• 0

Ilse's pay per click hot-spots

http://www.marketing-online.nl/nieuws/moduleitem24820.html

 

Ligt het nou aan mij of is dit ongeveer (precies) hetzelfde als google's ad-words? Niet dat dat erg is, maar de adword campagne die ik geprobeerd had op google werkte niet goed.

 

Misschien dat nu het wat meer geaccepteerd is beter werkt, maar ik klik haast nooit op de adwords. Sterker nog, 9 van de 10 keer zie ik ze niet eens (ook al staan ze er wel).

 

Wat vinden jullie?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Google adwords is in ieder geval vaak per click voordeliger dan ilse (bieden vanaf 1 ct ipv vanaf 20 ct per klik). Maar adwords heeft ook een addertje onder het gras waar je pas later achterkomt: Je uitingen moeten een minimaal click-percentage halen, ik dacht 0.5 of zelfs 1 procent. Op zich lijkt dat niet zo veel, maar het blijkt toch problematisch dat te halen... het een en ander heeft natuurlijk met targetting te doen, en ik kan me voorstellen dat het voor bepaalde proposities best aantrekkelijk is.

 

Op zich is het jammer dat dit soort dingen vaak roet in het eten gooien, want het concept van zoekmachine-marketing is helemaal zo gek nog niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk zelfs dat zoekmachine marketing onmisbaar voor iedere serieuze online aanwezigheid. Zonder top searchengine listing kom je vaak niet van de grond.

 

Het halen van 1 procent bij google was inderdaad onwijs niet makkelijk. :( Daardoor ben ik er uiteindelijk ook mee gestopt, koste te veel tijd, leverde te weinig op.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel wat simpele trucjes (tip tussen haakjes erachter bijvoorbeeld) om de aandacht nog wat beter te trekken met Google Adwords, maar onze campagnes komen niet boven standaard banner-doorklikratio's uit. We stonden trouwens prima bovenaan op een generiek zoekwoord, met een grote lijst van uitzonderingen waarop de ad weer niet gevonden mocht worden, dat werkte erg goed. Dennis, wat waren jouw problemen dan precies?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dat (tip) idee weer van een ander Adword, die zag ik dat gebruiken. Het trok mijn aandacht, dus ik dacht dat dat wel zou werken :)

 

Mijn idee van targetten is bijvoorbeeld als trefwoord 'Pensioen' bij de website Pensioen in Zicht, pensioencursussen voor mensen die net met pensioen zijn of dit elk moment gaan. Geen standaard internetgroep dus waarschijnlijk, maar toch. Daarna heb ik een heleboel woorden geblockt, zoals verzekeringen, gat, wet, vergelijken, premie, leeftijd, enzovoort. Dat werkte op zich prima, al had ik dus een hogere doorklikratio verwacht. Maar we stonden telkens bovenaan (de campagne staat nu op pauze), en boven de 1% kwamen we gemiddeld wel uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 286 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.