• 0

Hoe promoot ik mijn boekje zo opvallend mogelijk?

Kortgeleden heb ik een boekje geschreven over doelgericht positief denken. Er is op het moment behoorlijk wat aandacht voor dit thema en ik wil graag een stukje "meeliften" op de belangstelling die er nú voor is. Het moet daarom dus zo snel mogelijk uitgegeven worden.

Als ik braaf ga zitten wachten tot er een reguliere uitgever (eventueel) toehapt, is het misschien lang zo "hot" niet meer.

Vandaar mijn keuze voor een internet-uitgever: Boekscout, dat gaat een heel stuk sneller.

 

Bij een reguliere uitgever duurt het -in de meeste gevallen- máánden voordat je een reactie krijgt. Daarna duurt het weer maanden alvorens je manuscript in een boekje omgezet is. En dán, wordt je boek pas in de verkoop gezet... op het moment dat de verkoopbrochure van de uitgever gepubliceerd wordt!

Dus voor je het weet ben je simpelweg 1½ tot 2 jaar verder. En dat is dan in het meest gunstigste geval, want voor hetzelfde geld moet je uitgever na uitgever "aflopen"...

 

Mijn boekje zal dus niet "zomaar" in de boekenwinkels terecht komen. Máár, die garantie heb je ook absoluut niet als je boek wél door een reguliere uitgever uitgegeven wordt! Kortom, ik besloot mijn lot in eigen hand te nemen en ongeveer eind mei verschijnt mijn boekje.

 

Natuurlijk zit ik nu al flink na te denken over het promoten van mijn boekje. Want ik wil proberen te "bewijzen", dat je er ook op eigen kracht in kunt slagen om een boekje succesvol in de markt te zetten!

 

Ik ga een website opzetten speciaal voor het boekje en ga die site bij zoveel mogelijk startpagina's en boekensites aanmelden. Ook wil ik 'n resensie-exemplaar naar de redactie van een bepaald tijdschrift sturen. Met de vraag of één van de redactieleden zich gedurende één week in de strategie van het doelgericht positief denken wil verdiepen. Om er vervolgens een artikel in het blad aan te wijden.

Misschien stuur ik ook een boekje naar een bekende tv-presentator, wie weet hoe dat uitpakt...

 

Verder wil ik proberen om mijn boekje in de bibliotheek terecht te laten komen. Ook wil ik mijn vrienden, bekenden en familieleden in diverse boekwinkels laten vragen of ze mijn boekje in voorraad hebben.

 

Bij Boekscout hebben ze het volgende promotieplan: Ik verzamel minimaal 40 mailadressen (+ toestemming), stuur die naar hen op en vervolgens ontvangen de geadresseerden 'n éénmalig infomailtje zodra het boekje klaar is.

Natúúrlijk wil ik gelijk het "wereldrecord mailadressen verzamelen" verbeteren ;) en ben dan ook ijverig aan de slag gegaan.

 

En dán... (hier komt de aap uit de mouw) wil ik vragen of er hier ook mensen zitten die mij aan 'n paar geweldige promotie-ideetjes kunnen helpen!

Wie heeft hier eventueel ook ervaring mee of komt -bij het lezen van het bovenstaande- spontaan op de meest fantastische ideeën?!

 

En voor het geval iemand mij wil helpen bij verbeteren van het wereldrecord mailadressen verzamelen... Als je een mailtje stuurt naar: boekje.geluk@hotmail.com met de tekst: "Stuur mij info over het boekje", dan ontvang je eind mei 'n eenmalig mailtje over m'n boekje.

 

Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken!!!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met dat soort uitspraken haal je je geloofwaardigheid grondig onderuit, in mijn ogen...

 

Waarom?

 

Als er op een gegeven moment veel belangstelling is voor een bepaald onderwerp -en je hebt juist over dát onderwerp een boekje geschreven- probeer je het boekje natuurlijk zo snel mogelijk uitgegeven te krijgen.

Wat is daar mis mee?

Link naar reactie
  • 0

Niet meeliften. Gewoon doelgericht positief denken. ;D

 

Waarom maak je geen multilevel boek? Stel je uitgave moet 10 euro kosten. Stel de prijs op 15 euro en beloof geld terug aan iedere koper die twee nieuwe kopers aanbrengt. Drie keer 15 = 45, en als je daar 15 euro vanaf haalt heb je alsnog 30 euro.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Niet meeliften. Gewoon doelgericht positief denken. ;D

 

Dat is juist lekker doelgericht. Je als het ware als een wielrijder laten meezuigen in de vaart van degene die vlak voor je rijdt. ;D

 

Ik ga de boeken niet in huis nemen en zelf verkopen en opsturen, daar heb ik helemaal geen zin in én geen tijd voor. Dat laat ik allemaal graag aan de uitgever over.

Laat ik mij maar zoveel mogelijk bezighouden met het promoten van mijn boekje, da's ook goed voor de verkoop.

Link naar reactie
  • 0
Ook wil ik 'n resensie-exemplaar naar de redactie van een bepaald tijdschrift sturen. Met de vraag of één van de redactieleden zich gedurende één week in de strategie van het doelgericht positief denken wil verdiepen. Om er vervolgens een artikel in het blad aan te wijden.

Misschien stuur ik ook een boekje naar een bekende tv-presentator, wie weet hoe dat uitpakt...

 

Ik weet niet precies hoe dat zit met positief denken, ik heb me er nog nooit schuldig aan gemaakt, maar dit lijkt me wel erg optimistisch... Er komen ontzettend veel boeken uit per week en iedere redacteur wordt geacht die te lezen. De meeste verdwijnen dus in het gunstigste geval ongelezen naar vage kennissen en op slechte dagen gewoon in de papierbak. Houd er in ieder geval rekening mee dat je behoorlijk wat recensie-exemplaren moet verzenden voordat je aandacht krijgt. Want je doet wel wat negatief over de de gevestigde uitgevers maar die hanteren in ieder geval een kwaliteitsnorm. Dat weten redacteuren ook. Bij 'eigen uitgaven' is het meestal zo dat uitgevers die al hebben afgewezen vanwege de kansloze kwaliteit ervan. Ook dat weten redacteuren. Dus waarom zouden ze tijd besteden aan jouw boek?

 

Begin in ieder geval met je promotie bij gespecialiseerde media en met de media uit je eigen woonplaats/regio. Daar heb je de meeste kans en dan mag je hopen op een sneeuwbaleffect.

 

Het staat of valt met je originele benadering van het onderwerp. 'Meeliften' heeft dus ook een nadeel: het is allemaal een keer op papier gezet. Je moet heel creatief en zeker niet te bescheiden zijn om jouw verhaal onder de aandacht te brengen. Op dit forum zijn tal van tips te vinden op het gebied van guerrilla-marketing, die zou ik zeker doorlezen.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Want je doet wel wat negatief over de de gevestigde uitgevers maar die hanteren in ieder geval een kwaliteitsnorm.

 

Begin in ieder geval met je promotie bij gespecialiseerde media en met de media uit je eigen woonplaats/regio. Daar heb je de meeste kans en dan mag je hopen op een sneeuwbaleffect.

 

'Meeliften' heeft dus ook een nadeel: het is allemaal een keer op papier gezet. Je moet heel creatief en zeker niet te bescheiden zijn om jouw verhaal onder de aandacht te brengen.

 

Ik laat mij niet negatief uit over reguliere uitgevers, ik vertel alleen hoe het in de praktijk werkt. Het feit dat ik bewust voor een internet-uitgever heb gekozen heeft uitsluitend te maken met de tijd die verloren gaat bij het wachten op een reactie van de reguliere uitgever.

 

Ja, natúúrlijk benader ik de media uit mijn eigen woonplaats, dat is vanzelfsprekend!

 

Meeliften op de huidige belangstelling voor het positief denken zie niet als ongunstig. De (meeste) mensen wéten dat je zelf invloed kunt uitoefenen op je eigen leven, maar kunnen er toch niet zo goed toe komen.

 

Natuurlijk zijn er al eerder boeken over dit thema verschenen, toch meen ik daar met hetgeen ik geschreven heb iets nieuws aan toe te kunnen voegen. Vrij veel mensen hebben enige moeite met het lezen van dergelijke boeken. Er wordt namelijk meestal diep ingegaan op de theoretische kant van het positief denken, terwijl de belangstelling van deze lezers vooral uitgaat naar de praktische kant. Ik benader het onderwerp op een luchtige manier.

Met voorbeelden die dicht bij de belevingswereld van veel mensen liggen.

 

Het manuscript heb ik als ervaringsdeskundige geschreven, niet vanuit de invalshoek van een expert. Hierdoor heb ik dan ook niet de neiging gehad om méér uit te leggen dan de gemiddelde lezer -naar mijn mening- op prijs stelt. Het was mijn bedoeling om er een makkelijk te lezen, niet te omvangrijk, geheel van te maken.

 

In mijn boekje wordt men niet lastig gevallen met lange wetenschappelijke –of pseudowetenschappelijke- beschrijvingen.

Ook worden er geen eeuwenoude geheimen of lang bewaard gebleven mystieke rituelen onthult. Sterker nog, je blijft zelfs gevrijwaard van sensationele verhalen over mensen die rijk en succesvol zijn geworden door middel van positief denken.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 3

Bij een reguliere uitgever duurt het -in de meeste gevallen- máánden voordat je een reactie krijgt. Daarna duurt het weer maanden alvorens je manuscript in een boekje omgezet is. En dán, wordt je boek pas in de verkoop gezet... op het moment dat de verkoopbrochure van de uitgever gepubliceerd wordt!

Dus voor je het weet ben je simpelweg 1½ tot 2 jaar verder. En dat is dan in het meest gunstigste geval, want voor hetzelfde geld moet je uitgever na uitgever "aflopen"...

 

Beste Scorpio,

 

In je laatste reactie vertel je heel stellig dat het zo werkt bij uitgevers. Mag ik vragen op welke kennis en ervaring deze aanname is gestoeld?

 

Mijn ervaring is namelijk dat ik met alle uitgevers die ik ooit heb gesproken binnen 2 weken een afspraak had en tijdens dat gesprek de toezegging kreeg dat ze mijn boek wilde uitgeven. De verschijningsdata van mijn boeken worden met mijn huidige uitgever in overleg vastgesteld en als ik aan het schrijven ben, wordt dat boek op basis van een coverontwerp en korte omschrijving aangeboden aan de winkels. Vaak zijn er al een behoorlijk aantal van verkocht voordat de tekst af is. De doorlooptijden die jij noemt heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt. Gemiddeld liggen mijn boeken een maand of drie/vier nadat het manuscript is ingeleverd in de winkels en dan is een onderwerp echt nog wel actueel. Voor zover ik weet hebben collegaschrijvers die ook non-fictie schrijven vergelijkbare ervaringen.

 

Gezien je onderwerp lijkt het boekje mij juist uitermate geschikt voor een reguliere uitgever en verschijning in oktober lijkt mij ideaal. In mei-juni worden namelijk de minste boeken verkocht en in de zomer verschijnen er bijna geen tijdschriften/vakbladen. Die vinden jouw boek in september oud en dan besteden ze er geen aandacht meer aan, terwijl het grootste deel van de boeken in het laatste kwartaal wordt verkocht.

 

Ik denk dat in jouw geval kiezen voor de snelheid van een internetuitgever absoluut niet de beste keuze is, zeker als je boek zo goed is als jij denkt. Heeft Boekscout je ook verteld hoeveel exemplaren er gemiddeld zijn verkocht van de boeken die zij hebben uitgegeven? Dat is waarschijnlijk een fractie van de gemiddelden van reguliere uitgevers. Die brengen je namelijk niet alleen toegang tot een distributiekanaal, maar hebben ook perscontacten en de kennis om een optimaal product te maken.

 

Marketing en verkoop beginnen altijd met een goed product! Als je kiest voor een internetuitgever zorg dan in ieder geval dat het een fatsoenlijk boek wordt. De meeste boeken die ik krijg toegestuurd die van internetuitgevers komen (enkele per maand), hebben een amateuristische omslag, goedkoop drukwerk en staan vol taal-, spel- en stijlfouten. Waak ervoor dat dat jou niet gebeurt en zorg in ieder geval voor een goede eindredacteur. Je kunt nog zo'n goede inhoud hebben en zoveel marketinginspanningen verrichten. Als de eerste indruk die mensen krijgen als ze het boekje vastpakken niet positief is, willen ze het niet lezen of kopen...

 

Tot zover mijn twee centen.

 

Succes ermee

 

Karen (die in het verleden ook wel eens dacht dat een boek er snel moest komen, maar tegenwoordig weet dat er gewoon een goed boek moet komen)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn de marges op boeken niet bijster groot. Bied je boek daarom gratis aan als download in PDF vorm op je website. Verdien daarna je geld met je volgende boek en de lezingen waarvoor je wordt gevraagd.

 

Dat is ook wat de schrijver van het ZIN! boek heeft gedaan, zie dit HL topic

Het ZIN! boek is als pdf en als echt boek te verkrijgen. Aangezien een boek lezen op een beeldscherm toch net even anders is als het lezen vanaf echt papier ......

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn de marges op boeken niet bijster groot. Bied je boek daarom gratis aan als download in PDF vorm op je website. Verdien daarna je geld met je volgende boek en de lezingen waarvoor je wordt gevraagd.

 

Geld verdienen met lezingen? Heb jij daar ervaring mee? Je mag blij zijn als je een fles wijn krijgt. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Met dat soort uitspraken haal je je geloofwaardigheid grondig onderuit, in mijn ogen...

 

Waarom?

 

Omdat het de indruk wekt dat je het puur uit financiele overwegingen doet, en niet om mensen te helpen.

 

Het is natuurlijk prachtig dat mensen iets aan mijn boekje kunnen hebben. Maar is dat een reden voor mij om niet aan mijn boekje mogen verdienen?

Het manuscript is niet "zomaar" ontstaan, ik heb er héél wat werk en tijd inzitten.

 

 

In je laatste reactie vertel je heel stellig dat het zo werkt bij uitgevers. Mag ik vragen op welke kennis en ervaring deze aanname is gestoeld?

 

Gezien je onderwerp lijkt het boekje mij juist uitermate geschikt voor een reguliere uitgever en verschijning in oktober lijkt mij ideaal. In mei-juni worden namelijk de minste boeken verkocht en in de zomer verschijnen er bijna geen tijdschriften/vakbladen.

 

Heeft Boekscout je ook verteld hoeveel exemplaren er gemiddeld zijn verkocht van de boeken die zij hebben uitgegeven? Dat is waarschijnlijk een fractie van de gemiddelden van reguliere uitgevers. Die brengen je namelijk niet alleen toegang tot een distributiekanaal, maar hebben ook perscontacten en de kennis om een optimaal product te maken.

 

Marketing en verkoop beginnen altijd met een goed product! Als je kiest voor een internetuitgever zorg dan in ieder geval dat het een fatsoenlijk boek wordt.

 

Ik heb een mailvriendin die zojuist haar vierde boek heeft uitgegeven, dit gebeurde bij een tamelijk grote uitgever. Ook kom ik al een tijdje op een schrijversforum, diverse forummers hebben al meerdere boeken geschreven. Die boeken zijn deels door reguliere uitgevers, deels door internet-uitgevers uitgebracht.

Vandaar mijn "kennis".

 

In mei-juni worden de minste boeken verkocht, dat heeft ook te maken met het gegeven dat er in die tijd geen nieuwe boeken worden uitgebracht.

Mooi, (denk ik dan als ras-optimist) dan valt dat boekje van mij extra op! ;D

 

Boekscout is een jong bedrijf, daardoor zijn er nog niet veel vergelijkingen te maken.

 

Wat ik tot nu toe gezien heb van Boekscout ziet er prima uit. Over het taalgebruik, daar let ik zelf wel op. Bovendien heb ik (en dat is ook wel handig) een dochter die secretaresse is.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn de marges op boeken niet bijster groot. Bied je boek daarom gratis aan als download in PDF vorm op je website. Verdien daarna je geld met je volgende boek en de lezingen waarvoor je wordt gevraagd.

 

Geld verdienen met lezingen? Heb jij daar ervaring mee? Je mag blij zijn als je een fles wijn krijgt. ::)

 

En zo zijn er dus op het gebied van ervaringen met lezingen & "de beloning", nogal uiteenlopende ervaringen... ;)

Link naar reactie
  • 0

Omdat het de indruk wekt dat je het puur uit financiele overwegingen doet, en niet om mensen te helpen.

 

Het is natuurlijk prachtig dat mensen iets aan mijn boekje kunnen hebben. Maar is dat een reden voor mij om niet aan mijn boekje mogen verdienen?

Het manuscript is niet "zomaar" ontstaan, ik heb er héél wat werk en tijd inzitten.

 

Het schrijven van een boek is een creatief proces waar je veel van jezelf in legt. Het creatieve proces staat dicht bij de (spirituele) liefde. Als je een boek gaat schrijven met als enige motivatie geld verdienen dan is het snel gedaan met het creatieve proces.

 

Het is een beetje vreemde volksmoraal dat je geen munt mag slaan uit iets wat andere mensen op emotioneel niveau kan helpen.

Maak je daarentegen websites, fietsen, huizen enzovoorts dan vind iedereen het normaal dat je er geld voor vraagt omdat het je broodwinning is.

Persoonlijk vind ik eigenlijk dat andere mensen aan inzchten helpen eigenlijk meer (financiële) waardering verdient omdat het mensen slagvaardiger en bewuster maakt en dat leidt ook naar een leven dat meer voldoening en geluk kent.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.