Jump to content
dc
Verberg

webwinkel beginnen?

vraag

Beste mensen,

 

Ik wil een eigen web winkel beginnen en een heb één dag in de week over om dit te op te zetten.

Als het drukker wordt ga ik ook in het weekend werken.

Als ik aan een web winkel denk dan dat ik aan lage kosten weinig zorg over logistiek. Ik wil gebruik maken van ship drop leveranciers.

Waar ik veel tijd in wil stoppen is de site promoten en een professionele uitstraling.

Of is die een verkeerde manier van denken. (schiet maar los)

 

Ik ga eerst in Nederland beginnen om ervaring te krijgen en daarna wil ik internationaal gaan.

 

De distributie wil door de leveranciers van de producten laten doen . Ze zullen de producten direct aan de klant leveren onder mijn naam.

 

Ik ben nog niet uit wat voor soort producten ik wil gaan leveren.

Ik dacht aan elektronica / kleding/ (breed assortiment). Of misschien is specialisme beter.

Ik weet alleen nog niet waar de kansen liggen bij A producten of juist B producten?

 

Nu heb ik een aantal vragen aan jullie.

 

1 Waar kan ik vinden wat het meest op het Internet verkocht wordt? Wie doen deze aankopen?

2 Wat zijn de trends betreft Internet aankopen? Of waar kan die dit opzoeken?

3 Waaraan kan ik zien of een leverancier betrouw baar is (tips).

4 Kennen jullie betrouwbare ship drop leveranciers?

5 Kennen jullie http://www.verako.eu/ ? Wat denken jullie hiervan?

6 Wat zijn goede webwinkel software voor startende webwinkels (gebruiksvriendelijk, lage kosten)

 

 

Alvast bedankt

 

Gr

 

D

 

 

 

[titel aangepast - mod]

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Hmm.. volgens mij denk je wel errug makkelijk over een webshop.

Een webshop is niets meer of minder dan een winkel, het enige verschil is dat een webshop geen fysieke winkelruimte heeft waar klanten binnen lopen.

 

Je moet mijn inziens daarom eerst eens goed bedenken wat je eigenlijk wil verkopen, je kan niet eerst een winkel beginnen en dan eens gaan bedenken welke producten je eigenlijk in die schappen gaat leggen..

 

De gegevens die je zoekt kan je onder andere vinden op de site van het cbs.

 

Met leveranciers zoals je die noemt heb ik geen ervaring..

 

Groetjes Karen D.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hmm... Zelfs met een webshop is een gedreven persoon 'achter de knoppen' dé doorslaggevende factor voor succes. Tenminste, dat is mijn bescheiden mening.

 

Heb je niets met de handel die je verkoopt, dan is je succes niet automatisch gegarandeerd met 'voldoende' marketing...

 

Dus... kijk eerst in welke produkten jij gelooft en waar jij toegevoegde waarde aan kunt meegeven.

 

Kijken naar welke produkten het best verkopen via Internet is komen met de zoveelste MP3 speler webwinkel, of kinderkleertjes, of reizen, of ...

Het lijkt mij verrekte moeilijk om je met 'best verkopende' artikelen te kunnen onderscheiden van de rest van de aanbieders.


... doet leuke dingen op internet ...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor jullie reactie.

 

Henri TTC

 

Waarom ik opzoek ben naar producten die het meest verkocht worden op het internet is omdat ik denk dat sommige produkten niet zo makkelijk gekocht worden via het internet maar ik kan me daar in vergissen.

 

Ik denk dat electronica makkelijker via internet verkocht wordt dan bijvoorbeeld kleding omdat je bij electronica alle specs en reviews op het internet kan opzoeken en daarna het via het internet bestellen.En als je kleding verkoopt via internet heb je een grotere kans dat het bijvoorbeeld niet goed zit en de klant het terugstuurd.

 

robberttenk

 

Het is idd drop-shipping thankx

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

In deze tijden van harde concurentie, ook op het internet, ga je volgens mij beter op zoek naar een nichemarkt of een themamarkt. Vooral om hoog te scoren in de zoekmachines is het beter om rond een bepaald thema te werken. I.p.v. allerlei elektronica producten aan te bieden kan je misschien beter enkel MP3 spelers aanbieden (is maar een voorbeeld). Alleen vraag ik me wel af welke marges er nog gehaald kunnen worden op deze producten.


Cook Fusion, webwinkel met werelds kookgerei zoals wokken, paella toebehoren, barbecues, ...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ja de niche in de markt dat is het natuurlijk altijd.

:-*

maar je hoe begin je dan he als kleine startende ondernemer in deze grote boze intermarkt.

 

Wat bedoel je met rond een thema werken kan je een voorbeeld noemen.

 

Thankx

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zoek iets wat dicht bij je ligt. Kijk naar hobby's of liefhebberijen. Kun je daar iets uithalen wat je leuk vind en waar nog niet zo veel in gebeurt?

Of oude hobby's van lang geleden...

 

Ik zeg dit omdat als het eenmaal draait, je enorm veel tijd kwijt bent aan je niche en dan is het wel zo makkelijk deze tijd op te brengen als je iets doet wat je echt leuk vindt en waar je altijd zin in hebt om weer het nieuwste van het nieuwste te chasen voor je klanten...

 

En waar je moet beginnen: Gewoon DOEN!

 

Tip: vergeet het dropshippen en neem alles in eigen hand. Dropshippen wordt een onmogelijke eis als je in een niche gaat zitten.


... doet leuke dingen op internet ...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

hobby's natuurlijk. Ik heb maar één hobby en dat is vechtsporten.

 

En ik dacht ook gewoon doen.

Maar stel dat je vechtsport spullen verkoopt dan heb je toch nog steeds leveranciers nodig. daar kan je toch mee afspreken dat ze gelijk bij je klant afleveren. Ik wil geen voorraad aanhouden dat is de reden waarom ik een webwinkel wil beginnen. Ik vooral wil ook klein beginnen (partime). En heel veel spullen in huis opslaan is natuurlijk niet echt handig.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Met "rond een bepaald thema werken" bedoel ik het volgende:

 

Bouw een website rond de vechtsport en verzamel veel informatie over de sport zelf, de mensen die de vechtsport beoefenen en de producten die ze hiervoor nodig hebben. Zet een forum, blog of een ander interactief script op zodat je input krijgt van anderen. In het begin zal je zelf veel informatie moeten schrijven (of laten schrijven). Zorg dat bezoekers vragen stellen of reageren op bepaalde onderwerpen.Zorg voor links van andere websites (rond het thema vechtsport) die naar je eigen website verwijzen (startpagina's, andere blogs, vechtsportclubs,...). Maak je website vervolgens bekend bij je clubgenoten en vrienden. Eventueel kan je wat externe reclame maken bij je doelgroep door te adverteren in een vechtsport magazine (moest dit bestaan) of in een ander medium.

 

Zet vervolgens de webwinkel op in de website en de dan zou het moeten beginnen draaien. Heb in het begin een beetje geduld maar verwaarloos de website nooit, zorg steeds voor nieuwe informatie die online komt.

 

Er komt natuurlijk veel meer bij kijken om een webwinkel op te richten maar die informatie zal je hier zeker terugvinden met een beetje zoeken of gerichte vragen te stellen.

 


Cook Fusion, webwinkel met werelds kookgerei zoals wokken, paella toebehoren, barbecues, ...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ben zelf ook bezig met een webshop. De voorberieiding dan, daar gaat veel in zitten. Ik moet zelf zeggen dat het CBS niet behulpzaam was wat betreft de cijfers over webwinkels, die waren bij hun niet bekend, ook de kvk kon me niet helpen.

 

Voor verder informatie over de consument, heb ik mijn eigen enquete gemaakt. Deze is in een week tijd door 100 mensen ingevuld en dat geeft tot nu toe al een goed beeld over mijn doelgroep.

Het si misschien voor sommige knullig zo'n enquete omdat er geen duur en groot bedrijf aan te pas komt, maar zo heb ik toch een hoop info gekregen.

 

Het lijkt me toch belangrijk dat je eerst gaat bepalen wat je nu wilt verkopen, want het klinkt een beetje vaag... ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als je nu al de instelling heb 1 dag per week, dan gaat het lang duren voordat je echt wat hebt. Ikzelf was de 1ste jaar toch wel 7 dagen per week bezig, vaak zelfs van 's ochtends tot 's avonds. Er komt altijd meer bij kijken dan je denkt.

Denk zelf dat de winst ook wel lager zal zijn als je de leverancier rechtstreeks laat opsturen naar de klant, de leverancier wil dan ook wel meeverdienen als hij per stuk moet leveren ipv in 1x bulk naar jou. En wat als klant terug wil sturen (die mogelijkheid is verplicht) en wat als klant zegt dat ze niet heeft ontvangen en de bezorger zegt dat het wel is geleverd (tnt tracking is niet altijd correct en als webshop ben je verantwoordelijk dat het aankomt). Ik denk dat er veel meer bij komt kijken dan waar jij nu aan denkt.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bij niet voldoende ruimte in huis bestaat er nog altijd de mogelijkheid een opslag box te gebruiken voor je voorraad. Zo zie ik wel vaker mensen werken.


Why be normal

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Zie het oprichten als het oprichten van een bedrijf. Zorg dat je plan in orde is en zet het op papier! Laat je adviseren. Vergeet niet dat de concurrentie gigantisch is en drop-shipping relatief duur. Zijn je prijzen dan nog wel concurrerend genoeg voor de markt waar je je op richt?

 

Verder probeer je te bezuinigen op iets wat het allerbelangrijkste is: De webwinkel zelf. Het kan inderdaad goed werken met een redelijk standaard pakket, maar doe wel onderzoek naar meerdere pakketten en kijk eens rond bij webdesign bedrijven. Goedkoop kan namelijk ook duurkoop zijn.

 

Over 'internationaliseren' van je webwinkel... Dat lukt meestal alleen de grote bedrijven omdat ze de kennis ervoor in huis kunnen halen (waaronder juridische en marketing kennis). Ze gooien er flink wat geld tegenaan en dan komt het vanzelf op zijn pootjes terecht (of niet). Elke markt in elk land is weer totaal anders. Ik denk dat je voorlopig al genoeg hebt aan de Nederlandse markt. Houdt je doelen dus wel specifiek en haalbaar.

 

Je kan het beste producten verkopen waar je eigen interesse en kennis ligt. Dat is namelijk een meerwaarde. Je weet dan zelf wat je in je webwinkel plaatst en wat je beter achter wegen kunt laten.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Roxana,

 

Wat een goed idee van de enquete! Kan je daar wat meer over zeggen, welke vragen je hebt gebruikt etc? Ik hoor graag van je.

 

Ik ben zelf ook bezig met een webshop. De voorberieiding dan, daar gaat veel in zitten. Ik moet zelf zeggen dat het CBS niet behulpzaam was wat betreft de cijfers over webwinkels, die waren bij hun niet bekend, ook de kvk kon me niet helpen.

 

Voor verder informatie over de consument, heb ik mijn eigen enquete gemaakt. Deze is in een week tijd door 100 mensen ingevuld en dat geeft tot nu toe al een goed beeld over mijn doelgroep.

Het si misschien voor sommige knullig zo'n enquete omdat er geen duur en groot bedrijf aan te pas komt, maar zo heb ik toch een hoop info gekregen.

 

Het lijkt me toch belangrijk dat je eerst gaat bepalen wat je nu wilt verkopen, want het klinkt een beetje vaag... ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zelf heb ook een webwinkel en leef er van.(www.rebelwear.nl )

Als vechtsport je passie is begin dan iets daarin, neem b.v. Ronin.

Denk er niet te eenvoudig over, er gaat meer tijd in zitten dan je denkt.

Ik heb zelf ook niets op voorraad maar bestel losse goederen bij mijn leveranciers en stuur deze dan meteen door.

Levertijd ongeveer 1.5 week, de extra vervoerskosten zijn ingecalculeerd.

Die site die je toonde lijkt me helemaal niets, gewoon de juiste software kopen ( 99,00 ) en aan de slag gaan.

Als je site eenmaal actief is daarnaast adverteren in de juiste bladen.

Heb in het begin ook alleen maar goederen gehad en ben in een jaar tijd me gaan specialiseren voor een specifieke doelgroep.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het lijkt me het beste een behoorlijk specifiek aanbod te kiezen, winkels die 'van alles' verkopen zijn er al genoeg en de marges daarin meestal ook niet al te dik.

 

Voordelig is natuurlijk als je iets verkoopt dat nog nergens anders te krijgen is, dan kun je betere marges realiseren zonder klanten die prijsvergelijken direct te verliezen.

 

Bij dropshipping is het risico van concurrentie echter vaak heel groot, het is voor een ander bijzonder gemakkelijk hetzelfde product te laten afleveren tegen een net iets lagere prijs. Producten met een specifieke beschrijving (typenummer oid) zijn dan voor de consument via zoekmachines ook eenvoudig bij de concurrent terug te vinden - ook iets om rekening mee te houden.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo allemaal,

 

Ik heb me ingeschreven bij de K.v.K als eenmanszaak, en ben bezig om 2 webwinkels op te starten. Dus 2 handelsnamen, een in dierbenodigdheden en een in alles wat met computers ,elektronica en led verlichting te maken heeft.

Ben dus net bezig, en heb wat vragen...

 

1.Ik wil zakelijke rekening openen, ik lees hier wel veel over bijv. de postbank, maar als betalingen erg traag gaan , is dit voor een webwinkel misschien niet de beste optie. Is de postbank inmiddels verbeterd..? Of raden jullie een andere bank aan.? Wil graag zo min mogelijk kosten,maar t moet wel goed zijn....

 

2.Ik ben ook bezig de administratie op te zetten , maar kan ik de bijv. fakturen van beide bedrijven gewoon doornummeren en in 1 map houden of raden jullie aan om de fakturen ook apart te doen...?

 

Alvast bedankt ,

 

groetjes ,

 

martine

 

 


Mijn webwinkels : www.gizzmoos.nl , www.ledcomtronica.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

1] Ik heb een zakelijke rekening bij de Rabobank, bezuinigen op die kosten lijkt mij overbodig. Het gaat om betrouwbaarheid en snelheid van ontvangen en doen van betalingen. (lees: gebruiksgemak bijvoorbeeld door internetbankieren) Ik durf je niet te zeggen of een bankkeuze afhangt van wat voor bedrijf je hebt.

 

2] Ik zou persoonlijk de administratie apart voeren om zo fouten te voorkomen.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wij hebben een zakelijke rekening bij de Postbank en daarover heb ik totaal geen klagen, beetje traag met buitenlandbetalingen, maar dat heeft meer met internationaal betalingsverkeer te maken dan met de Postbank.

 

Het enige storende vind ik de traagheid van iDeal-batchstortingen, maar ook dat heeft (denk ik!) niets met de Postbank te maken, maar met de afhandeling bij ING (overigens het moederbedrijf van de Postbank)

 

Losse administratie voor beide onderdelen voeren is vooral voor je eigen overzicht heel slim. Wel parallel opzetten natuurlijk, zodat je ieder kwartaal de cijfertjes makkelijk kunt samenvoegen voor je aangifte omzetbelasting - en jaarlijks voor de rest.


Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

:)bedankt voor jullie antwoorden...

 

Ik wilde in eerste instantie naar de rabobank gaan ,maar schrok een beetje terug voor de kosten...Nevlynn kun jij aangeven wat jij per maand zo kwijt bent aan de Rabobank..?

Omdat de postbank toch nog wat problemen kan geven , valt die dan toch af , die traagheid wil en moet ik niet hebben. Ik wil ook met iDeal gaan werken

 

Ik hoorde iets over de Bizzner bank ,een online bank, heeft iemand daar ervaring in en kan dat iets voor mij zijn..?

 

 

Ik hou de administratie apart, voor beide bedrijfjes, t ging mij meer om hoe ik de fakturering(nummering) zou gaan doen.

Maar dan wordt de eerste faktuur van de dierbenodigdheden dus bijv. A0000001

en die van de computers e.d. B000001 ? Dat gaat nergens problemen geven..?

 

groetjes ,

 

Martine

 

 


Mijn webwinkels : www.gizzmoos.nl , www.ledcomtronica.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Martine,

 

Als je met iDeal wilt werken wordt de bankkeuze heel beperkt: Bizner werkt niet met iDeal, alleen Postbank, Rabo, ABN/Amro, SNS, Fortis, ING

 

De tweede vraag zou ik zo aanpakken, maar ik ben ook niet echt een boekhoudkampioen ;)


Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bizner is compleet online, en weinig kosten lijkt mij een juste keuze. Ze hebben ook koppelingen met boekhoudpakketten.

 

Ideal kan je altijd via een payment provider doen, dan kan je direct creditcard etc ondersteunen.

 

Boekhouding splitsen, in ieder geval de factuurnummering, gebruik anders een prefix.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 71 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept