verpleegkundigen en aktie

Aanbevolen berichten

Met verbazing las ik in de krant dat verpleegkundigen na de onderhandelingen van de politiebonden ook bereid zijn tot akties. Vreemd. Ik kom als zelfstandig verpleegkundige in diverse instellingen in de gezondheidszorg. Ik heb hier niets over vernomen.

Het lijkt mij dat de FNV graag meer leden wil werven. En daarom dit onderwerp lanceert. Met de achterliggende mededeling. Wordt lid van de FNV, dan gaan wij jullie helpen met aktie voeren. En heb je recht op stakingsgeld bij verdergaande akties.

Jammer vindt ik het dat de FNV nu pas komt, en meer uit eigen beang. Waar waren ze toen vorig jaar en dit jaar de huishoudelijke hulpen massaal werden ontslagen.

Toen waren ze er niet. Want de groep huishoudelijke hulpen is niet interessant voor de FNV. Zij verdienen te weinig om langere tijd lid te worden van de FNV.

En toch : behalve de verpleegkundigen zijn er nog veel meer slecht verdienende zorgverleners.

Er waren andere partijen die zich in al die tijd wel sterk maakten voor de zorg.( o.a. NU ´91 ). Daar heb ik meer respect voor gekregen.

m.v.g., Annelies Blekman te Nieuwegein

Ik werk als zelfstandig verpleegkundige in de regio Utrecht. Daarnaast heb ik een digitaal boek geschreven voor startende zelfstandige zorgverleners.( 280 blz. ). Een handleiding om te starten en een goede praktijk uit te bouwen.

Verder geef ik cursussen, o.a. aan opleidingen in de gezondheidszorg.

Link naar reactie

Higherlevel is geen politiek discussie platform maar een forum voor en door ondernemers.

 

In je teksten bespuur ik een politieke ambitie, daarvoor kun je beter een weblog gebruiken om je politieke inzichten aan de buitenwereld kenbaar te maken.

 

Wegens het ontbreken van een direct verband met ondernemerschap doe ik deze op slot.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.