• 0

Vraag over box 1 kapitaalaandeel

Heb een vraag over aangife:

 

Ik heb een vof (ik en collega) en zit met het volgende probleem:

 

we hebben ons in 2007 betaald voor de arbeid die wij hebben verricht in onze onderneming, maar we hebben ook nog een geld op de zakelijk rekening laten staan (vermogen onderneming).

 

Bij de belastingaangifte kan je duidelijk aangeven "vergoeding voor arbeid" en "kapitaalaandeel"

 

Daarnaast kan je bij BOX 1 aangeven wat je priveontrekkingen zijn van de onderneming en daarover betaal je belasting. Echter waar geef je het bedrag in box 1 aan dat nog in de onderneming zit? want daar moet ook belasting over betaald worden.

 

Het probleem is nu dat ik nu een verschil heb in het saldo fiscalewinstberekening en saldo winst-en-verliesrekening of winstaandeel van uw onderneming. Het verschil zit hem in dat ik niet weet waar ik in box 1 mijn kapitaalaandeel aangeef.

 

 

Misschien kraam ik onzin uit, maar probeer het toch te vragen.

 

alvast bedankt!!

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de zekerheid maar even indien iemand anders met een dergelijke vraag zit:

 

zolang de administratie 2007 nog "open" is behoort deze rente thuis in 2007.

In het algemeen: lasten en baten behoren thuis in het boekjaar waarin ze ontstaan. Lasten en bijbehorende baten behoren in eenzelfde boekingsjaar thuis.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg geen foutmeldingen meer en heb het gevoel dat ik alles goed heb ingevuld, kan iemand mij vertellen of het zo klopt (gegevens zijn niet echt). Zal heel blij zijn als iemand hierna kan kijken.

 

voorbeeld.JPG

 

voorbeeld2.JPG

 

 

*Begin cijfers:

*Kapitaalaandeel begin boekjaar = 10000

priveontrekkingen = 30000

netto omzet = 100000

bedrijfskosten = 10000

Saldo winst-en verliesrekening: 90000

winst aandeel per vennoot is: 45000

*

*Een vast gegeven is dat je over de € 45000 - ondernemings aftrekposten -mkb vrijstelling belasting gaat betalen per vennoot, toch? (we zijn met zijn tweetjes).

*

**De formulie is:*

 

eindvermogen = beginvermogen + winst - privéonttrekkingen + privéstortingen

 

*dus bij ons is dat:*

 

25000 = 10000 + 45000 - 30000

 

het eindvermogen € 25000,-

 

*Hoe vullen we dit in:

*zie plaatje

 

vergoeding arbeid = priveontrekkingen = 30000

kapitaal aandeel begin boekjaar = 10000

overig kapitaalaandeel = eindvermogen (25000) (hier twijfel ik alleen nog over, maar opzich logisch)

verdeling restante winst = eindvermogen - beginvermogen ( 25000 - 10000 = 15000) (hierover twijfel ik ook)

 

 

*Overzicht:

*Je ziet nu bij overzicht dat je ook gewoon als "saldo fiscalewinstberekening" het bedrag hebt staan dat gelijk is aan het winst aandeel per vennoot (€ 45000,-)

 

 

klopt dit?

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.