• 0

Googlebot cq. crawler

Hallo,

 

op mijn website zie ik al dagenlang steeds hetzelfde IP-adres voorbij komen. Wanneer ik dit adres opzoek blijkt dat één of ander Googlebot is.

Mijn vraag is: wat doet deze googlebot elke minuut van de dag op mijn site? In het verleden werd mijn site wel geïndexeerd, maar was dit maar om de paar dagen.

 

Heeft iemand ervaring met dit probleem / verschijnsel? Alvast bedankt.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alsje content veel veranderd dan is het toch prima als de bot een paar keer per dag langskomt. Ik neem aan dat je server niet trager gaat lopen van een paar bezoekjes.

 

ALs de traffic of de load van die bot te hoog wordt dan kun je je website inschrijven in google webmaster central en de crawl rate laag zetten.

 

het is zoiezo een aanrader je website daar in te schrijven omdat je dan ook kan zien wat voor links naar je site je hebt en of er crawlproblemen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Misschien kwam de googlebot wat vaker langs dan normaal doordat google nu ook formulieren doorzoekt. Zie de google webmaster blog. Zag dit fenomeen in december al op een site. Het aantal bezoeken per dag steeg van enkele tientallen naar enkele honderden.

 

Benieuwd hoeveel hits HL mag verwachten op het zoekformulier (snelzoeken is een post-formulier en heeft dus geen 'last', geavanceerd zoeken is een get-formulier en zal dus wel 'gespiderd' worden)

Link naar reactie
  • 1

@willemj

Matt Cutts geeft aan dat ze dit alleen nog maar op een beperkt aantal sites doen.

Daarbij geven Webmaster blog en Matt aan dat ze alleen formulieren invullen die met Get werken. Het formulier van HL werkt met Post.

 

Dat HL hits krijgt op de zoekresultaten lijkt dus niets te maken te hebben emt het bericht op google webmaster blog.

 

Dat HL zoveel hits op de zoekopdrachten krijgt komt waarschijnlijk doordat HL op de blanke zoekpagina (dus als je niets invult) een lijst met laatst gebruikte zoekopdrachten krijgt. deze staan in de vorm van hyperlinks.

 

Door de zoekopdrachten als hyperlinks op te nemen maak je ook gebruik van de workaround die Google helpt om geen HTML formulieren in te hoeven vullen.

 

Op zich een hele goede manier om Google je website dieper te laten indexeren. Daarbij, door gebruik te maken van de laatste of meest gerbuikte zoekopdrachten en deze als hyperlink te presenteren benadruk je ook meteen weer waar je bezoeker naar op zoek is.

 

Link naar reactie
  • 1

@willemj

Matt Cutts geeft aan dat ze dit alleen nog maar op een beperkt aantal sites doen.

Ben dan ook blij bij de happy few te horen ;-)

 

Daarbij geven Webmaster blog en Matt aan dat ze alleen formulieren invullen die met Get werken. Het formulier van HL werkt met Post.

De snelzoekfunctie wel. Het formulier onder 'uitgebreid' gebruikt toch echt 'method="get"'.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.