• 0

Dag van de zelfstandige

PZO (platform zelfstandig ondernemers; www.pzo.nl) heeft 12 maart uitgeroepen tot de Dag van de Zelfstandige. Op die dag behandelt de Tweede Kamer een brief van het kabinet met beleidsvoornemens.

 

De essentie samengevat: er gaat serieus werk worden gemaakt van het verbeteren en stimuleren van het ondernemersklimaat.

 

Meer informatie is te vinden op www.dagvandezelfstandige.nl; de kabinetsbrief is als PDF bijgevoegd.

 

 

PS:

Om de een of andere reden lukt het me niet de PDF bij te voegen. Deze is echter ook te downloaden van de website. Werkt in Firefox niet helmaal, wel in Explorer.

 

 

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik ben voor de dag van de zelfstandige. Op die dag kan er aandacht worden besteed aan de verbetering van de positie van kleine zelfstandigen, die niet veel verdienen.

Zo zijn er winkeliers, zelfstandigen in de zorg e.d. die met moeite een acceptabel inkomen kunnen verwerven.

Voor hen zal er toch aandacht nodig zijn. Denk maar eens aan een arbeidsongeschiktheidsvoorziening, die zij zich niet kunnen veroorloven.

 

Zelf werk ik als zelfstandig verpleegkundige in de thuiszorg. Ik heb hier gemotiveerd voor gekozen. En heb een leuke praktijk opgebouwd.

Maar veel zelfstandige zorgverleners zijn door omstandigheden, bijv. fusies, slechtere arbeidsomstandigheden zelfstandig geworden. Zij missen nu bepaalde sociale voorzieningen, die zij soms eerder wel hadden. En ze missen de kennis hierover. Zij zullen met bepaalde dingen geholpen moeten worden. Zoals een voordelige pensioenopbouw en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

 

Anders zal deze categorie zelfstandigen later zich niet financieel staande kunnen houden.

 

Ik wil niet cynisch overkomen, maar dit is echt dé reden waarom ik absoluut geen 'zelfstandige' wil zijn, maar 'ondernemer'. Ik identificeer me hier absoluut niet mee en krijg zelfs rillingen als ik je post lees.