• 0

IE8 beta 1 is gereleased

De eerste bètarelease van Internet Explorer 8 is beschikbaar voor download.

 

Voor wie het gemist heeft: IE8 is default standaardcompliant, voor terugwaartse compatibiliteit met IE7 kun je een http-header bij of metatag in je pagina's meegeven.

 

Voor ontwikkelaars/aanbieders van SAAS, CMS'en e.d. en eigenaren van websites is het dus zaak tijdig de compatibiliteit te verifiëren en zonodig (tijdelijk) die header of tag te gebruiken.

 

Wat ik nog niet gevonden heb is of je IE8 kunt installeren met behoud van IE7. Als iemand dat weet dan hoor ik het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu ik dit lees een krijg ik een nieuw business idee!

 

Waarom net een service (website) gaan beginnen waarop mensen (webmasters etc) kunnen inloggen en daar alle relevante internet browsers kunnen gebruiken (iets via terminal service of???) zonder dat je al die browsers zelf moet installeren of dat je het probleem hebt dat je bijvoorbeeld ie8 en ie 7 niet op een machine kan draaien...

 

Wie doet er mee :-)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Denk dat iedere zichzelf respecterende ontwikkelaar dit nieuws al op drie andere (meer relevante) plekken gelezen heeft ;)

 

@doingbusiness, leuk/goed idee. Gebruik nu zelf VMWare met een stuk of wat installaties van Windows met de verschillende versies van firefox en msie en dat werkt perfect. Dus waarom zou dat in het groot niet kunnen.

 

Alleen jammer dat ik wel een aparte Mac moest kopen om daar op te kunnen testen ;D

Link naar reactie
  • 0
Waarom net een service (website) gaan beginnen waarop mensen (webmasters etc) kunnen inloggen en daar alle relevante internet browsers kunnen gebruiken (iets via terminal service of???) zonder dat je al die browsers zelf moet installeren of dat je het probleem hebt dat je bijvoorbeeld ie8 en ie 7 niet op een machine kan draaien...

 

Ja, interessant idee, alle webbouwers ter wereld hebben behoefte aan zoiets. Maar VMware e.d. is misschien een betere oplossing dan een webservice.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik doe het met Ubuntu, vervolgens start ik met VirtualBox andere werkplekkken op zoals een Windows XP, Kubunto voor de kids.

 

Zal er niet aan toe komen ie8 te installeren. Wat is nu interessant van ie8?

 

De features over lezend hoopt MS het met webslices te gaan maken. Stukjes van websites die je als een feed op een ander home page kunt laten zien begrijp ik. Toch niets nieuws eigenlijk? Alleen dat het wat interface vriendelijker wordt aangeboden.

 

Ik zie alleen nu wel echt big business worden voor data leveranciers die hier tijdig hun database hier op aan weten te sluiten. Jammer dat ik hier geen focus op kan houden, maar dan ook blij dat ik er van los ben ;-)

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heh...IE7 scoort 11% (als ik het goed zie), FF 51%, en Netscape knalt er na een paar % helemaal uit.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Acid3 een overzicht van hoe de huidige browsers het doen. Momenteel staat (de in ontwikkeling zijnde) Webkit op kop met iets van 87%!

 

Met betrekking tot Netscape:

"Official support for all Netscape client products ended on March 1st, 2008. Please see the announcement for more details." http://blog.netscape.com/2007/12/28/end-of-support-for-netscape-web-browsers/

 

Die hoef je dus niet meer te testen :)

Link naar reactie
  • 0

Sowieso goed nieuws, vooral dat ze EINDELIJK de standaarden lijken te ondersteunen. Maargoed, eerst zien, dan geloven, want momenteel scoren ze op ACID3 nog geen 20%..

 

Op zich kan het wel goed nieuws zijn inderdaad, het zou prettig zijn als je standaarden kunt volgen en daarbij de pagina's in explorer een beetje fatsoenlijk renderen.

 

Het blijft toch een kip-ei verhaal natuurlijk, wat dat betreft is de switch tussen standards-compliant en ms-eigenwijs wel een goed idee... al denk ik dat veel gebruikers de browser snel op ms-eigenwijs laten staan zodat het bestaande internet een beetje toonbaar blijft.

 

Hopelijk vindt die omschakeling dan wel plaats als een website via een header expliciet aangeeft in standards mode gerenderd te willen worden.

 

Overigens denk ik niet dat die acid tests zoveel zeggen, althans niet over de ervaring die een gebruiker gaat hebben met een bepaalde browser.

Link naar reactie
  • 0

Op zich kan het wel goed nieuws zijn inderdaad, het zou prettig zijn als je standaarden kunt volgen en daarbij de pagina's in explorer een beetje fatsoenlijk renderen.

 

Het blijft toch een kip-ei verhaal natuurlijk, wat dat betreft is de switch tussen standards-compliant en ms-eigenwijs wel een goed idee... al denk ik dat veel gebruikers de browser snel op ms-eigenwijs laten staan zodat het bestaande internet een beetje toonbaar blijft.

 

Hopelijk vindt die omschakeling dan wel plaats als een website via een header expliciet aangeeft in standards mode gerenderd te willen worden.

 

Overigens denk ik niet dat die acid tests zoveel zeggen, althans niet over de ervaring die een gebruiker gaat hebben met een bepaalde browser.

 

Gelukkig hebben de gebruikers hier geen keus! Het zijn namelijk de webdesigners die de keus maken tussen standard-compliant of ms-eigenwijs. Hierbij is het ook nog zo dat MS in zijn oneindige wijsheid heeft besloten te kiezen voor standard-compliant als STANDAARD instelling. Dit dan echter alleen wanneer de webdesigner aangeeft dat hij deze render-mode wenst. Zie bijvoorbeeld http://www.scriptorama.nl/browsers/ie8-rendert-straks-toch-standaard-in-standards-mode of http://blogs.msdn.com/ie/archive/2008/03/03/microsoft-s-interoperability-principles-and-ie8.aspx.

 

Eigenlijk zijn de acid-tests inderdaad belangrijker voor webdevelopers dan voor de eindgebruikers. Het scheelt 'ons' uren werk wanneer we niet om rare browser-specifieke bugs heen hoeven te werken. Wat daarentegen wèl weer resulteerd in javascript/html/css die overal beter op werkt, en bijvoorbeeld niet alleen op IE. Dit is dan toch weer toegevoegde waarde voor eindgebruikers op een MAC, of die gebruik maken van Opera, Konquerror etc.

Link naar reactie
  • 0

Hierbij is het ook nog zo dat MS in zijn oneindige wijsheid heeft besloten te kiezen voor standard-compliant als STANDAARD instelling.

 

Dat vond ik ook wel verbazend, betekent toch dat het halve web feitelijk breekt zodra je die browser installeert. Ik had alleen het idee dat er ergens een 'knop' op zou zitten waarmee de gebruiker gewoon kan schakelen naar ms-eigenwijs (zoals je bijv ook encoding kunt kiezen als de server niets specificeert oid).

Link naar reactie
  • 0

Dat vond ik ook wel verbazend, betekent toch dat het halve web feitelijk breekt zodra je die browser installeert. Ik had alleen het idee dat er ergens een 'knop' op zou zitten waarmee de gebruiker gewoon kan schakelen naar ms-eigenwijs (zoals je bijv ook encoding kunt kiezen als de server niets specificeert oid).

 

Nope, het is de webmaster die kiest. En er van uitgaande dat iedereen die zijn website op 'XHTML 1.0 Strict' heeft staan, deze ook strict heeft gebouwd, hoeft het internet niet stuk te gaan lijkt mij

Link naar reactie
  • 0

Maar wat met alle sites die helemaal geen encoding specificeren?

 

Er zijn natuurlijk best de nodige sites die helemaal niet meer onderhouden worden en mogelijk al 5 of 10 jaar ergens online staan. Als de informatie daarop boeiend is zullen er vast nog wel bezoekers zijn, maar geen mens meer om een encoding in te stellen... zou handig zijn als de gebruiker op dat punt zelf kon kiezen (komt vast een hack voor ;) )

Link naar reactie
  • 0

Net versie 8 geinstalleerd en de schade valt mee ;) Higherlevel werkt prima net als wiewatwaar. Het enige is dat de css vertical-align middle niet goed gerenderd wordt (op mijn site, zie geen problemen op HL) en een paar javascript fouten in de YUI library van Yahoo.

 

Tijdens de installatie geen vraag of ik versie 7 wilde behouden. Er is wel een knopje 'emulate IE7' waarmee je de oude render-engine krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Net versie 8 geinstalleerd en de schade valt mee ;) Higherlevel werkt prima net als wiewatwaar. Het enige is dat de css vertical-align middle niet goed gerenderd wordt (op mijn site, zie geen problemen op HL) en een paar javascript fouten in de YUI library van Yahoo.

 

Voor de ontwikkelaars onder ons kun je hier een complete lijst downloaden met wijzigingen in IE8: http://blog.webclusive.com/blog/2008/03/21/compleet-overzicht-nieuwe-mogelijkheden-ie8-voor-developers/

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.