China heeft nu grootste internetpopulatie

Aanbevolen berichten

Volgens het Chinese onderzoeksbureau BDA is China sinds eind vorige maand het land dat de meeste internetters herbergt. Daarmee zou de VS voor het eerst sinds de begindagen van het internet van de troon zijn gestoten.

 

Voor eind 2007 werd de online bevolking van de VS op 216 miljoen geschat, terwijl de teller voor China op dat moment op 210 miljoen zou staan. Gebaseerd op de aanname dat de groeicijfers voor beide landen ondertussen gelijk zijn gebleven, zouden er inmiddels meer dan 220 miljoen Chinese internetgebruikers zijn, terwijl het aantal Amerikaanse websurfers net onder dat aantal blijft steken. BDA verklaart de aantallen uit de snelgroeiende Chinese economie, met forse investeringen in breedband.

 

Bij de cijfers moet wel worden aangetekend dat de internetpenetratie in de VS veel hoger is: die gaat in dat land richting de tachtig procent terwijl China het met circa zestien procent moet doen. Het wereldwijde gemiddelde is ruim negentien procent.

 

Het onderzoeksbureau geeft daarnaast toe dat Amerika China tevens voorbijgaat als het gaat om de waarde van webcontent, de online advertentiemarkt en e-commerce. Chinese webondernemers zouden zich tegenwoordig echter in verhoogde mate toeleggen op het verdienen van geld aan internetters, aldus BDA.

 

Aan Chinese online gamers wordt evenwel goed verdiend. Zij brachten vorig jaar omgerekend 1,88 miljard dollar in het laatje, en dat is meer dan de gecombineerde opbrengsten uit merkreclame en zoekdiensten.

 

Bron: Tweakers.net

 

Wie ziet zijn kansen in China m.b.t. internetactiviteiten?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Hmm, zelfde kansen en moeilijkheden als in Nederland/Europa dunkt mij. Alleen heb je nog de taalbarrière. Ik weet wel dat als je een lokaal contact hebt en het goed opzet, je flink kunt groeien. In ieder geval, dat denk ik af te leiden uit een gesprek dat ik vorig jaar met de directeur van Spill Group heb gehad: zijn hebben een grote en nog steeds snel groeiende afdeling in China. Check http://www.spillgroup.com

 

 

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie

Hmm...

 

Wat hebben we hier, en succesvol:

B2B sites (Alibaba, Made-in-China) - Markt verzadigd

Messaging software (qq) - idem

Blog sites - Drukke markt, maar stressvol (ieder moment kan je site geblokt worden)

Wat Ebay klonen - moeilijk vanwege beperkte betaalmogelijkheden

Video sites - Verzadigd, drijven op IP misbruik

Zoeken (Baidu) - idem verzadigd

 

Wat moet je doen om iets succesvol te laten zijn? Geen politiek, nieuws, afwijkende meningen, erotiek, etc. Als er eens iets misgaat, goede connecties binnen de overheid en als je succesvol wordt een extra kamer voor de overheidscencors die je de hele dag op je vingers kijken.

 

Succes...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.