• 0

eBay claimt dat mijn site op hen lijkt

Ik heb advies nodig, en wel om de volgende reden.

Ik ontving gisteren een aangetekend schrijven via een advocatenkantoor namens eBay.nl dat mijn website qua lay-out teveel op eBay zou lijken.

verder het feit dat mijn gebruikers de eBay feedback niet mogen gebruiken, omdat dit in hun voorwaarden is omschreven.

Maar wat hebben eBay voorwaarden te maken metmijn website?

Het is toch aan de eBay--leden zelf of ze deze optie willen gebruiken en daarbij mogelijke sancties kunnen ontvangen van eBay?

 

Het is een echt zielig verhaal, een van de vele ten opzichte van kleinere veilingsites, of zijn ze ergens bang voor?

ik sta al geruime tijd op 1 van google met veilingsite en gratis veilingsite, en dat wereldwijd, zou dat het kunnen zijn.

 

 

Ik wil eens van anderen horen of er inderdaad overeenkomsten zijn , en kan ook best wel advies gebruiken.

Hebben ze gelijk of niet?

 

 

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok ik zal eens wat vergelijkingen op een rij zetten:

 

Ebay:

header:

 

Hallo! In-/uitloggen.

Kopen Verkopen Mijn eBay Community Hulp

Sitemap

 

Allestekoop:

Header:

Hallo, inloggen of gratis inschrijven!

Home Koop Verkopen Mijn Koop Community winkels Advertenties Prikbord Hulp

 

Mainpage is totaal afwijkend, lijkt er in de verste verten niet op, hetzelfde als de footer.

 

Logo:

Ebay lelters overlappen, allestekoop is gewoon gekleurde tekst.

 

Dus zou dit betekenen dat geen ene website rood , blauw en groen mag gebruiken?

 

Ik ben een regelmatige gebruiker van Ebay vind zeker wel dat de site voldoende elementen bevat die een "Ebay" gevoel geven. Zeker als je doorklikt op een aanbieding zoals bv deze:

 

http://www.allestekoop.com/auctiondetails.php?itemname=SUPER-AANBIEDING-Toshiba-1-GB-SD-kaart-voor-699&id=158463

 

 

Ik wil ook wel de standaard veilingpagina (auctiondetails) van het script laten zien, dat ziet er nog veel meer als ebay uit, ik heb dit zelf aangepast, om juist niet op ebay te lijken.

 

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 1

Het is niet echt de issue of je het zelf vindt sante140, je vroeg immers of anderen dat vinden. De algemene tendens is dat het wel wat van elkaar weg heeft.

 

Vraag 2 is of dat juridisch een probleem/risico is. Zijn er juristen die een inschatting durven geven, en inhoudelijk advies kunnen geven over wat nu te doen (met de ontvangen brief)?

Link naar reactie
  • 0

je hebt gelijk, idd, vergat ik in de verwarring.

 

Hoop dat er reactie komt, in ieder geval juridisch.

Ik heb al plan van aanpak/responce aan de jurist, maar wil deze laten controleren qua zinsopbouw e.d.

 

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 1

Bijna alle rechtsbijstandsverzekeringen sluiten zaken die betrekking hebben op intellectueel eigendom uit, Ik zou eerst eens kijken of je daar wel aanspraak op kunt maken. De kans dat je hier je rechtsbijstandsverzekring achteraan kunt laten gaan is erg klein.

 

 

Over de site zelf;

Eigenlijk vind ik dat je opmerking over de koop nu buttons genoeg zegt.

dat is een eigen gemaakt koop nu, met afwijkende kleuren, daar wordt ook niets over genoemd, gaat ze om de index layout.

Je hebt duidelijk eBay als inspiratie bron gebruikt en de hele opmaak overgenomen.

bin_15x54.gifbuyitnow25.gif

Met andere woorden, je hebt gewoon proberen mee te liften op het succes en de naamsbekendheid van eBay. Nu er problemen komen ga je een beetje proberen het slachtoffer uit te hangen terwijl je eigenlijk gewoon een schaamteloze kopieerder bent.

 

Je mag in je handen wrijven dat ze min of meer een deurtje openzetten voor jou om onder een claim uit te komen. Als je slim bent pak je die met twee handen aan.

Link naar reactie
  • 0

oei dat zijn nogal harde woorden.

meeliften met het succes van ebay lijkt mij nogal moeilijk, je gaat toch ook geen zoekmachine als google namaken, ik bedoel zijn 2 verschillende websites, iedere jan met de korte achternaam ziet toch dat dit allestekoop is en niet ebay, en er zitten altijd wel overeenkomsten in een script wat zo te koop is.

Ik probeerde dit juist te voorkomen door zelf dingen aan te passen

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

Moet nog even leren hoe je plaatjes naast elkaar zet. :D

 

Je mag natuurlijk altijd de grenzen opzoeken maar of dat verstandig is moet nog blijken. In mijn tak van sport zijn er schaamteloze kopieën van het Amerk. Dit komt uit door een verleden waarbij het Amerk zich niet goed beschermde. Je moet als Amerk altijd optreden omdat het anders van kwaad tot erger gaat. Dit is wat Ebay nu doet.

Link naar reactie
  • 0

 

Het is zinloos om dit principieel en juridisch te benaderen. Je bent een klein bootje en nu krijg je twee waarschuwingsschoten van een veel groter schip. Als je wil vechten, zorg dan dat je dat op terrein doet waar jij in het voordeel bent. Is een klassiek principe van guerrillamarketing: lok je vijand het moeras in. Maar hang niet de slimmerd uit op open terrein. Als je nu of voorheen het auteursrecht van eBay hebt aangetast, kunnen ze je finaal wegblazen.

 

En terecht. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je de sites naast elkaar zet is het gewoon overduidelijk dat Ebay op z'n minst een belangrijke "inspiratiebron" geweest is. Vanaf het menu helemaal rechtsboven met de afgeronde hoekjes tot helemaal ondereen een horizontale lijn met partnerlogo's. Er zijn in mijn opinie veel teveel details om dat te ontkennen. Zeker als ik dan dat uitklap menu met categorieen zie is het me wel duidelijk.

 

De grote lijnen wat betreft overeenkomsten, de details heb ik maar niet aangevinkt ;) :ebay_allestekoop_vergelijking_thumb.jpg

 

Zoals reeds gemeld: Pak je kansen nu het kan en werk sowieso niet een dergelijke partij tegen als je niet een hele sterke case hebt, zonde van je tijd/geld/energie!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

http://www.ruilkuil.nl/ om maar een voorbeeld te noemen.

Lijkt ook wel op marktplaats.

Dat is een script kan je kopen, en uiteraard zijn het dan de aanpasingen die het uniek maken.

 

En zo kan ik nog uren doorgaan.

 

Veilingsite betekend categorieen, betekend inloggen,zoekmogelijkheid

 

Dit is het standaard script .http://www.phpprobid.com/auction-software-demo/

 

 

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

Wat mij opvalt aan de vergelijking van allestekoop en ebay, de voorgaande afbeelding is een oude versie van ebay, dus betekend dat deze vergelijking er al was.

 

of zie ik spoken?

 

Als ik nu naar ebay.nl ga, zie ik een totaal ander uiterlijk dan wat hier op de vergelijking staat

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

Rekening houdend met de goede ranking van Higherlevel denk ik dat de advocaat van eBay nu zo ongeveer van zijn stoel rolt van het lachen, van zoveel support.

 

Ik heb vanmiddag maar even heel vluchtig naar allestekoop gekeken en mij viel niet direct een copy-paste site op (zoals je die soms wel eens ziet). Een wat verder onderzoek levert klaarblijkelijk toch wat meer vergelijkingen op. Daarnaast zitten er kennelijk (of beter gezegd zaten) er verborgen nog wel enkele zaken in waar eBay (al dan niet eerder al) aanstoot aan heeft genomen, waaronder het ongeoorloofd gebruik van de merknaam. Ook staat mij bij dat ik vanmiddag nog een ander logo op allestekoop aantrof dan er nu staat.

 

Dat sites met een zelfde doelgroep ook veel overeenkomstige kenmerken en functionaliteiten vertonen is op zich niet verwonderlijk en daar valt eBay ook niet over blijkens de brief van haar advocaat. Het is een cumulatie van factoren, waarbij het (al eerder geconstateerde) ongeoorloofd gebruik van de merknaam en/of het beeldmerk een belangrijke rol speelt. En daar heeft eBay zeker wel een punt wanneer het gaat om een slaafse nabootsing. Het gaat niet alleen om het kleurgebruik maar zit verweven in meerdere details.

 

Ik wil niet op voorhand zeggen dat de brief van de advocaat op alle punten sterk is, maar zou dit zeker niet willen kwalificeren als arrogantie van eBay. Hou er ernstig rekening mee dat er al een aardig dossier is opgebouwd. Ook voor wat betreft de eerdere briefwisseling die er kennelijk is geweest.

 

Om een lang verhaal kort te maken. Eigenlijk is de brief van de advocaat van eBay nog zeer mild en vriendelijk gestemd en de termijn nog redelijk ruim.

 

Wanneer je serieus een onderneming wilt drijven is het ook zaak om deze voldoende onderscheidend te laten zijn van de concurrenten.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Mag ik u complimenteren met uw klasse antwoord.

 

Hier kan ik iets mee.

 

Lachen doe wij ook wel hoor, er word druk onderhandeld met een zeer grote en niet onbelangrijke veilingpartner met momenteel 16 miljoen listings welke wellicht met een leuk ioffer komt.

 

 

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

Volg de adviezen op, zo'n partij is ook vast niet op een aanvaring met eBay uit...kies een nieuw logo, gooi de kleur geel, eBay feedback en afrondingen van tabellen eruit en je hebt iets te koop waar stukken minder risico's aan zitten.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

[/img]

deze ook, wel vreemd, lijkt totaal niet op de afbeelding op de vergelijking.

Die site veranderd denk ik als je er vaker op komt ofzo, bij mij wordt gevraagd of ik wil registeren enzo.

 

Volg a.u.b. enkele van de adviezen hier op en kom niet tot een conflict met zo'n partij!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat was ook absoluut mijn streven niet.

We hebben het hier over een topforum, met uitsluitend mensen die wel verstand van zaken hebben,en zo niet toch een duidelijke mening over dit feit kunnen geven.

 

Ik vraag juist advies, en zal dat advies ook opvolgen uiteraard.

 

Maar het blijft moeilijk, want wat als ik over een aantal maanden met iets nieuws kom, en ze dan weer iets te mopperen hebben, omdat bijvoorbeeld de kleur ietswat op ebay zou lijken dan ben ik dus weer terug bij af.

 

Ik zal ze vandaag gewoon eens contacteren, en recht op de man af vragen wat ze wel acceptabel vinden.

 

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. ;D

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
  • 0

Ik ben wel benieuwd hoe ze daarop gaan reageren... ik vrees dat, als ze al wat willen specificeren, het een waslijst wordt waardoor er niets van je site over mag blijven.

 

Persoonlijk vind ik ook wel dat de looks erg veel van ebay weg hebben, en aangezien je in precies hetzelfde segment zit kan ik me wel wat bij verwarring voorstellen.

Link naar reactie
  • 0

oops, denk dat er veel meer gaat gebeuren, er hebben zich al enkele ebayers aangemeld die het er absoluut niet mee eens zijn, ze willen iets van een actie doen.

 

draadje op het ebay forum zal zo dus wel weg zijn. ;D

van 1 reparatie naar verkoop in 19 landen van telefoon en - tablet onderdelen en accessoires

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.