• 0

belasting terugbetalen

Hallo,

In 2001 was ik voor het eerst zelfstandig ondernemer en kwam in aanmerking voor de zelfstandigenaftrek. Ten minste, dat dacht ik. Ik heb het geld ontvangen, maar nu heeft de belasting besloten dat niet al mijn uren opvoerbaar waren en ik krijg dus een nieuwe uitslag. Ik neem aan dat ik veel moet terugbetalen.

Mijn vraag:

heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik dit in een keer terugbetalen of kan het ook in termijnen? Wordt het verrekend met mijn belasting dit jaar? In 2002 heb ik niet genoeg opdrachten gehad dus geen zelfstandige aftrek dit jaar. Ik krijg heel weinig terug, maar ik doe aangifte samen met mijn vriend, en hij krijgt wel meer terug. Kan het ook met zijn teruggave worden verrekent?

 

Ik heb weinig geld dus ben ik een beetje bang voor de uitslag van de belasting. Ik hoop dat hier iemand mij informatie kan geven.

 

alvast bedankt

groet

spot ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

even wat meer info:

Ik had meer dan 3 opdrachtgevers, en ik werk voor mezelf. Het was het eerste jaar dat ik voor mezelf werkte dus heb ik alle uren die ik gebruikte voor het opstarten opgegeven. Dus ook uren waarin ik nadacht over starten, leren van programma's, informatie zoeken op het internet, met andere mensen erover praten enz. Dit was me namelijk verteld door mede-ondernemers. Misschien heb ik het iets te letterlijk genomen, wie weet. In ieder geval dacht de belastinginspecteur er anders over: zijn oordeel: deze uren vallen niet onder: feitelijk drijven van de onderneming.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ter informatie even dit bericht lezen] >>>

 

Ik weet niet precies welke uren de Belastingdienst niet heeft goedgekeurd voor je onderneming en daarmee samenhangend het gebruik mogen maken van de zelfstandigenaftrek, maar wellicht heb je er iets aan!

Want ... niet alle belastinginspecteurs denken hetzelfde (speaking with experience). En als deze inspecteur niet op de hoogte is van deze uitspraak van het Hof heb je miskien een stokje achter de deur?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.