• 0

ontslag tijdens proeftijd

Hallo

 

Beste forum leden

 

Ik heb weer een lekkere werknemer die het naar een week al weer verpest heeft voor mij. dus de opdracht ben ik kwijt. altans mischien kan ik dat weer goed maken met een ander.persoon

 

De werknemer zit nog in zijn proeftijd van de maand.

Ik heb em dit persoonlijk meegedeeld dat ik vanaf maandag geen werk meer voor em heb. en dat die onstslagen is.

 

Was die niet zo blij mee ma ja eigen schuld is eigen schuld

 

Moet ik dit ook nog aangetekend aan hem verzenden of is mondeling ook goed!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • -2

Hoe zit het dan bijvoorbeeld!!

laat em nu even een week of twee bloeden. voor zijn daad.

en ik em weer aanneem ja stom natuurlijk van mij maar bij krapte aan personeel. moet je soms wel..

 

Kan ik beter zeker weer een nieuw contrakt aanbieden met de zelfde voorwaarden. en dat de proeftijd weer een maand betreft

 

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat de werknemer in zijn proefperiode ontslagen is, omdat hij niet bevalt. Dat heb je hem meegedeeld. Dan ga je hem toch niet over twee weken weer opnieuw in dienst te nemen? Dan is het nog steeds dezelfde niet-bevallende medewerker toch?

 

Een proeftijd van een maand is een proeftijd van een maand, je mag hem niet telkens op de laatste dag van de proeftijd ontslaan en hem vervolgens een nieuwe proeftijd aanbieden, zo werkt dat natuurlijk niet.

Link naar reactie
  • 0

Gents, FF bijgesloten link aan clicken dan kan je lezen (ik ken deze club erg goed) dat je mischien iets voorzichter moet zijn met de reden:

 

link

 

(Edit: even de link aangepast, zodat deze niet de layout aantast. Dit kan overigens met .)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Je moet niet sollen met werknemers en zij niet met jou. Als je er achter komt dat een werknemer niet voldoet in zijn proeftijd, dan is het zaak deze er direct op aan te preken. Je heb dan twee opties, A: je ontslaat hem of B: je geeft hem nog een kans. In het tweede geval duidelijk aangeven wat je van de werknemer verwacht.

 

Laat nooit onduidelijkheid bestaan over de betrekking. Als je iemand ontslaat, meld het meteen. In mijn beleving moet je mensen die je niet wil hebben ook niet aan het lijntje houden. Gewoon ontslaan en bevestigen het per brief.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Denk aan het motto: behandel je werknemers zoals jij ook behandeld zou willen worden.

 

Ik zou het zelf niet erg op prijs stellen als ik eerst ontslagen wordt (is toch een redelijke vernedering zou ik zeggen) en daarna door gebrek aan mensen weer ingehuurd wordt. Gevoelens die bij me zouden opkomen: tweede / derde / laatste keus, als er alsnog problemen zijn lig ik er als eerste weer uit, totaal geen basis voor vertrouwen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

dat het al uberhaupt al in iemand op komt om iemand te ontslaan ( want hij had het toch verpest) , maar vervolgens weer aanneemt omdat ie een 2e kans verdient en ja.. krappe arbeidsmarkt >:(

Onvoorstelbaar. Als iemand iets voor je verpest maar je gunt m een 2e kans dan geef je die en ontsla je die persoon niet. Weinig respectvol.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

Hallo

 

Ik heb weer een lekkere werknemer die het naar een week al weer verpest heeft voor mij. dus de opdracht ben ik kwijt. altans mischien kan ik dat weer goed maken met een ander.persoon

 

Zo te lezen ziet u in de mensenhandel, in de volksmond ook wel detachering genoemd. De werknemer past niet bij de functie waar hij geplaast is en er word voor bedankt. Je kan je deze niet snel genoeg opnieuw plaatsen dus is deze persoon een blok aan uw betaalrekening. Hem ontslaan en daarna weer aannemen, hoe reflecteerd dat op u persoonlijk als leider van uw bedrijf? Indien je zo omgaat met personeel dan kan je ook niet verwachten dat dit zelfde personeel inzicht en profesioneel werkt.

 

Laat je niet leiden door de waan van de dag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.