• 0

Concurrentiebeding van sollicitant...

Ben ik weer... Het volgende issue:(

 

Ik heb in het verleden al eens een bedrijf samen met iemand opgezet (2004). Dat bedrijf is erg goed gaan lopen maar heb mijn handen en door ruzie (om het geld) volledig van afgetrokken in 2006.

 

Ben op dit moment op het punt om een nieuw bedrijf te starten (gelijke activiteiten). Ik wil nu echter 1 van de werknemers van het vorige bedrijf aannemen (ook een erg goede vriend van mij) en hem een aandelenbelang geven in de nieuw op te starten onderneming. Zijn oorspronkelijke contract bij het vorige bedrijf is er 1 van 'machinebediener'. Nu krijgt hij binnen het nieuwe bedrijf echter een veel breder takenpakket en tevens ook een aandelenbelang (voor nop) en de mogelijkheid tot verder ingroeien.

 

Echter... Er is een concurrentiebeding in het spel. Mijn vraag dus hoe hier mee om te gaan? In eerste instantie zag ik eigenlijk geen mogelijkheden meer, maar na wat gesprekken met andere mensen wordt ik gelukkig al wat positiever... Maar wat is jullie mening hier? Mogelijk of onmogelijk? Adviezen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

ongeveer de helft van onze mensen komt weg bij Getronics. Allen hadden ze een concurrentiebeding, nog nooit een probleem opgeleverd.

(op wat boze managers na dan die een hoop roepen en dreigen)

 

Volgende maand beginnen er weer twee mensen uit die hoek bij ons ;D

 

Wat ik toendertijd met de 1e overstap meekreeg(internet en gesprekken, dus niets officieel) is dat een concurrentiebeding weinig waarde heeft. In ons geval doen ze idem werkzaamheden bv.

 

Ik kan mij wel voorstellen, dat zo'n beding waarde heeft als een accountmanager van het ene bedrijf naar het andere overstapt met meename van het klantenbestand.. Maar voor de rest ?? Een hoop mooie woorden, maar weinig inhoud.

 

Op mijn beurt ben ik mij er ook van bewust dat onze mensen ook kunnen overstappen, naar een andere ICT-club. Aan ons de taak om ze happy te houden of te accepteren dat we afscheid moeten nemen.

 

Succes

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.