Vrouwen ondernemen slimmer

Aanbevolen berichten

Vandaag op de telegraaf site:

 

Vrouwen gaan minder vaak failliet dan mannen.

 

Er zijn nog altijd meer mannelijke ondernemers dan vrouwelijke. De verhouding is 75 % mannen tegenover 25 % vrouwen.

 

Slimmer

 

Van de ondernemende vrouwen gaan er slechts 14,6 failliet, terwijl dit bij de mannen maar liefst 85,4 % is. Zijn vrouwen dan toch slimmer?

 

Vrouwen twijfelen veel, dat is algemeen bekend. Maar voor het ondernemerschap komt dat goed van pas. Mannen hebben juist de neiging zichzelf zwaar te overschatten waardoor ze vaak niet goed doordachte risico's nemen. Vrouwen die zoeken eerst alle voors en tegens tot in detail uit waardoor goed voorbereid ten dag komen.

 

Botte harken

 

Om succesvol ondernemer te zijn, is het beter ruimte te geven aan emoties. Vrouwen durven zich vaker kwetsbaar op te stellen en hulp te vragen als ze het zelf niet weten. Mannen daarentegen denken dat ze alles zelf moeten kunnen, hulp vragen is voor watjes.

 

Een totaal foute gedachte voor succesvol ondernemerschap: ondernemers boeken de beste resultaten immers als ze samenwerken.

 

Loyaliteit

 

Vrouwen voelen ook meer verbondenheid. Zij voelen mee met hun werknemers. Dit wordt dan weer beloont met loyaliteit en hard werken.

 

www.telegraaf.nl

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

We zijn hier weer erg aan het generaliseren.

 

Begrijp ik jou goed, stel jij dat 85,4% van de mannelijke ondernemers failliet gaat? Dit geloof ik niet. Dan blijven er weinig ondernemers over.

 

Mannen zijn m.i. meer geneigd risico te nemen en kunnen zich ook beter focussen dan vrouwen. Weliswaar verhoogt dat de kansen op faillissement, maar het aantal succesvolle ondernemingen is ook veel groter.

 

Hoeveel multinationals opgericht door vrouwen zijn er eigenlijk?

In NL hebben we Sylvia Toth en Nina Brink, maar dan houdt het wel zo'n beetje op.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Vrouwen wekken sneller sympathie of iets anders op waardoor mannen sneller geneigd zijn iets voor hen te doen. In een aantal gevallen bouwen zij daardoor snel(ler) een netwerk op.

Link naar reactie

Volgens mij wordt het volgende bedoeld:

 

75% van de ondernemers is man en in 85,4 % van de gevallen is het een mannelijke ondernemer die failliet gaat

 

25% van de ondernemers is vrouw en in 14,6% van de gevallen is het een vrouwelijke ondernemer die failliet gaat.

 

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie

Niet voor niets is de koningin het belangrijkste schaakstuk ...

 

De wereld werd pas echt fun toen Eva op het toneel verscheen ...

 

Vrouwen ondernemen slimmer?

 

Wat is de betekenis van slimmer in dit geval?

 

Vanuit mijn ervaring ondernemen vrouwen vooral anders dan mannen. Dat is meteen ook een van de redenen dat vrouwen en mannen vaak prima samen kunnen ondernemen. Vaak vullen ze elkaar enorm aan waardoor je een hele sterke "puzzel" krijgt.

 

Ard

 

 

Link naar reactie

Daar geloof ik wel in... vrouwen die ervoor kiezen verder te gaan in een typische mannenbranche/vak zijn meestal wel goed in wat ze doen, zo'n selectiemechanisme zal zeker spelen.

 

Overigens wil minder vaak failliet gaan sowieso niet per se zeggen dat je een betere ondernemer bent... als je 1x op de fles gaat en de 2e keer succes hebt is dat slecht voor de statistieken, maar een betere prestatie dan het helemaal niet proberen.

Link naar reactie

Daar geloof ik wel in... vrouwen die ervoor kiezen verder te gaan in een typische mannenbranche/vak zijn meestal wel goed in wat ze doen, zo'n selectiemechanisme zal zeker spelen.

 

Overigens wil minder vaak failliet gaan sowieso niet per se zeggen dat je een betere ondernemer bent... als je 1x op de fles gaat en de 2e keer succes hebt is dat slecht voor de statistieken, maar een betere prestatie dan het helemaal niet proberen.

 

Helemaal mee eens!! :)

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie

Misschien is Nederland gewoon nog niet helemaal 100% geëmancipeerd?

 

Hier (China) en in andere maatschappijen (kijk om je heen in Afrika) zie je vaak dat mannen een vaste baan hebben en voor het dagelijks brood op de plank zorgen. Veel vrouwen starten dan redelijk veilig een onderneming. Als het een beetje loopt stapt manlief er dan ook bij in. Startende mannen hebben toch vaak meer direct succes nodig om de familie te blijven voeden, met alle gevaren van dien.

 

Of is de situatie voor mannen en vrouwen op het moment helemaal gelijk?

 

(ps. kom maar op met de kneuzen...)

 

Link naar reactie

Mogelijk nemen vrouwen meer tijd voor de start van hun bedrijf en vermijden ze gedoe met ( veel ) personeel omdat dit hen ( te veel ) tijd kost.

Daarom groeit hun bedrijf minder snel.

Het kan te maken hebben met het feit, dat de emancipatie nog niet zo ver is gevorderd, als in bijv. Zweden.

In Nederland is het fenomeen " ondernemende vrouw" nog niet zo lang gemeen goed, als in de meer vooruitstrevende landen op dat gebied.

Dat komt nog wel....!!!

Nu liggen de traditionele taken, zoals kinderen en huishouden, nog vaak voor het grootste deel bij de vrouw. Hierdoor hebben sommige vrouwen minder tijd en mogelijkheden om zich ondernemend te ontplooien.

 

m.v.g., Annelies Blekman te Nieuwegein

Ik werk als zelfstandig verpleegkundige in de regio Utrecht. Daarnaast heb ik een digitaal boek geschreven voor startende zelfstandige zorgverleners.( 280 blz. ). Een handleiding om te starten en een goede praktijk uit te bouwen.

Verder geef ik cursussen, o.a. aan opleidingen in de gezondheidszorg.

Link naar reactie

Als vrouw zijnde heb ik deze discussie uiteraard gevolgd, en wil me vooral bij de laatste optie aansluiten.

 

Mijn bedrijfsnaam zegt het al, de keuze en stap over de laatste drempel is vooral gekomen door de passie.

Niet alleen op het gebied waarop ik werk maar ook omdat het een langgekoesterde droom is ondernemer te worden.

 

Wel veilig inderdaad, liever langzaam en stabiel groeien dan als een speer uit de startblokken en de grip kwijtraken.

 

Ik loop nog niet lang genoeg mee om er verder echt een oordeel over te hebben, als er minder vrouwen zijn is het ook logisch dat er minder op de fles gaan.. hoe het met mijn bedrijfje gaat zal de toekomst uitwijzen.

 

Wel merk ik in mijn omgeving dat men verbaasd is dat ik heb doorgezet en mijn plannen waar heb gemaakt, ze hadden blijkbaar verwacht dat het bij dromen en fantaseren zou blijven...

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
Wel merk ik in mijn omgeving dat men verbaasd is dat ik heb doorgezet en mijn plannen waar heb gemaakt, ze hadden blijkbaar verwacht dat het bij dromen en fantaseren zou blijven...

 

Dat vind ik typerend voor Nederland, ik ervaar hetzelfde. Zoals Annelies58 al zegt, in andere landen zijn ze veel vooruitstrevender op dit gebied. Vooral op het gebied van internetbedrijven. Maar het begint hier ook te komen.

 

Succes met je bedrijf en passie ;)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.