• 0

telefoongids in de fout

Hallo allemaal,

Ik ben vorig jaar voor mezelf begonnen als uitvaartondernemer en heb medio vorig jaar een advertentie met foto opgegeven bij de telefoongids, in combinatie met een vermelding op telefoongids.nl.

Sindsdien ging er van alles mis: vermelding op telefoongids.nl was onvolledig, kon de gegevens niet zelf beheren, wat wel toegezegd was, talloze keren bellen, gevraagd of de advertentie in de gids wel goed zou gaan, en telkens andere mensen, mensen die niet reageren op mailtjes, niet terug bellen en loze beloftes. En ja, nu is ook de advertentie in de gids fout geplaatst. Ik ben redelijk bekend in de regio. Dus heb ik geadverteerd met mijn foto erbij en daarbij de tekst: een vertrouwd gezicht..... etc. Helaas werd zonder verder overleg de foto weggelaten, waardoor de tekst ook nergens op sloeg. Ik kreeg een drukproef, toen de gids al klaar was. Nu biedt men mij aan om volgend jaar de advertentie nogmaals voor beginnerstarief te plaatsen. Dat houdt in: 1500,- euro ex btw in plaats van 2700, -euro. Dit jaar zou ik dus ook de afgesproken 1500,- moeten betalen,. (volgens hen de aanbiedingsprijs, volgens mij nog belachelijk duur voor een advertentie van slechts enkele vierkante cm.) Nu twijfel ik enorm of ik dit "goedmakertje" moet accepteren of dat ik moet proberen om meer korting te krijgen. Voor mijn gevoel ben ik ook met die aanbieding van volgend jaar nog steeds niet voldoende gecompenseerd. Doordat mensen de advertentie niet aan mijn gezicht herkennen, is deze minder effectief en verlies ik inkomsten. Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

HEt is me niet helemaal duidelijk of die 1500 euro nu de normale beginnersprijs van een ad is MET of ZONDER foto. Natuurlijk zuo je dit dit jaar het beginnerstarief voorgeschoteld moeten krijgen voor een ad zonder foto.

 

Ik zou proberen idd nog iets meer te regelen. Je argumentatie klopt en de telefoongids heeft niet adequaat gehandeld wat jou benadeeld.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Precies je gangen nagaan. Wat heb je op papier, welke afspraken zijn voor idereen helemaal duidelijk?

 

2 x 1500 is nog altijd meer dan 2700... Als die advertentie niet volgens afspraak geplaatst is, dan gewoon geld terugvragen/weigeren te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Sowieso niet betalen voor dit jaar aangezien zij niet geleverd hebben. Eventueel kan je het zelfs schade noemen in je onderhandelingen omdat er een foute advertentie geplaatst is wat het vertrouwen in jou als ondernemer niet ten goede komt.

 

Dit jaar een gratis advertentie die wel klopt lijkt me een betere deal.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

HEt is me niet helemaal duidelijk of die 1500 euro nu de normale beginnersprijs van een ad is MET of ZONDER foto. Natuurlijk zuo je dit dit jaar het beginnerstarief voorgeschoteld moeten krijgen voor een ad zonder foto.

 

Ik zou proberen idd nog iets meer te regelen. Je argumentatie klopt en de telefoongids heeft niet adequaat gehandeld wat jou benadeeld.

 

 

de beginnersprijs was voor een advertentie van een bepaalde afmeting. of daar wel of geen foto in geplaatst werd deed verder niet terzake. Dus, je zou kunnen stellen, inclusief de foto. Daarnaast nog de vermelding op hun site, die ook niet goed ging: alleen een tekst, zonder logo en zonder foto.

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk is de afmeting van de advertentie, die wij zouden aanleveren. Dat is gebeurd, maar zonder overleg is de foto erbij weg gehaald. In het contract staat niets over het eventueel wijzigen van een advertentie.

In principe zou je kunnen zeggen dat ze een advertentie van de juiste grootte geplaatst hebben, en dus kunnen vangen. Maar ja, dan kunnen ze de tekst net zo goed geheel weglaten. Als we niet akkoord gaan, hebben ze voor dit jaar al een deel ontvangen. (ik geloof 900 euro) Dan volgend jaar 2700 erbij, dan zijn we duurder uit. Teruggeven doen ze waarschijnlijk niet.

 

 

Precies je gangen nagaan. Wat heb je op papier, welke afspraken zijn voor idereen helemaal duidelijk?

 

2 x 1500 is nog altijd meer dan 2700... Als die advertentie niet volgens afspraak geplaatst is, dan gewoon geld terugvragen/weigeren te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Net even door de oude en nieuwe voorwaarden van de telefoongids heen gelopen. Wat een stelletje boeven. Indien je voor deze getekend hebt, heb je bijna geen poot om op te staan.

 

Maar dan, die opdrachtsbevestiging. Heb je dat mondeling of schriftelijk afgesproken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Toch prettig om te horen wat jullie er van denken.

In principe hebben we alles wel op papier. Alleen, alle info die ze nodig hadden hadden we al in juli gemaild, en daarna nog een paar keer. We kregen een drukproef en een orderbevestiging tegelijk met de mededeling dat de gids al in productie genomen was. Er was dus geen enkele mogelijkheid om aan te geven dat we niet akkoord gingen met hun wijziging, en er is door hen ook niet over gebeld.

 

Net even door de oude en nieuwe voorwaarden van de telefoongids heen gelopen. Wat een stelletje boeven. Indien je voor deze getekend hebt, heb je bijna geen poot om op te staan.

 

Maar dan, die opdrachtsbevestiging. Heb je dat mondeling of schriftelijk afgesproken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Als je nog niet betaald hebt zou ik dit ook zeker niet doen en sowieso vast beginnen met je casus aan bijvoorbeeld Tros Radar voorleggen. Daarnaast je verhaal goed vastleggen en een dossier aanleggen. Je zou zelfs kunnen overwegen ze in gebreke te stellen omdat ze je advertentieconcept vernaggeld hebben.

 

 

Misschien dat we dat maar moesten doen, bij Radar melden. Wie weet helpt het.

 

groet, Edith

Link naar reactie
  • 0

Is alweer een wat ouder draadje, maar ik kreeg vandaag een mail van deze mensen die ik toch even wilde delen:

 

Geachte heer, mevrouw,

 

U hebt op 15-07-2008 om 12:45:00 een vraag aan ons gesteld.

 

Het antwoord op uw vraag is:

Wij uw email ontvangen, waarin u aangeeft niet meer zakelijk vermeld te willen worden in De Telefoongids. Met spijt hebben wij uw opzegging in ontvangst genomen. Ik wil u bedanken

voor de periode dat u klant bij ons bent geweest.

Wij verwijderen uw vermeldingen uit onze administratie. Wilt u in de toekomst weer gebruik maken van onze

producten, dan verwelkomen wij u natuurlijk weer graag als klant.

 

Zoiets simpels heeft dus anderhalve maand gekost... ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.