• 0

catalogus opstarten/verkoop aan winkels in buitenland

Hallo allemaal,

Mijn naam is Susi,en ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar tips en informatie. Misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

 

Ik ga over anderhalf jaar verhuizen naar het buitenland en wil daar graag mijn eigen sieradenlijn opzetten. Aangezien ik nu ook al in dat wereldje zit wil ik hier graag mee beginnen voordat ik vertrek.

Mijn plannen zijn om een catalogus te maken en nu komt het dus:

Hoe kan ik die het beste presenteren aan de klant??? Daar heb ik dus geen ervaring mee. En ik zie er een beetje tegenop eerlijk gezegd.

 

Loop ik gewoon binnen in een sieradenwinkel en geef een catalogus... eerst bellen of ik een catalogus mag opsturen.... sieraden meenemen en een gesprek beginnen...

 

Ik moet zeggen dat ik vertegenwoordigers vaak zo opdringerig vind (sorry sorry wil niemand beledigen) en dat past dus helemaal niet bij me.

werk liever achter de schermen. En spreek de taal nog niet helemaal vloeiend. (maar daar heb ik nog 1 1/2 jaar voor)

 

Hoop dat iemand me wat tips kan geven!

Groetjes Susi

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

In landA kan het heel normaal zijn om met heel je sierraadlijn een winkel binnen te lopen en het ter plekke te verkopen.

In landB kan het heel normaal zijn om eerst 3 keer langs te gaan en koffie te drinken met de eigenaar van de zaak alvorens je ook maar iets zegt over zaken doen.

 

Mijn inziens is het het belangrijkste om erachter te komen wat nou precies "the way of doing business is" in Spanje. Ik denk dat dat eerder het vb van landB is dan landA, maar daar kan ik moeilijk over oordelen.

 

Leer de taal kennen zoals al eerder gesuggereerd en leer dan de cultuur "of doing business" kennen zou mijn tip zijn.

 

Je bent er vast al een aantal keer op vakantie geweest, dus je zult zelf wel een idee hebben hoe het er daar (in dat plaatsje/die regio) er aan toe gaat. Plan anders je volgende vakantie als "verken"vakantie. Ga eens met wat mensen praten die zo'n winkel hebben. Vraag eens hoe zij benaderd worden en wat zij prettig vinden.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

dankjewel voor jullie tips!

Ik spreek de taal al redelijk,maar niet vloeiend. Ik kan me voorstellen en vertellen wat ik kom doen maar het zal (nog) niet 100% zijn. daarom blijf ik hieraan werken.

Ik ken het land (spanje dus) inderdaad al een beetje,maar vond de tip van een "verken"vakantie ook erg goed. In elk land gaat het anders,dat geloof ik ook.

Nogmaals bedankt,en voor meer advies kom ik hier zeker terug. Fijn dat er zo snel op gereageerd is.

groetjes Susi

Link naar reactie
  • 0

Een eigen sieradenlijn opzetten? Wat betekent dat? Dat je sieraden inkoopt en een collectie samenstelt? Of maak je ze zelf?

Als ik je verhaal lees, gok ik op het laatste...

 

Is het in dat geval niet verstandiger om agenten te zoeken? Je collectie te presenteren bij galeries en tijdelijke tentoonstellingen of beurzen?

 

Je zult je in ieder geval moeten verdiepen in de Spaanse (lokale of branchegrerichte) media. Persberichten en foto's versturen dus, want naamsbekendheid doet veel en opent deuren! En leer de cultuur kennen: het land een 'beetje' kennen is wat mager.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.