• 0

100 keer sneller internetten komt er aan.

Nog even en we kunnen 100 keer sneller internetten dan nu.

 

http://www.vnunet.com/vnunet/news/2211544/bangor-boffins-boost-broadband

 

Wat voor diensten kunnen we hiermee wel niet ontwikkelen?

 

Een voorzet:

 

- Eindelijk echt goede video conferencing zonder vetragingen.

- Hyperactieve TV met 100.000 zenders.

- Snelwegen worden weer skatebord banen voor de kids, of juist niet!

- Alle reclameborden worden displays.

- Print verdwijnt je krijgt digitale tijdschrift templates, een map met bladeren, aan de voorkant kun je kiezen welke content het tijdschrift moet krijgen.

 

- Welke banen zullen opgedoekt gaan worden en wat zouden die mensen moeten gaan doen?

- Ik denk aan mensen in de print industrie, onderzoek nu de mogelijkheden met digitale tijdschriften (gaat echt niet lang meer duren).

 

 

 

 

 

Wat gaat er nog meer gebeuren, zijn we er al klaar voor?

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zaken als beeldscherm-billboards, digitale tijdschriften of tv-over-ip zijn met de huidige snelheden ook prima mogelijk, ik denk eerlijkgezegd niet dat sneller internet daar zoveel aan zal veranderen.

 

De print-industrie hoeft er denk ik niet veel extra van te vrezen, als mensen kun krant of tijdschrift liever digitaal lezen dan doen ze dat al.

 

Qua telewerken opent het misschien extra mogelijkheden voor zeer data-intensieve werkzaamheden (videoprocessing oid), maar verder is het internet bepaald niet de bottleneck.

 

Neemt niet weg dat we die extra bandbreedte vast wel vol krijgen, dat is tot dusver altijd wel gebeurd. Toch denk ik dat de grootste revolutie voor internet thuis die van always-on verbindingen is geweest... zelfs toen ze zo traag waren als de eerste kabel- en adsl diensten.

Link naar reactie
  • 0

Zat vorige week eens wat oude vakbladen te lezen uit 2000 en 2002. De technology die daar naar voren kwam werd als uniek en baanbrekend neergezet. (mobiel internet) Ik geloof dat 80% het niet gehaald heeft.

 

Sneller internet is er nu al, neem een glasvezel met meerdere signalen en je krijgt een hypersnelweg. Alleen is het onbetaalbaar.

Link naar reactie
  • 0

Het hoeft natuurlijk niet altijd een harde schijf op... iets als een videostream kan direct van netwerk door je geheugen en processor richting videokaart.

 

Aan de andere kant denk ik dat de beperkende factor toch al snel aan de serverkant zal liggen als je deze snelheden wilt inzetten voor gangbare internettoepassingen. Naarmate je snelheid thuis groter wordt merk je vaker dat de andere kant het niet kan bijbenen.

Link naar reactie
  • 0

De tijd dat applicaties zoals Office en misschien zelfs Windows alleen webbased aangeboden worden lijkt me niet zo heel ver weg meer. Dus geen lokale installatie meer.

 

De eerste stappen worden reeds genomen (o.a. door Google).

 

Dit zal samen met streaming (live) video veel bandbreedte kosten.

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht meer veranderingen als internet in de toekomst overal (gratis) draadloos beschikbaar zal zijn ipv. een snelheid die 100x zo hoog zal liggen. Bedenk eens, geen radio / tv / GSM meer nodig.... 1 transport protocol voor alle digitale comunicatiemiddelen...

 

Verder zou het verstandig zijn als de mensen niet teveel vertrouwen gaan leggen op het internet al is het 10000x zo snel.... Want je wordt steeds kwetsbaarder, 1 gek die met een bommetje de AMSIX binnenloopt en heel het infrastructuur ligt op zijn kont... En bedenk daarnaast ook hoeveel sneller het gaat worden om een computer te hacken....

Of een switch die bij de KPN de geest gaat geven....

 

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

Apple zal met nieuwe prachtige producten en diensten komen. Die lopen nu al ver voor in praktische zin. Verder heeft snelheid ook z'n nadelen. Je gaat veel meer copy/past werken en fouten worden dus ook sneller gemaakt. Er zal altijd tijd over moeten blijven om na te denken voordat je beslist. Ik werkte vroeger met mijn Apple IIc op 128 kb floppies. Het duurde natuurlijk allemaal veel langer dan nu, maar die machine was gewoon een revolutie in mijn werkmogelijkheden. Wat er om me heen gebeurd is me eigenlijk niet zo spannend. Ik zie wel wat ik ervan in mijn werk kan implanteren. ;)

Link naar reactie
  • 0

Geruchten gaan al jaren de ronde dat we 100x sneller internet zouden krijgen. Tot dusver is in de afgelopen jaren nog vrij weinig bereikt op dat gebied. Het internet is bij de meeste providers sneller en met name stabieler, maar de beloofde snelheden blijven achter.

Een zakelijke website + CMS + webhosting + domeinnaam + e-mail + gratis updates voor slechts 20 euro p/m! Ga naar Webdesign Direct!

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet dat iedereen roept dat remote werken/thuiswerken nu eindelijk binnen handbereik komt. Juist bij die kantoor applicaties is er ontzetten weinig bandbreedte nodig.

 

Waar bandbreedte handig voor is, is grote bestanden downloaden. Videofiles, warez en (andere) troep. Voor dat 100 keer klikken in een minuut waarbij er telkens 20kB overgepompt wordt, is dat allemaal niet interessant.

 

Zelfs voor conferencing is aan de client zijde niet zoveel bandbreedte nodig. Lagere latency is veel prettiger. Dus dat gedoe over glasvezel thuis is leuk voor de dwangmatige downloaders, maar met werksituaties heeft het weinig te maken. Met een server/client model à la Citrix krijg je echt geen 8GB up/down vol.

 

En die paar die geld ruiken in het thuis hosten voor derden, spreek ik over een paar jaar nog wel ;)

Link naar reactie
  • 0

Bandbreedte is ook echte de bottleneck niet (meer)... ik kan me nauwelijks iets voorstellen dat je niet remote kan doen enkel en alleen omdat je bandbreedte tekort komt, afgezien van rauw videomateriaal bewerken of iets dergelijks extreems.

 

Wat dat betreft zit er meer potentie in betaalbaar en snel mobiel internet dat overal werkt, waarbij het probeem de laatste tijd meer in dat betaalbare aspect zit... maar wellicht duurt het niet eens zo lang voordat je unmetered mbit+ internet uit de lucht plukt voor een paar tientjes per maand.

Link naar reactie
  • 0

Voor de meeste toepassingen is het internet nu al wel snel genoeg. Binnen mijn vakgebied "Video" zou het wel mooi zijn als de verbindingen nog sneller worden. Dan kan je inderdaad online ruw materiaal versturen. Voor de thuisgebruiker kan het ook leuk worden want op deze wijze heb je dus geen Blu-ray speler meer nodig, dit kan dan gewoon gestreamd worden. De voorspelling die ik een aantal jaren terug gedaan heb gaat uitkomen. Computer, tv en muziekmogelijkheden zijn straks geheel geintegreerd, dan heb je alleen maar bijvoorbeeld een scherm in kantoor staan en een scherm in de woonkamer. Alle gegevens komen dan van een centraal systeem die je bijvoorbeeld in de meterkast hebt staan. Dus een soort server maar dan draadloos en voor alle toepassingen zoals muziek, video, data etc. Het belangrijkste onderscheid binnen de systemen zijn dan de gebruikersinterface.

 

Maar laten we vooral niet te hard van stapel lopen, alle netwerken en achterliggende systemen moeten dat ook aan kunnen.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

maar 100 keer sneller ? Dacht dat het 10.000 was.

 

Mijn bron is een rare organistie, die een dingetje onder de grond heeft dat de LHC heet. Sern of zo heten ze. Schijnen ooit wel iets te maken hebben gehad met het internet. Omdat de Large Haldron Collider (van dat zwarte gat, weet je wel) een paar pentabytes per jaar over de hele wereld naar universiteiten moet tanken, kan het huidige internet niet voldoen. Vandaar Grid Computing.

 

Lees bijv : http://www.rug.nl/cit/hpcv/numeric/grid/gridcomputing

 

Voor mensen zoals ik (en kinderen) is hierover een kleine presentatie gemaakt : http://gridcafe.web.cern.ch/gridcafe/

 

Wat je hiermee kan?

 

Zowiezo een analyse van een deeltjesversneller doen. Maar de al genoemde video mogelijkheden zijn er ook. Virtuele spellen kan je live met elkaar doen, waarbij de werelden naadloos aansluiten bij de jouwe; applicaties draaien geheel op het web of grid - waardoor een computer of mobiel minder boeiend worden (maar wel de toegang tot het grid).

De hele wereld kan de kracht van de computer, het internet en (menselijke) netwerken gebruiken en bereiken.

 

Kortom: het web en het grid zullen zich macro uitstrekken over de wereld en micro uitstrekken tot in de kleinste uithoeken van de virtuele en werkelijke wereld.

Link naar reactie
  • 0

Voor de grote zakken met geld die dat allemaal kost, moet je bij de wetenschap zijn. In de commerciële sector zie ik nog wel wat hobbels, zo ook op micro technisch niveau. Grid computing voor de grote gemene deler zal nog wel een jaartje of tien duren.

 

Maar alles valt of staat (m.i.) met snelle en goedkope mobiele bandbreedte (of in ieder geval overal beschikbaar). HDSPA is een voorzichtig begin maar ook niet meer dan dat. Helaas is die sector in handen van een paar grote partijen, die dus deze vooruitgang in handen hebben. Vooral dat goedkoop wordt natuurlijk al jaren tegengehouden.

Link naar reactie
  • 0

De mobiele telco's zijn inderdaad wel de rem op het doorbreken van mobiel breedbandig internet. De technologie is er wel, maar de pay-per-use mentaliteit in die sector ook. Vaste internetverbindingen via kabel of adsl worden haast historisch geleverd met onbeperkt gebruik van tijd en bandbreedte, al zijn er op het laatste gebied wel limieten geweest (en nog bij een paar providers). Overigens is ook de overheid hier debet aan, die door het veilen van frequenties deze dusdanig kostbaar gemaakt heeft dan telco's die investering niet kunnen verantwoorden met betaalbare flat-fee diensten.

 

Op het moment dat je een paar mbit mobiel internet hebt kun je bijv je digitenne ook weggooien, dan stream je de content rechtstreeks naar een tv toe. Momenteel is dat een heel gedoe met routers, media-pc's en tig dingen die het de gemiddelde consument te moeilijk maken, maar hoe lang dat nog duurt?

Link naar reactie
  • 0

Misschien kunnen wij dan gelijk de opzet van het web wat anders doen. Nu wordt alles gestroomd vanuit een centraal punt. Weinig ondersteuning voor multicast. Er zijn wat voorzichtige stappen om media content gedeeltelijk decentraal te streamen, om te voorkomen dat je wel een erg dikke pijp nodig hebt.

 

Met het huidige ip netwerk is het bovendien erg lastig om high availability oplossingen te maken, en vooral erg kostbaar. Naar mate er meer essentiële zaken via het web gaan, zal de betrouwbaarheid ook omhoog moeten. Je wit tenslotte je herhaalrecept voor de insuline niet missen omdat een provider zijn upstream niet betaald heeft en afgesloten is (of gewoon zijn netwerk config verknald heeft). Tijd voor een paar knappe koppen om zich daarover te buigen ;D

Link naar reactie
  • 0

Heh...dat doet me denken aan mijn eerste PC, met een harde schijf van 20MB - ik dacht dat ik het ding nooit vol zou krijgen... ;)

 

Peter,

 

Wat ben jij een jonkie, mijn eerste PC (TRS-80) werkte nog met een audiocassettebandje (later: 8" floppy, 5.25" floppy).

 

Doch terug naar de topic. Ik heb dus de hele geschiedenis meegemaakt en was getuige van het feit dat elke capaciteitsverbetering gevolgd werd door software-verzwaring. De computers werden sneller, het geheugen groter, en de programma's ZWAARDER, UITGEBREIDER, zodat je eigenlijk maar weinig opschoot.

 

Karel

 

Link naar reactie
  • 0

Heh...dat doet me denken aan mijn eerste PC, met een harde schijf van 20MB - ik dacht dat ik het ding nooit vol zou krijgen... ;)

 

Peter,

 

Wat ben jij een jonkie, mijn eerste PC (TRS-80) werkte nog met een audiocassettebandje (later: 8" floppy, 5.25" floppy).

 

Doch terug naar de topic. Ik heb dus de hele geschiedenis meegemaakt en was getuige van het feit dat elke capaciteitsverbetering gevolgd werd door software-verzwaring. De computers werden sneller, het geheugen groter, en de programma's ZWAARDER, UITGEBREIDER, zodat je eigenlijk maar weinig opschoot.

 

Karel

 

 

Hehe, cassettes was al een hele feature ipv listings overtikken voor de Ti-99A ::)

Link naar reactie
  • 0

Misschien kunnen wij dan gelijk de opzet van het web wat anders doen. Nu wordt alles gestroomd vanuit een centraal punt. Weinig ondersteuning voor multicast. Er zijn wat voorzichtige stappen om media content gedeeltelijk decentraal te streamen, om te voorkomen dat je wel een erg dikke pijp nodig hebt.

 

Dat is zeker een belangrijk punt. In het algemeen gaat de groei van dataverkeer relatief geleidelijk (wel hard), maar als plotsklaps een miljoen nederlanders besluiten tv via internet binnen te halen ipv door de kabel dan is er op backbone nivo natuurlijk een probleem.

 

Maar misschien is het ook wel een kwestie van groeitempo dat zichzelf op een of andere manier zal regelen. De onderliggende architectuur van vandaag is niet geschikt, maar wellicht volstaat het over 10 jaar best om iedereen van zn persoonlijke narrowcast te voorzien.

 

20 jaar terug zou het wellicht ook zijn misgelopen als iedereen met een telefoon die tegelijkertijd zou gebruiken, maar het zou me niet verbazen dat wanneer we vandaag allemaal tegelijk skypen dan nog best wel eens goed zou kunnen aflopen ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.