• 0

concurrentiebeding en veranderd dienstenpakket

Hoi,

 

Zit met de volgende vraag. Heb 8jaar geleden conc.beding getekend mbt diensten in bepaalde industrie. In die 8 jaar verschillende functieveranderingen gehad, maar ook dienstenpakket en industrie-uitbreidingen door bedrijf...

In hoeverre hang ik nu vast aan een conc.beding wat niet mee is gegroeid met bedrijfs-situatie en functie?

 

Alle raad is welkom....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een verduidelijking op waar ik naartoe wil...

 

als ik bijv. een conc.beding teken op het moment dat er alleen keukens worden verkocht, en na een aantal jaren komen er ook badkamers in het pakket... geld mijn conc. beding alleen voor de keukens, of komen de badkamers er automatisch bij??

Maw, hoe groot is het probleem als ik badkamers ga verkopen...

Link naar reactie
  • 0

Hangt volgens mij erg sterk af van de tekst van het concurrentiebeding. Als het beding expliciet betrekking heeft op keukens, geldt het beding niet voor badkamers. Bij een wat ruimere omschrijving kan het ook van toepassing zijn op badkamers.

 

Indien het concurrentiebeding een serieuze belemmering voor jou is, om elders te gaan werken, kun je een schadevergoeding bij je werkgever bedingen. Daar heeft hij dan weer geen zin in, zodat je met onderhandelen vaak een heel eind komt.

Link naar reactie
  • 0

tekst is dus inderdaad niet concreet... wordt alleen "aanverwante activiteiten" van het huidige bedrijf vermeld..

En gezien die activiteiten gedurende loop der tijd uitgebreid zijn, zou ik me dus op verschillende vlakken niet meer kunnen begeven waar bedrijfsactiviteiten niet op gericht waren ten tijde van tekenen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.