kneuzen en reuzen beleid

Aanbevolen berichten

Dag allen.

 

Hoewel mijn karma niet leidinggevend is en ik vertrouw op mijn inhoudelijke bijdrages, valt mij wel op dat als je een voorgaand antwoord niet helemaal goed leest, dat dan een kneus je deel is.

 

In een antwoord van mij maakte ik een toevoeging, althans dat was mijn intentie, op reeds gegeven antwoorden waar mijn toevoeging al tussen stond. Pats: kneus, omdat ik niets wezenlijks toevoegde.

 

Antwoord was inhoudelijk correct, maar het stond er inderdaad al wel tussen. Wat mij op zo'n moment verbaast is dat ik wel van een anoniem iemand kan lezen dat het plaatsen van een dubbel advies een kneus waard is ('beetje' overtrokken reactie!!) maar wie het is blijft dus geheim.

 

Valt er niet te denken over een anonieme PM optie in dat geval?

 

Dan kan ik aangeven dat ik zijn kneus wel erg overtrokken vind en desgewenst kan de kneusuitdeler daar op reageren.

 

In een andere post verwees ik naar forums als kassa en radar om ervaringen met adviseurs op te vragen. Ook een kneus omdat die forums in de ogen van de kneusuitdelers blijkbaar inferieur zijn. Ook hierop zou ik graag willen reageren per anonieme PM omdat dit simpelweg een verzoek was voor ervaringen met adviseurs en geen inhoudelijke vraag betrof. Ook die kneus werd dus wel erg makkelijk uitgedeeld.

 

Iemand mee eens en is het technisch mogelijk om een PM anoniem (aan toezender welteverstaan) te sturen?

 

Volgens mij worden de reus- en kneusuitdelers zich dan ook meer bewust van hun invloed op hun 'stem'. Het karma bepaalt immers mede de geloofwaardigheid van je antwoorden en het zou zonde zijn als dat vertroebeld wordt door losjes uitgedeelde kneuzen.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Het lijkt er in het algemeen op dat je ongeveer 20 keer makkelijker een onterechte kneus krijgt dan een terechte reus. Pm'tjes sturen lijkt me niet de oplossing. De kneusuitdelers zien je nu eenmaal als een kneus, en wie trekt zich wat aan van een pm van een kneus, als hij zelf ook nog eens anoniem blijft?

 

Ik heb weleens de indruk dat dit probleem voor 98% zou kunnen worden opgelost door de regel in te voeren dat kneuzen slechts kunnen worden uitgedeeld door diegenen die zelf een karma van (zeg) > 3 hebben. Dan zijn we namelijk verlost van de kneuzen van anonieme ad hoc-vragenstellers, niet zelden ook degenen die met reusachtig gemakzuchtige vragen kneusgevoelige antwoorden uitlokken en met gelegenheidsaccountjes zelf ongevoelig zijn voor kneuzen.

 

Zo'n regel zou reuze-eenvoudig in de software te implementeren kunnen zijn (zeg ik voorzichtig, zonder kennis van de specifieke software die voor higherleven wordt gebruikt).

Link naar reactie

Beste Joost

 

Sommige mensen zijn helemaal niet op zoek naar het juiste antwoord, die zijn op zoek naar het antwoord wat in hun straatje ligt.

Schrijf jij nu net toevallig het antwoord dat niet in hun straatje past, of zijn ze eigenlijk gewoon te dom om te kunnen begrijpen wat er staat dan heb je een kneus aan je broek.

 

Ongeveer een jaar geleden was kneuzen volledig anoniem, sinds de invoering van het venstertje waarin enige uitleg gegeven moet worden wordt er naar mijn idee aanmerkelijk minder gekneusd.

 

Persoonlijk zie ik meer in een andere oplossing.

Laten mensen maar gaan betalen voor hun bezoek, en nog iets meer als ze zelf een vraag willen stellen.

Link naar reactie

Dit is denk ik een algemeen probleem voor forums en nauwelijks op te lossen. Er valt wel wat van de scherpe kantjes af te halen maar dat moet dan wel ondersteund worden door de gebruikte software. (bijv. pas kneuzen uitdelen bij een x-aantal postings)

Een lang maar interresant artikel over de vergelijkbare problemen daar op tweakers.net: http://tweakers.net/plan/375

Link naar reactie

Beter is een dikke huid te ontwikkelen tegen kneuzen.

 

Je kan niet bij iedereen in de smaak vallen. Elke kneus is een manifestatie van de tegenzin die jouw bijdragen oproepen, terwijl elke reus een bewijs van het tegendeel is. Wil je graag people-pleasen, dan streef je naar veel reuzen. Wil je daarentegen provoceren, dan meet je je succes aan je kneuzen af.

 

Beste alternatief om geen kneuzen te krijgen, is niet op dat podium gaan staan. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Kneuzen en reuzen zijn natuurlijk ook vreselijk belangrijk en relevant.

 

Het meeste status krijg je als je reuzen en kneuzen snel wisselen, dan lijkt het alsof je constant bent, maar je krijgt veel reuzen en kneuzen. Nils had dat 's uitgerekend. Helaas zijn de mutaties niet te zien op het scherm. Ik stel voor om een "reuzen en kneuzen dashboard" toe te voegen aan HL, dat b.v. de linkerhelft van je scherm beslaat, zodat je rechts ook nog wat ruimte hebt voor inhoudelijke bijdragen.

Op dat dashboard krijg je dan alle statistische informatie over iedereen, en je krijgt een bot die je kan instellen om als iemand een ander een reus of kneus geeft, dat ook te doen, of juist een reus met een kneus te compenseren. Dat suffe gedoe dat je maximaal eens per dag een reus aan iemand kan uitdelen moet er dan natuurlijk uit.

 

Link naar reactie

;D ;D ;D ;D

 

Zojuist ontving ik voor mijn bijdrage aan deze discussie een kneus.

Het idee om mensen te laten betalen valt blijkbaar niet in goede aarde.

 

Dat bevestigd mijn stelling dat als iets niet in iemands straatje past deze persoon sterk geneigd is een kneus uit te delen.

Jammer dat deze persoon het niet op het forum toe wil lichten, wie weet verander ik naar aanleiding van een inhoudelijke reactie van mening.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Beste Joost,

 

Als wsl meest gekneusde lid van HL (180 kneuzen op mijn naam) kan ik je verzekeren dat het kneuzen sinds de invoering van het feedbackvenstertje enorm is afgenomen. Zelf troost ik mij met de gedachte dat een kneus ook een soort reus is. Je hebt een emotie uitgelokt. Het komt voor dat je posts inderdaad niet zijn wat de vragensteller wil horen. Jammer dan. Dat s het probleem van de vragensteller en niet het jouwe.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Kneuzen en reuzen zijn natuurlijk ook vreselijk belangrijk en relevant.

 

Het meeste status krijg je als je reuzen en kneuzen snel wisselen, dan lijkt het alsof je constant bent, maar je krijgt veel reuzen en kneuzen. Nils had dat 's uitgerekend. Helaas zijn de mutaties niet te zien op het scherm. Ik stel voor om een "reuzen en kneuzen dashboard" toe te voegen aan HL, dat b.v. de linkerhelft van je scherm beslaat, zodat je rechts ook nog wat ruimte hebt voor inhoudelijke bijdragen.

Op dat dashboard krijg je dan alle statistische informatie over iedereen, en je krijgt een bot die je kan instellen om als iemand een ander een reus of kneus geeft, dat ook te doen, of juist een reus met een kneus te compenseren. Dat suffe gedoe dat je maximaal eens per dag een reus aan iemand kan uitdelen moet er dan natuurlijk uit.

 

 

Ik vind deze toch wel een reus waard!

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.