• 0

Excel overzicht gevraagd kosten inhuren personeel

Hi,

 

Ik heb samen met twee compagnons een BV waarin we software ontwikkelen. We zijn nu een jaar onderweg en de zaken gaan goed. Nu willen we graag een extra developer aannemen. Ik ben op zoek naar een excel sheet waarin alle kosten worden meegenomen die we kwijt zouden zijn aan het inhuren van een developer, dus inclusief verzekeringen en andere zaken.

 

Ik heb ene beetje rondgekeken op het forum en ik kwam niet veel verder dan dat je 20% bij het brutosalaris zou moeten optellen. Graag zou ik een wat gedetailleerder inzicht willen hebben. Dus concreet: hefet iemand misschien zo'n excel sheetje op de plank liggen?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze berekeningen zijn nogal complex maar een goede vuistregel is wel op te stellen.

 

Op de volgende link kan je berekenen wat iemand netto overhoudt bij een bepaald bruto loon per maand:

http://www.berekenhet.nl/modules/werken/nettoloon.html

 

Dit bedrag is exclusief 8% vakantiegeld indien je dat apart wil uitkeren.

 

Het bruto jaarbedrag moet je vermeerderen met werkgevers premies. Voor de ziektekosten is dat 7,2% tot een maximumloon van € 30.000

Het werkgeversdeel van de sociale verzekeringen is circa 9% over het loon tot een maximum van € 46.000 bij zakelijke dienstverlening algemeen.

 

 

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Houdt er wel rekening mee dat de sheet en de werkgeversbijdrage ziektekosten uitsluitend de wettelijk verplichte werkgeverslasten betreffen.

 

Onverplichte - maar wellicht wel verstandige - (verzekerings)kosten zijn o.a.

  • verzekering werkgeversaansprakelijkheid
    onderdeel van bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering). Kosten circa 0,03% van de omzet, met een minimum van +/- € 100,- per jaar. De meeste bedrijven hebben bedrijfsaansprakelijkheid al verzekerd. Zo niet dan is het moment van aannemen 1e personeel een goed moment omdat alsnog te doen.
  • werkgeversaansprakelijkheid bestuurders motorrijtuigen (WEGAM)\ Kosten circa € 40,- per werknemer per jaar voor werknemers die zakelijk reizen in eigen auto of bedrijfswagen
  • verzekering (loondoorbetaling bij ziekte
    verzuimverzekering inclusief arbodienstverlening en arbo(interventie)kosten. Afhankelijk van de aard van het dienstverband (onbepaalde tijd, bepaalde tijd 6 maanden, 12 maanden etc) en de gekozen wachttijd ligt de premie hiervan tussen de 1 en 2% van de loonsom. Verzekeren is niet verplicht, loondoorbetaling bij ziekte wel.. tot max 104 weken of tot einddatum contract voor bepaalde tijd
     
    Nota bene
    De impact van langdurig verzuim op een jong bedrijf wordt nog wel eens onderschat. Hierbij een link naar een voorbeeld van een kostenvergelijking die ik al eerder publiceerde en een risicomatrix

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.