• 0

Dag van de zelfstandige

PZO (platform zelfstandig ondernemers; www.pzo.nl) heeft 12 maart uitgeroepen tot de Dag van de Zelfstandige. Op die dag behandelt de Tweede Kamer een brief van het kabinet met beleidsvoornemens.

 

De essentie samengevat: er gaat serieus werk worden gemaakt van het verbeteren en stimuleren van het ondernemersklimaat.

 

Meer informatie is te vinden op www.dagvandezelfstandige.nl; de kabinetsbrief is als PDF bijgevoegd.

 

 

PS:

Om de een of andere reden lukt het me niet de PDF bij te voegen. Deze is echter ook te downloaden van de website. Werkt in Firefox niet helmaal, wel in Explorer.

 

 

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik ben voor de dag van de zelfstandige. Op die dag kan er aandacht worden besteed aan de verbetering van de positie van kleine zelfstandigen, die niet veel verdienen.

Zo zijn er winkeliers, zelfstandigen in de zorg e.d. die met moeite een acceptabel inkomen kunnen verwerven.

Voor hen zal er toch aandacht nodig zijn. Denk maar eens aan een arbeidsongeschiktheidsvoorziening, die zij zich niet kunnen veroorloven.

 

Zelf werk ik als zelfstandig verpleegkundige in de thuiszorg. Ik heb hier gemotiveerd voor gekozen. En heb een leuke praktijk opgebouwd.

Maar veel zelfstandige zorgverleners zijn door omstandigheden, bijv. fusies, slechtere arbeidsomstandigheden zelfstandig geworden. Zij missen nu bepaalde sociale voorzieningen, die zij soms eerder wel hadden. En ze missen de kennis hierover. Zij zullen met bepaalde dingen geholpen moeten worden. Zoals een voordelige pensioenopbouw en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

 

Anders zal deze categorie zelfstandigen later zich niet financieel staande kunnen houden.

 

Ik wil niet cynisch overkomen, maar dit is echt dé reden waarom ik absoluut geen 'zelfstandige' wil zijn, maar 'ondernemer'. Ik identificeer me hier absoluut niet mee en krijg zelfs rillingen als ik je post lees.

Link naar reactie
  • 0

Leuk initiatief!

 

Er staat alleen op de website (1e zin) 2e woensdag van maart. In de derde alinea wordt dan weer gesproken over de 3e woensdag van maart?

 

Ik ben benieuwd wat er hier uit komt. Laten we hopen dat dit niet óók naar voren wordt geschoven zoals veel andere beslissingen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ben voor de dag van de zelfstandige. Op die dag kan er aandacht worden besteed aan de verbetering van de positie van kleine zelfstandigen, die niet veel verdienen.

Zo zijn er winkeliers, zelfstandigen in de zorg e.d. die met moeite een acceptabel inkomen kunnen verwerven.

Voor hen zal er toch aandacht nodig zijn. Denk maar eens aan een arbeidsongeschiktheidsvoorziening, die zij zich niet kunnen veroorloven.

 

Zelf werk ik als zelfstandig verpleegkundige in de thuiszorg. Ik heb hier gemotiveerd voor gekozen. En heb een leuke praktijk opgebouwd.

Maar veel zelfstandige zorgverleners zijn door omstandigheden, bijv. fusies, slechtere arbeidsomstandigheden zelfstandig geworden. Zij missen nu bepaalde sociale voorzieningen, die zij soms eerder wel hadden. En ze missen de kennis hierover. Zij zullen met bepaalde dingen geholpen moeten worden. Zoals een voordelige pensioenopbouw en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

 

Anders zal deze categorie zelfstandigen later zich niet financieel staande kunnen houden.

 

m.v.g., Annelies Blekman te Nieuwegein

Ik werk als zelfstandig verpleegkundige in de regio Utrecht. Daarnaast heb ik een digitaal boek geschreven voor startende zelfstandige zorgverleners.( 280 blz. ). Een handleiding om te starten en een goede praktijk uit te bouwen.

Verder geef ik cursussen, o.a. aan opleidingen in de gezondheidszorg.

Link naar reactie
  • 0

Maar dan zou het eigenlijk een beetje de 'dag van zelfstandigen tegen wil en dank' worden. Ongetwijfeld een groep met problemen die wel aandacht kan gebruiken, maar de gemiddelde ondernemer zal zich daar niet in herkennen.

 

Ik denk dat mensen ook 'dag van de'-moe zijn. Er is een dag voor het minste of geringste, als er weer eenofandere PR adviseur verzint dat dat goed is om een issue op de kaart te zetten.

 

Dat is ook wel zo, het zou me niet verbazen als je onderhand iedere datum een dag-van-de-whatever kunt noemen.

Link naar reactie
  • 0

Zoek de leukste dag van ...

 

Of chronoligsch.. http://www.fijnedagvan.nl/dagen.php

 

Vandaag is trouwens wel een hele zware dag..

 

21 maart: Nationale Boomfeestdag

21 maart: Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie

21 maart: Wereld Down Syndroom Dag

21 maart: Dag van de Alleenstaande Ouder

21 maart: Internationale Dag van de Slaap

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben voor de dag van de zelfstandige. Op die dag kan er aandacht worden besteed aan de verbetering van de positie van kleine zelfstandigen, die niet veel verdienen.

Zo zijn er winkeliers, zelfstandigen in de zorg e.d. die met moeite een acceptabel inkomen kunnen verwerven.

Voor hen zal er toch aandacht nodig zijn. Denk maar eens aan een arbeidsongeschiktheidsvoorziening, die zij zich niet kunnen veroorloven.

 

Zelf werk ik als zelfstandig verpleegkundige in de thuiszorg. Ik heb hier gemotiveerd voor gekozen. En heb een leuke praktijk opgebouwd.

Maar veel zelfstandige zorgverleners zijn door omstandigheden, bijv. fusies, slechtere arbeidsomstandigheden zelfstandig geworden. Zij missen nu bepaalde sociale voorzieningen, die zij soms eerder wel hadden. En ze missen de kennis hierover. Zij zullen met bepaalde dingen geholpen moeten worden. Zoals een voordelige pensioenopbouw en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

 

Anders zal deze categorie zelfstandigen later zich niet financieel staande kunnen houden.

 

Ik wil niet cynisch overkomen, maar dit is echt dé reden waarom ik absoluut geen 'zelfstandige' wil zijn, maar 'ondernemer'. Ik identificeer me hier absoluut niet mee en krijg zelfs rillingen als ik je post lees.

 

Was al bezig met eenzelfde reactie toen ik jouw bericht las, inderdaad om de rillingen van te krijgen! Zelfstandig ondernemers zijn een andere categorie dan pseudozelfstandigen die stiekem toch maar vinden dat de overheid voor ze moet blijven zorgen!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.