• 0

webwinkel beginnen?

Beste mensen,

 

Ik wil een eigen web winkel beginnen en een heb één dag in de week over om dit te op te zetten.

Als het drukker wordt ga ik ook in het weekend werken.

Als ik aan een web winkel denk dan dat ik aan lage kosten weinig zorg over logistiek. Ik wil gebruik maken van ship drop leveranciers.

Waar ik veel tijd in wil stoppen is de site promoten en een professionele uitstraling.

Of is die een verkeerde manier van denken. (schiet maar los)

 

Ik ga eerst in Nederland beginnen om ervaring te krijgen en daarna wil ik internationaal gaan.

 

De distributie wil door de leveranciers van de producten laten doen . Ze zullen de producten direct aan de klant leveren onder mijn naam.

 

Ik ben nog niet uit wat voor soort producten ik wil gaan leveren.

Ik dacht aan elektronica / kleding/ (breed assortiment). Of misschien is specialisme beter.

Ik weet alleen nog niet waar de kansen liggen bij A producten of juist B producten?

 

Nu heb ik een aantal vragen aan jullie.

 

1 Waar kan ik vinden wat het meest op het Internet verkocht wordt? Wie doen deze aankopen?

2 Wat zijn de trends betreft Internet aankopen? Of waar kan die dit opzoeken?

3 Waaraan kan ik zien of een leverancier betrouw baar is (tips).

4 Kennen jullie betrouwbare ship drop leveranciers?

5 Kennen jullie http://www.verako.eu/ ? Wat denken jullie hiervan?

6 Wat zijn goede webwinkel software voor startende webwinkels (gebruiksvriendelijk, lage kosten)

 

 

Alvast bedankt

 

Gr

 

D

 

 

 

[titel aangepast - mod]

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat betreft de boekhouding in 1 map houden dat is volgens mij niet te doen. Of je moet met een tabblad werken dan wel. ( Maar waarom niet gewoon een 2e map?)

 

Als je geen tabblad gebruikt maar wel A en B gaat dat volgens mij nooit gelijk op en dan word het op een gegeven moment heel erg onoverzichtelijk volgens mij.

 

A001

B001

A002

A003

B002

 

En als je er dan op een gegeven moment een wil terug zoeken dan kan je hem volgens mij maar moeilijk vinden.

Link naar reactie
  • 0

Ik hou gewoon alles apart dat lijkt me inderdaad het makkelijkst, een map met een A nummering en een met een B nummering, bedankt voor t meedenken:)

 

Ja ik zit nu te twijfelen tussen rabobank en bizzner, bij bizzner via een payment provider met ideal te gaan werken lijkt me ingewikkeld...ben op hun site wezen kijken en daar staat dat ze binnenkort beginnen met iDeal ;), ik heb er even een mailtje heen gestuurd wanneer, als dat nu erg binnekort is , kies ik voor Bizzner anders de rabobank ;), ik laat het nog wel weten, bedankt allemaal voor de reacties :D

 

Groetjes

 

Martine

Mijn webwinkels : www.gizzmoos.nl , www.ledcomtronica.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zit nu zelf bij de abn amro dat is het 1e jaar gratis en ik ben er wel tevreden over.

 

Hoewel ik nu aan mijn 2e jaar begin en de tarieven heb gezien weet ik niet of ik er ga blijven, maar aangezien ik toch nog niet zoveel transacties heb kan dat voorlopig nog wel. Ik heb daar ook meteen een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, kostte toen iets van 9 euro per maand.

 

Ik heb ook naar bizzner gekeken vandaag en als die inderdaad met ideal gaan werken wil ik misschien ook wel overstappen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of het wettelijk toegestaan is , maar waarom één bank?

Omdat je pas begint is mijn eerste ingeving , maak gebruik van de gratis Ideal service van de postbank , en maak dan aan het eind van de maand alles over naar bv de rabobank?

Vanuit hier doe je je eigen betalingen.

 

Grtzz wHiTeHaT

Link naar reactie
  • 0

Is waarschijnlijk ook een mogelijkheid alleen heb je dan ook een normale rekening nodig bij de postbank en daar zijn ook weer maandelijkse kosten aan verbonden. ( Al zijn die natuurlijk nooit zo heel erg hoog )

Link naar reactie
  • 0

2 banken, had ik nog niet aan gedacht ,maar lijkt me erg omslachtig :-\ ik denk niet dat dat voor mij iets is....

 

Ik heb inmiddels al een mail terug van Bizzner , waarin staat dat ze in het eerste kwartaal 2008 willen beginnen met iDeal , ze konden geen precieze datum geven,maar volgens mij moet het dan niet al te lang meer duren ;D

Nou is daarna de vraag of dat meteen goed gaat werken... ::)

Mijn webwinkels : www.gizzmoos.nl , www.ledcomtronica.nl

Link naar reactie
  • 0

1: waarom postbank ?

 

Als je een webwinkel start, dan lijkt het me het handigst om voor zo laag mogelijke tarieven per betaling te gaan. Ik heb zelf ervaring met Open Source webwinkel Zen Cart + iDeal koppeling naar de Postbank. Bij iDeal van de Postbank heb je geen maandelijkse abonnementskosten, maar je betaald per transactie (begint bij € 0,75). Je dient wel een zakelijke rekening te hebben om met iDeal te kunnen werken.

 

iDeal betalingen worden meteen verwerkt en teruggemeld aan jouw webwinkel, maar het duurt altijd een paar dagen voordat ze daadwerkelijk worden uitbetaald.

 

De iDeal-batchstortingen op jouw rekeningoverzichten zullen weinig informatie bieden, maar als je op jouw iDeal account bij de bank inlogt, kun je wel alle detail informatie inzien.

 

Als je buitenlandse klanten gaat hebben, of credit card betalingen wilt gaan accepteren, dan kun je daarvoor in eerste instantie paypal gebruiken. Die is echter per transactie erg duur!

 

Als jouw buitenlandse verkopen gaan toenemen, dan raad ik aan om een payment processor te gaan gebruiken. De keuze daarbij is afhankelijk van de beschikbare betalingsmodules voor de door jou gekozen webwinkel, de gewenste betalingsmogelijkheden, en de verschillende gehanteerde tarieven.

Peter Martin

https://db8.nl - Joomla specialist db8 Nijmegen

https://data2.eu/nl/ - Verwerkingsregister voor AVG / GDPR

Link naar reactie
  • 0
6 Wat zijn goede webwinkel software voor startende webwinkels (gebruiksvriendelijk, lage kosten)

 

Het ligt geheel aan jouw budget,

jouw eigen IT kennis

en de marge op de producten die je gaat verkopen.

Verder aan hoe je de betalingen wilt gaan afhandelen. Als je je op de Nederlandse markt richt, kies dan voor een oplossing die goed te integreren (voor automatische terugkoppeling van de betaling) valt met iDeal.

 

Je kunt bijv. beginnen met een kant en klare webwinkel oplossing (software as service), zie voor mogelijke aanbieders: http://eigen-webwinkel.startpagina.nl/

 

Als je alles in eigen hand wilt houden, veel IT kennis hebt of een wat groter budget, dan zou je voor een Open Source webwinkel kunnen kiezen, bijv.:

http://www.zen-cart.com/

http://www.oscommerce.com/

 

Peter Martin

https://db8.nl - Joomla specialist db8 Nijmegen

https://data2.eu/nl/ - Verwerkingsregister voor AVG / GDPR

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.