk te zeggen...

 

Was het eBay NL of US? En hoe uitgebreid was de brief qua inhoud?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb advies nodig, en wel om de volgende reden.

Ik ontving gisteren een aangetekend schrijven via een advocatenkantoor namens eBay.nl dat mijn website qua lay-out teveel op eBay zou lijken.

 

Goh...waar halen ze dat vandaan? :) Met andere woorden - ja, je site lijkt qua layout heel erg op de van eBay.

 

verder het feit dat mijn gebruikers de eBay feedback niet mogen gebruiken, omdat dit in hun voorwaarden is omschreven.

Maar wat hebben eBay voorwaarden te maken metmijn website?

 

Voor je gebruikers geldt dit:

 

Aangezien feedbackscores slechts tot doel hebben de transacties tussen eBay gebruikers te vergemakkelijken verbindt je je ertoe jouw feedbackscore niet te verhandelen of uit te voeren naar een andere locatie die geen door eBay beheerde site is.

 

Het is toch aan de eBay--leden zelf of ze deze optie willen gebruiken en daarbij mogelijke sancties kunnen ontvangen van eBay?

 

Yep, dat lijkt me wel.

 

Het is een echt zielig verhaal, een van de vele ten opzichte van kleinere veilingsites, of zijn ze ergens bang voor?

 

eBay, en sinds de overname ook Marktplaats, zijn heel extreem in dit soort dingen. Daarnaast kunnen ze meer advocaten betalen dan jij, dus je bent bij voorbaat eigenlijk al kansloos...

 

Link naar reactie
  • 0

ebay feedback is iets wat je in de loop der tijd hebt verdiend, dus positieve verkoop is 100 %, in mijn website kunnen ze de feedback via ebay importeren, er zijn duizenden sites die deze optie gebruiken.

 

oa ioffer.com, een hele grote, die ook nog eens zeer uitdagend en provocerend laat zien op de homepage.

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

Ik heb advies nodig, en wel om de volgende reden.

Ik ontving gisteren een aangetekend schrijven via een advocatenkantoor namens eBay.nl dat mijn website qua lay-out teveel op eBay zou lijken.

verder het feit dat mijn gebruikers de eBay feedback niet mogen gebruiken, omdat dit in hun voorwaarden is omschreven.

Maar wat hebben eBay voorwaarden te maken metmijn website?

Het is toch aan de eBay--leden zelf of ze deze optie willen gebruiken en daarbij mogelijke sancties kunnen ontvangen van eBay?

 

Het is een echt zielig verhaal, een van de vele ten opzichte van kleinere veilingsites, of zijn ze ergens bang voor?

ik sta al geruime tijd op 1 van google met veilingsite en gratis veilingsite, en dat wereldwijd, zou dat het kunnen zijn.

 

 

Ik wil eens van anderen horen of er inderdaad overeenkomsten zijn , en kan ook best wel advies gebruiken.

Hebben ze gelijk of niet?

 

Nou ben ik geen e-bay gebruiker, dus ik kan over de e-bay feedback moeilijk iets zeggen, maar wellicht moet je daarvoor ook even uitleggen op welke wijze en in welke context e-bay dit ziet.

 

Bevat de brief een concrete sommatie en beschrijving van hetgeen men als inbreuk ziet. Een eerste vluchtige vergelijking levert mij nou niet bepaald een treffende gelijkenis op van sites.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

 

Als je in de markt van giganten zoals eBay actief bent, lijkt me dat je een goede afweging maakt van de acties de je onderneemt. Mik je op een niche die zij niet goed bedienen, bied je diensten die zij niet bieden, presenteer je jezelf op een onderscheidende manier? Of kies je er voor om elementen uit hun aanpak over te nemen?

 

Zodra er verwarring mogelijk is, neem je het risico dat zij juridisch ingrijpen. Je vaart in een klein bootje voor de boeg van een mammoettanker. Dan kun je hard toeteren, of maken dat je uit de weg komt. Maar misschien vaar je helemaal niet voor hun boeg. Dan zijn zij degene die hard toeteren, en kun jij rustig doorvaren.

 

Of toch een beetje uitwijken (en hard schelden). ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik heb inmiddels ook al een begin gemaakt met een reactie, indien gewenst kan ik je deze wel mailen, heb daarbij advies nodig over hoe dit aan te pakken.

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

IANAL, maar als ik rechter was zou ik je niet veroordelen voor schending van het merkrecht of auteursrecht. De overeenkomsten vind ik marginaal en vergezocht.

 

Alleen de kleurcombinatie in het logo vertoont een frappante overeenkomst. Je zou ze natuurlijk tegemoet kunnen komen door een ander meer onderscheidend logo te gebruiken.

 

Nogmaals IANAL, maar ik zou het gevraagde niet bevestigen. Ik zou reageren met de mededeling dat er naar jouw mening geen sprake is van een zodanige overeenkomst dat enz. enz. maar dat je toch aan het bezwaar tegemoet komt door nog een bepaalde aanpassing te doen.

 

Hoe het zit met het importeren van die feedback weet ik niet.

Link naar reactie
  • 0

Heb een aantal collega's van een wat grotere afstand naar je site laten kijken, en gevraagd of ze konden herkennen welke site het was.

 

Een aantal reageerde direct met de opmerking : "eBay", en dan voornamelijk vanwege de kleurstelling, die kenmerkend is voor eBay

 

Als je kiest voor andere kleuren (want wat is voor jou de toegevoegde waarde van het gebruiken van juist die kleuren) dan ben je denk ik al van veel mogelijke problemen af.

 

Over de feedbackscore kan ik ook weinig zinnigs melden.

 

frans

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

krijg trouwens zojuist bericht van een van mijn gebruikers, ook een ebayer, deze meldt:

 

Wie was er nu eigenlijk eerder met geel, want ebay heeft recent zijn kleuren en layout veranderd

 

Ik meen meen me te herinneren dat jij eerder was

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0
Een aantal reageerde direct met de opmerking : "eBay", en dan voornamelijk vanwege de kleurstelling, die kenmerkend is voor eBay

 

Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar de vraag is in hoeverre een overeenkomst in algemene kleurstelling van de pagina een schending inhoudt. Daar is Unilever in de zaak tegen Albert Heijn toch ook niet erg ver mee gekomen.

Link naar reactie
  • 0

die kleuren zijn gekozen uit een conceptioneel oogpunt, dus echt voor Consistent kleurgebruik

 

 

Rood

 

Wat komt het eerst bij je op als je aan de kleur rood denkt? Vuur, liefde, agressie en brandweer. Kortom, aanwezigheid. Wil je de aandacht, ga dan gekleed in rood. Een volledig rood mantelpakje is misschien wat overdreven. Subtieler is het wanneer je een rode sjaal, of een topje draagt.

Als iedereen rood draagt, is het effect van aanwezigheid natuurlijk verdwenen. Dit gebeurde tijdens de inauguratie van Bill Clinton. Alle vrouwen achter hem droegen een rood mantelpakje. Behalve Hillary Clinton. Zij droeg knalblauw en daarmee viel zij het meest op.

 

Blauw

 

Blauw is de kleur van betrouwbaarheid. Het is een prima kleur om in te solliciteren. Marineblauw staat iedereen. Ben je donker van haar en huidskleur, dan kun je ook donker blauw (tegen zwart aan) dragen. Voor blonde mensen is RAF-blauw een goede kleur.

 

Groen

 

Milieu, kalmte, rust. Dat is de betekenis van groen. Ga je bij Greenpeace of een andere milieuorganisatie solliciteren, dan maak je een goede kans met iets groens in je kleding. De gemengde kleur Aqua (blauw-groen) is een chique kleur die kalmte en rust uitstraalt. Aqua of petrol en is eigenlijk de enige kleur die door iedereen gedragen kan worden; je huid ziet er gaver en egaler uit - werkt ook voor je billen als je in badpak of bikini bent.

 

 

zomaar even een voorbeeld, deze kleuren komen allemaal terug, ik werk ook met diverse headers, iedere groep uit mijn website heeft een andere kleur.

zo heeft de groep community of advertenties een heel andere header en dus kleur als de index.

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

Als je in webarchive kijkt zie je inderdaad dat in augustus 2007 ze totaal niet opelkaar lijken.

http://web.archive.org/web/20070811191955/http://www.ebay.nl/

 

Maar goed als je jouw sit op diezelfde wijze opzoekt

http://web.archive.org/web/20070602150244/www.allestekoop.com/index.php

Dan zie je dat jij in juni 2007 er ook totaal anders uit zag en ook nog een aantal vergelijkingen hebt met ebay.

 

Wat logo betreft is het absoluut gladijs.... Kleurstelling e.d.

 

Denk dat, hoe vervelend het ook is, je maar beter aan sommige eisen tegemoet kan komen. Want financieel gezien zal hun adem heel wat langer kunnen zijn dan die van jou (gok ik)

 

Overigens hoop ik dat je ons op de hoogte houd van de uitkomst.

 

 

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
  • 0

financieel?, ik heb rechtsbijstand, en van een kale kip valt niet te plukken.

 

het gaat mij ook om het principe, who the f.. is ebay, kunnen zij iedere willekeurige veilingsite op hun nummer zetten.

 

Bepalen zij wat er er mag of wie er wat mag?

 

En ja, ik ben al eens op mijn vingers getikt, ook idd om iets gelijkwaardigs, dit zat toen in het standaard script.

Heeft mij 10.000 unieke bezoekers per dag opgeleverd.

een dagje bij radio zeeland en een middag bij Radio 1, en volop krantenkoppen.

 

Nu nog iemand die een mooi stukje hierover wil schrijven, en .......

hahahah

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • -2

Oké je hebt dit dus al wel eerder gehad. Denk dat je dan toch ergens bewust hebt gekozen om een sterke vergelijking te maken.

Probeer je dan ook via HL een aantal unieke bezoekers te krijgen?

Want volgens mij is dat je in ieder geval gelukt!

 

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
  • 0

oh nee, absoluut niet!!!

 

Bezoekers genoeg, misschien is dat wel het hele euvel.

 

 

het betrof toen een kleinigheidje, ging telefonisch maar wel dreigend, dit heeft hier niets mee te maken.

en nee, ik hou niet van spam, zeker niet op een vooraanstaand forum zoals dit.!!!

 

ging toen om het ebay logo op de site, ik was lid van ebay developers groep, en had dat logo op de site gezet, omdat ik me er toen niet van bewust was dat het op alle websites mocht, maar niet op een veilingsite

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

oh jawel hoor, heb momenteel 1200 gebruikers met in totaal iets van 11.000 veilingen.

ik weet niet op welke site je aan het kijken bent, maar zeker niet de mijne.

 

oh je kijkt op ebay zeker? ;D

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

er zitten misschien een paar kleine puntjes in die wat op ebay lijken zoals de balk waarin de zoekbox staat, verder is het naar mijn mening een hoop egzeur. zie wel vaker op forums dergelijke dingen voorbijkomen: die website heeft mijn ontwerp gejat, hij heeft net als bij mij rechthoekige velden op zijn website gebruikt...

 

Mogelijk kleur iets aanpassen, maar indeling is mijn inziens grotendeels onzin aangezien dat nu eenmaal een logische indeling is.

 

Kwa vermelding op je website dat er feedback geimporteerd kan worden kunnen ze niks beginnen lijkt me.

Dat dat tegen hun voorwaarden is heb jij helemaal niks mee te maken als je geen gebruiker op hun website bent en dus ook niet ingestemt hebt met hun voorwaarden. Als die functie nu nog zou werken zouden ze misschien een punt hebben aangezien die feedback onder hun copieright/databanken recht zou kunnen vallen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.