Samenvoegen van marketing- en technologiemanagement is succesformule.
Een economische malaise leidt vaak tot de innovatie van bedrijfsmodellen, omdat door de financiele beperkingen het kaf van het koren wordt gescheiden. De integratie van marketing- en technologiemanagement geldt daarbij als een veelbelovende optie. De integratieprocessen van nieuwe technologieen dienen centraal te staan in een ondernemingsplan, vooral als de markt krapper begint te worden. Daarvoor kunnen verschillende instrumenten worden gebruikt. Met behulp van alternatieven en scenario`s kan het vermogen tot strategisch denken worden verbeterd. Het kritisch bekijken van vaste kostenposten kan bijdragen aan het doorvoeren van cultuuromslagen binnen de kostenbeheersing. Een ander middel is het koppelen van de resultaten van marketinginspanningen aan investeringen in innovatie. Daarnaast is het onder meer van belang het nieuwe bedrijfsmodel aan de markt te toetsen, de succesfactoren vanuit marketingtechnisch en technologisch oogpunt te definieren en de nieuwe innovaties systematisch in het bestaande ondernemingsplan te integreren. Bron: Absatzwirtschaft
[bron: Communicatienieuws]
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mikky Vrolijk
Mikky Vrolijk
Samenvoegen van marketing- en technologiemanagement is succesformule.
Een economische malaise leidt vaak tot de innovatie van bedrijfsmodellen, omdat door de financiele beperkingen het kaf van het koren wordt gescheiden. De integratie van marketing- en technologiemanagement geldt daarbij als een veelbelovende optie. De integratieprocessen van nieuwe technologieen dienen centraal te staan in een ondernemingsplan, vooral als de markt krapper begint te worden. Daarvoor kunnen verschillende instrumenten worden gebruikt. Met behulp van alternatieven en scenario`s kan het vermogen tot strategisch denken worden verbeterd. Het kritisch bekijken van vaste kostenposten kan bijdragen aan het doorvoeren van cultuuromslagen binnen de kostenbeheersing. Een ander middel is het koppelen van de resultaten van marketinginspanningen aan investeringen in innovatie. Daarnaast is het onder meer van belang het nieuwe bedrijfsmodel aan de markt te toetsen, de succesfactoren vanuit marketingtechnisch en technologisch oogpunt te definieren en de nieuwe innovaties systematisch in het bestaande ondernemingsplan te integreren. Bron: Absatzwirtschaft
[bron: Communicatienieuws]
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag