• 0

omrekenen salaris naar mgt fee

hoi !

 

kan iemand een min of meer standaard omrekenfactor noemen om een maandsalaris om te rekenen naar een management fee ?

 

ik heb factoren gehoord varierend van 1,7 tot 2.

 

ik snap uiteraard dat meer "beter" is, maar waar het me om gaat is dat ik vanuit de mgt fee die in de beheer bv binnenkomt mezelf voorlopig eenzelfde netto-salaris kan betalen als ik nu heb.

 

alvast bedankt !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoi !

 

kan iemand een min of meer standaard omrekenfactor noemen om een maandsalaris om te rekenen naar een management fee ?

 

ik heb factoren gehoord varierend van 1,7 tot 2.

 

ik snap uiteraard dat meer "beter" is, maar waar het me om gaat is dat ik vanuit de mgt fee die in de beheer bv binnenkomt mezelf voorlopig eenzelfde netto-salaris kan betalen als ik nu heb.

 

alvast bedankt !

 

Dat is niet echt makkelijk te zeggen denk ik. Verzekeringen en bijvoorbeeld autokosten beinvloeden dit. Daarnaast hangt het af van de hoogte van je management fee en of je daarvan alles als salaris wil uitkeren of een gedeelte als dividend.

 

Misschien dat anderen wel een schatting kunnen geven?

Link naar reactie
  • 0

Hier is inderdaad geen factor voor. Wel gewoon rekenen:

 

Uit de fee moet betaald worden:

- salaris;

- kosten holding BV.

 

en optioneel:

- pensioen in eigen beheer;

- auto en overige verstrekkingen (pc, GSM).

 

Dus de fee die binnenkomt is niet bepalend voor je salaris. Als DGA beslis je immers zelf wat het salaris moet zijn. Je weet wat je nu verdient, dus gebruik datzelfde brutoloon in bovenstaande opstelling.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

en het is ook nog van belang of er sprake is van een fiscale eenheid voor de vennootschapsbelasting.

anders kun je met de managementfee de winsten spreiden over 2 BV's en zo 2x gebruik maken van het lage tarief in de vennootschapsbelasting.

 

Hoi Nimda

 

Nu impliceer je dat er 2 holdings zijn (met dezelfde eigenaar) die de fee aan elk der holdings toerekent.....erg zeldzame situatie.

 

of begrijp ik je verkeerd?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.