• 0

(para) medici verplichte inschrijving kvk

Als zelfstandig verpleegkundige werk ik al geruime tijd. De administratie heb ik goed op orde, met behulp van een administratieburo. Mijn praktijk loopt redelijk goed. Al langere ben ik geen starter meer. Toch moeten de (para)medici, de zelfstandigen die geregistreerd zijn in het BIG-register, zich verplicht inschrijven per 1 juli a.s. bij de KvK.

Dit omdat er Europese regels voor zijn opgesteld. Dat vind ik persoonlijk erg jammer en onnodig.

Laat het toch zoals het nu loopt. Het gaat toch prima zo.

Men is toch tegen een verdere marktwerking in de zorg. Maar we moeten ons wel bij de kamer van KOOPHANDEL in laten schrijven....

(Maar we zijn toch al lang geregistreerd...,bij dat BIG register.)

m.v.g., Annelies Blekman te Nieuwegein

Ik werk als zelfstandig verpleegkundige in de regio Utrecht. Daarnaast heb ik een digitaal boek geschreven voor startende zelfstandige zorgverleners.( 280 blz. ). Een handleiding om te starten en een goede praktijk uit te bouwen.

Verder geef ik cursussen, o.a. aan opleidingen in de gezondheidszorg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laat het toch zoals het nu loopt. Het gaat toch prima zo.

 

Nee, ik vind het maar onhandig om zaken te doen met ondernemers die niet zijn ingeschreven in het handelsregister, waardoor je de gegevens niet kunt controleren. Het is niet handig voor leveranciers om allerlei verschillende branchespecifieke registers te moeten raadplegen, zo die al toegankelijk zijn.

 

Alle ondernemers / zelfstandig dienstverleners in het handelsregister, zonder uitzonderingen, prima!

Link naar reactie
  • 0

Laat het toch zoals het nu loopt. Het gaat toch prima zo.

 

Alle ondernemers / zelfstandig dienstverleners in het handelsregister, zonder uitzonderingen, prima!

 

En als het Polietbureau dan ook even bepaalt dat de KvK met een gedifferentieerd tarief moet komen waarbij de inschrijver de keuze krijgt tussen:

  • Inschrijving handelsregister
  • Inschrijving handelsregister + kamerkrant enz.

 

Dan zijn we op de goede weg.

Link naar reactie
  • 0

Laat het toch zoals het nu loopt. Het gaat toch prima zo.

 

Alle ondernemers / zelfstandig dienstverleners in het handelsregister, zonder uitzonderingen, prima!

 

En als het Polietbureau dan ook even bepaalt dat de KvK met een gedifferentieerd tarief moet komen waarbij de inschrijver de keuze krijgt tussen:

  • Inschrijving handelsregister
  • Inschrijving handelsregister + kamerkrant enz.

 

Dan zijn we op de goede weg.

 

Ik denk dat de inschrijving zonder krant duurder zal zijn, gaan heel wat advertentie inkomsten missen...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik snap je redenatie maar als je nu bijvoorbeeld kijkt naar domeinregistratie en het bijbehorende register dat voor iedereen toegankelijk is.

Zoiets kan ook gebruikt worden voor het handelsregister. De vraag die bij mij rijst is de vraag waarom de KvK zo'n geldhonger heeft?

Is dat omdat ze net als de overheid vinden dat ze allerlei ongevraagde activiteiten moeten ontplooien ?

Link naar reactie
  • 0

Men is toch tegen een verdere marktwerking in de zorg. Maar we moeten ons wel bij de kamer van KOOPHANDEL in laten schrijven....

 

Wie bedoel je met 'men'? De overheid is juist wel voor verdere marktwerking in de zorg.

 

De invoering van de DBC systematiek is daar een begin van. Ziekenhuizen worden vanaf volgend jaar niet meer gefinancierd op basis van een wettelijk budget, maar zijn geheel afhankelijk van declaraties bij zorgverzekeraars. Verder zijn er al enkele algemene ziekenhuizen die onder een BV opereren.

 

Alles wijst er gewoon op dat de overheid aanzet tot meer marktwerking.

 

Zijn er trouwens verder nog mensen op Higherlevel als ondernemer actief in de zorg? Met het oog op de huidige ontwikkelingen lijkt dit een zeer lucratieve markt te worden. Misschien een idee om hier een apart topic over te openen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.