Driekwart droomt van eigen zaak (ING)

Aanbevolen berichten

Uit Zibb.

 

Driekwart van de werkende Nederlanders droomt ervan een eigen bedrijf te beginnen. Dat blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van ING Bank onder 668 mensen in loondienst is uitgevoerd. Zelfstandigheid, eigen baas zijn en vrijheid ziet men als grote voordelen om ondernemer te worden.

 

Volgens ING telde Nederland vorig jaar met 100.000 starters een recordaantal beginnende ondernemers. Een opvallende uitkomst uit het onderzoek is dat een derde van de werkende Nederlanders denkt dat het starten van een eigen onderneming in trek is als gevolg van tegenzin om voor een ander te werken en dat mensen liever voor zichzelf overwerken. Het ontsnappen aan de sleur wordt daarna als belangrijkste reden gegeven.

 

Gat in de markt

 

Bijna 40 procent van de respondenten zei een idee te hebben voor een eigen bedrijf en 'een gat in de markt' te hebben ontdekt. Dat percentage ligt nog iets hoger bij werknemers onder de dertig jaar en hoger opgeleiden. De plannen voor een eigen bedrijf liggen voor ruim de helft van de gevallen in het eigen vakgebied, zo blijkt uit het onderzoek.

 

Twee derde van de potentiële ondernemers gaf aan eerder geneigd te zijn serieus over het opzetten van een eigen zaak na te denken als een bank hen financieel advies of hulp aanbiedt bij de voorbereiding, aldus ING.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Best ongelooflijk. 3/4 van de NLse werkman of -vrouw wil niet meer voor een ander werken maar voor zichzelf. Het probleem zit em natuurlijk in de zekerheidsfactor. Je hebt een vrouw, kinderen, een hypotheek en nog wat andere leningen lopen via een van de mooie leenwebsites. Dus er moet iedere maand geld op de rekening komen.

 

Volgens mij is dat het grootste bezwaar, of het grootste obstakel voor mensen. Maar dat is ook meteen het mooie aan ondernemen: (gewogen) risico's nemen!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Dat denk ik ook. Het is namelijk wel kei hard werken. (Als je er echt iets van wilt maken) En je zult langere dagen maken dan als werknemer en in het begin staat daar weinig (in financiële zin) tegenover.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Als "Zelfstandigheid, eigen baas zijn en vrijheid" je (enige) idee is van ondernemerschap, dan zal het ook al vrij snel tegen gaan vallen...

 

Er is nogal een verschil tussen 'vrijheid' en 'vrije tijd' natuurlijk. Voor veel ondernemers is het beter mogelijk in te delen wanneer iets gedaan wordt dan in loondienst, je zit minder met het concept dat werk alleen maandag tot vrijdag tussen 9 en 6 moet gebeuren.

 

Link naar reactie

Ik onderneem nu meer dan een jaar en ben "maar" een starter. Ik heb geen greintje spijt van mijn keus voor het ondernemerschap,.. ik geniet inderdaad van de vrijheid die ik heb...de vrijheid dat ik doe wat ik leuk vind en waar ik voor de volle 100% gekozen heb...maar als de ondernemer in spe in de waan is dat vrijheid (zoals je zegt Benm) vrije tijd is...ojee....ik heb praktisch geen tijd voor mezelf, geen sociaal leven, zet alles in de waagschaal(ook financieel) voor m'n bedrijf...etc. ik heb echter ook iets wat ooit maar een idee was dat nu gebouwd wordt...en dat is in mijn beleving al die opofferingen waard...

Link naar reactie

Helemaal eens met Pawelotti.

 

De 'het glas is half leeg' mentaliteit: je bent nooit klaar.

De 'het glas is half vol' mentaliteit: je bent nooit klaar.

 

Bij de half lege glazen wordt dit gezien als een bezwaar, denk je er zo over, dan niet aan beginnen.

Is het glas half vol, dan vind je enorm veel voldoening in het altijd bezig zijn.

 

'Overwerken' is nog nooit zo leuk geweest! ;D

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.