• 0

Investeringen opgeven

Dit is mijn eerste jaar dat ik een onderneming heb enheb dit jaar best veel geinvesteerd. Nou heb ik elk kwartaal de btw eraf gehaald bij de opgaven. Zo als ik het was nagegaan kon dat.

 

Nu ben ik dus mijn opgave aan het invullen en het enigste wat ik vond voor de investeringen was investerings aftrek en daar kon ik dan vanalles invullen en dan kon ik kiezen voor kleinschaligheidsinvesteringsaftrek.

 

Moet ik dat nu ook daar invullen of doe ik nu iets totaal fouts of mocht ik niet elk kwartaal de investeringen aftrekken van de belasting?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste eatualive,

 

Haal je geen dingen door elkaar? De kwartaalaangifte betreft de Aangifte OB (omzetbelasting) waar je je inkopen hebt opgegeven als voorbelasting. Met andere woorden: je krijgt je betaalde omzetbelasting terug van de fiscus.

 

De investeringsaftrek is een aftrekpost die van toepassing is op de inkomstenbelasting, niet op de omzetbelasting. Deze investeringsaftrek geef je dus op aan het einde van het jaar.

 

Als je een startende ondernemer bent raad ik je aan om een accountant/boekhouder je jaar aangifte te laten doen; mijn ervaring is dat de kosten van deze man dubbel en dwars worden terugverdient.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Oke dus ik heb het afgelopen jaar een grote fout gemaakt, ik had tot het eind van het jaar moeten wachten om het geld terug te vangen van mijn investeringen.

 

Kan ik dit nog zelf corigeren door het ergen onder te brengen? of denken jullie dat ik nu nog zo`n boekhouder in moet schakelen?

In iedergeval ga ik dat volgend jaar zeker doen.

 

In grote lijnen snap ik het maar dit gaat me dan net iets te ver.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij raadzaam om uw boekhouding te laten controleren door een expert, daar u nu een aantal zaken door elkaar haalt; dit kan voor u nadelige gevolgen hebben.

Uw administratie zou door een administratie/accountantskantoor nagekeken kunnen worden, om zodoende uw fout(en) te herstellen.

 

Dit zal voor u uiteindelijk alleen maar voordelen opleveren.

 

 

 

D. Buurman

Buurman Administratie

www.buurman-administatie.nl

info@buurman-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Oke dus ik heb het afgelopen jaar een grote fout gemaakt, ik had tot het eind van het jaar moeten wachten om het geld terug te vangen van mijn investeringen.

Zoals gezegd: BTW terug vragen en investeringen 'aftrekken' zijn twee heel verschillende dingen. Het is zeer raadzaam uw boekhouding te laten doen door iemand die dit verschil onderkent.

Link naar reactie
  • 0

 

Je hebt helemaal geen boekhouder nodig: een boek volstaat. Verdiep je een beetje in zaken als BTW (wat betekent die afkorting?), investeringen en belastingen. Gewoon zelf uitzoeken, niet vragen stellen op een forum. Onderneem!

 

Topic gaat dicht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.