• 0

overheid stimuleert aan de verkeerde kant

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

OK, wat zou er gebeuren als we een meer Amerkiaans systeem zouden hanteren t.a.v. aanname en ontslag? Wat zijn de positieve effecten en de negatieve? Zullen ondernemers nog wel investeren in personeel als morgen een betere kandidaat voor de deur staat? Het doet me een beetje denken aan normale relaties... Ga je voor 'een relatie met ruimte voor anderen' of ben je ook bereid om een bepaalde commitment naar elkaar uit te spreken. Dat gezegd hebbend, de overheid bemoeit zich nmm alleen met onze werkrelaties omdat 'ontslag' rechtstreeks leidt tot 'kosten' voor de overheid. Alleen daarom al ben ik bang dat het nooit zal veranderen.

Link naar reactie
  • 0

het ondernemen is niet te moeilijk maar het werken in loondienst is te comfortabel.

 

Daarnaast is niet werken en niet ondernemen ook aantrekkelijk in Nederland.

 

Absoluut mee eens.

 

Eigenlijk is ondernemen lang niet altijd zo'n onzekere bezigheid, maar andere manieren van geld vergaren zijn vaak gewoon nog gemakkelijker en minder riskant.

 

Zullen ondernemers nog wel investeren in personeel als morgen een betere kandidaat voor de deur staat? Het doet me een beetje denken aan normale relaties... Ga je voor 'een relatie met ruimte voor anderen' of ben je ook bereid om een bepaalde commitment naar elkaar uit te spreken.

 

Tja, je kunt dat dan net zo goed van de andere kant bekijken: Hoe gemakkelijk gaat een werknemer naar een andere werkgever als daar meer te halen is, is daar wel sprake van enig commitment? Zoiets moet van beide kanten komen denk ik - wat dat betreft net zo'n 'normale' relatie ;)

Link naar reactie
  • 0

[Tja, je kunt dat dan net zo goed van de andere kant bekijken: Hoe gemakkelijk gaat een werknemer naar een andere werkgever als daar meer te halen is, is daar wel sprake van enig commitment? Zoiets moet van beide kanten komen denk ik - wat dat betreft net zo'n 'normale' relatie ;)

 

Keer op keer wijzen onderzoeken uit dat geld pas op de derde plak staat als het gaat om motieven om ergens te werken.

Een prettige werksfeer en interessant werk staan 1 en 2.

 

 

Link naar reactie
  • 0

[Tja, je kunt dat dan net zo goed van de andere kant bekijken: Hoe gemakkelijk gaat een werknemer naar een andere werkgever als daar meer te halen is, is daar wel sprake van enig commitment? Zoiets moet van beide kanten komen denk ik - wat dat betreft net zo'n 'normale' relatie ;)

 

Keer op keer wijzen onderzoeken uit dat geld pas op de derde plak staat als het gaat om motieven om ergens te werken.

Een prettige werksfeer en interessant werk staan 1 en 2.

 

 

 

In nederland wel, in heel veel vooral opkomende landen niet, daar is geld nummer 1. Neem zuid-afrika; mensen van niets tot een baan helpen en echt voor een paar centjes wegggaan. Ook niet komen overleggen van ik heb een aanbieding van X wat kunnen jullie doen...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

In Sprout in een stukje over Zweden zegt ieman dat de overheid de innovatie aan de verkeerde kant stimuleert: het ondernemen is niet te moeilijk maar het werken in loondienst is te comfortabel. En ik ben het daar hartgrondig mee eens!

 

Niet helemaal mee eens. Werknemers die lekker in die comfortabele omgeving blijven hangen zijn niet persé het type ondernemers dat de innovatie in een land naar een hoger niveau zal tillen.

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal mee eens. Werknemers die lekker in die comfortabele omgeving blijven hangen zijn niet persé het type ondernemers dat de innovatie in een land naar een hoger niveau zal tillen.

 

Dat is wel zo. Maar voor een startende ondernemer is het lastig om goed personeel te vinden omdat mensen liever de vastigheid van een groot bedrijf zoeken, en bovendien durf je geen personeel aan te nemen want je komt er niet meer van af.

Toch denk ik dat er wel een categorie mensen is die makkelijker zouden ondernemen als er meer stimulans was. Mensen met een hypotheek en kinderen geven nu erg veel op als ze ondernemer worden. Ik ken wel iemand die om die reden niet was ingestapt in een bedrijf, dat overigens later heel succesvol is geworden.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je realistisch kijkt dan zijn grote bedrijven ook beter voor je CV. Van groot naar klein is een stuk makkelijker dan van klein naar groot, het geeft je in de toekomst dus meer opties. Het hangt ook samen met het ambitiniveau van de ondernemer of deze in staat zal zijn om zeer ervaren professionals aan zich te binden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.