• 0

Vragen IB eenmanszaak

Ik houd dit jaar voor het eerst de administratie in snelstart boekhouden bij.

Al met al gaat dat aardig maar nu houd ik aan het eind / begin jaar een aantal bedragen in de kolommenbalans over, waar ik niet weet wat ik daarmee moet doen of waar deze moeten komen te staan voor de berekening van het kapitaal en de nieuwe beginbalans van 2008.

 

Prive ontrekkingen / boekingen

Debiteuren voorg. jaren / Crediteuren voorg. jaren

Betaalde / ontvangen BTW

 

Want is het de bedoeling dat je deze wegboekt / leeg maakt aan het eind van het jaar in het memoriaal? zodat deze niet op de beginbalans van 2008 komen te staan.

 

en hoe bereken je het kapitaal uit?

Ik heb toe nu toe:

 

Kapitaal eind 2006        3519

Stortingen minus uitgaven     -79

Resultaat over periode 2007    6181

-------

volgens mij dus een eindkapitaal    9621

 

 

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

hathor,

 

De berekening van het Eigen vermogen per ultimo is goed. Hiermee geef je tevens zelf al aan wat er met privé-onttrekkingen en -stortingen gebeurt. Die rekeningen boek je dus leeg naar de rekening Eigen vermogen.

 

Ik weet niet precies wat je bedoelt met Debiteuren en Crediteuren oude jaren, maar vermoedelijk bedoel je er mee dat op de rekeningen Debiteuren en Crediteuren aan het einde van het boekjaar nog een saldo staat. Als dat het geval is gaan die saldi gewoon over naar het volgende boekjaar. Daarin zullen immers de vorderingen worden ontvangen en de schulden worden betaald.

 

V.w.b. de btw heb ik je een pm'tje gezonden.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.