• 0

Wanbetaling factuur

Ik ben in augustus '07 begonnen met mijn eigen klussenbedrijf en weet dus nog niet veel over het ondernemerschap en de zaken die hierbij komen kijken. Vorig jaar heb ik klussen voor een eenmanszaak verricht ter waarde van een x aantal euro's. Op 19-12-2007 heb ik hiervoor dan ook mijn gebruikelijke factuur verzonden naar deze eenmanszaak. Tot op heden is de betaling uitgebleven. Na veel telefoneren en vele beloftes heb ik nog steeds mijn geld niet ontvangen.

 

Wat zijn de mogelijkheden om mijn geld alsnog te krijgen?

 

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

 

P.S.: Ik weet niet of hij zo in het goede rubriek staat, wanneer dit niet het geval is mijn excuses hiervoor.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stuur een aangetekende brief waarin je de toko 14 dagen de tijd geeft om alsnog gevolg te geven aan de door jou verstuurde factuur. Indien ze niet binnen 14 dagen gevolg geven aan jouw verzoek zijn ze bij wet in gebreke en kun je een incasso procedure opstarten. (Je geeft dan de vordering uit handen.) Vanaf dat moment kun je ook wettelijke rente rekenen (en daar wordt de schuldenaar ook niet vrolijk van.)

 

Stuur dus een vriendelijke doch dringende brief met het verzoek alsnog te betalen, doen ze het niet dan zijn ze ingebreken en geef je de vordering weg aan een incasso bureau. Zij zullen dan verder gaan. Vaak sturen ze een brief (en alleen al de bedrijfsnaam en de manier waarop de brief is geschreven) doet vaak al wonderen. Het zal je ongeveer 50,- kosten, maar dan heb je wel je geld. (zeer hoogstwaarschijnlijk.)

 

het is alsnog geen garantie, maar daarna (als het niet werkt met het incassabureau) zou je zelfs nog over kunnen gaan tot het inschakelen van een deurwaarder.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.