• 0

Innovatie van bedrijfsmodellen

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Samenvoegen van marketing- en technologiemanagement is succesformule.

Een economische malaise leidt vaak tot de innovatie van bedrijfsmodellen, omdat door de financiele beperkingen het kaf van het koren wordt gescheiden. De integratie van marketing- en technologiemanagement geldt daarbij als een veelbelovende optie. De integratieprocessen van nieuwe technologieen dienen centraal te staan in een ondernemingsplan, vooral als de markt krapper begint te worden. Daarvoor kunnen verschillende instrumenten worden gebruikt. Met behulp van alternatieven en scenario`s kan het vermogen tot strategisch denken worden verbeterd. Het kritisch bekijken van vaste kostenposten kan bijdragen aan het doorvoeren van cultuuromslagen binnen de kostenbeheersing. Een ander middel is het koppelen van de resultaten van marketinginspanningen aan investeringen in innovatie. Daarnaast is het onder meer van belang het nieuwe bedrijfsmodel aan de markt te toetsen, de succesfactoren vanuit marketingtechnisch en technologisch oogpunt te definieren en de nieuwe innovaties systematisch in het bestaande ondernemingsplan te integreren. Bron: Absatzwirtschaft

 

[bron: Communicatienieuws]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Daarvoor kunnen verschillende instrumenten worden gebruikt. Met behulp van alternatieven en scenario`s kan het vermogen tot strategisch denken worden verbeterd. Het kritisch bekijken van vaste kostenposten kan bijdragen aan het doorvoeren van cultuuromslagen binnen de kostenbeheersing.

 

Is dit een bericht uit communicatienieuws? Wat staat hier dan? Ik heb nieuws voor communicatienieuws; A: Dit is geen nieuws B: Wie begrijpt hier iets van? (behalve ik dan, want ik ben erug intaligand ;D)

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ze met dit artikel bedoelen, dat er tegenwoordig concurrentie plaatsvindt op bedrijfskolom-niveau en niet op bedrijfsniveau. Een voorbeeld: Compaq concurreert niet met Dell maar de distributiekolom (lees: bedrijfsmodel) van Dell concurreert met die van Compaq. Beide kanalen verschillen namelijk wezenlijk van elkaar!!!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hebben ze het over het integreren van marketing in technologie. Deze vakgebieden die in eerste instantie niet lijken te passen zouden juist sterk verweven moeten zijn(geintegreerd). Zeker in economische zwakke tijden. Er moet dan (volgens hen) geevalueerd worden of de vaste kostenposten van R&D en marketing elkaar wel aanvullen. Er zal meer innovatie binnen R&D moeten plaatsvinden door de absorptie van kennis over de markt uit marketing afdelingen door R&D.

Deze "fit" is belangrijk op de korte termijn maar op lange termijn niet efficient naar mijn mening. Er zal altijd ruimte moeten blijven binnen bedrijven die een eigen R&D hebben voor autonome kenniscreatie (pure R&D, en niet in opdracht van bijvoorbeeld de markt). Grote kans is dat op lange termijn je innovatieve vermogen ten opzichte van concurrenten afneemt omdat je alleen maar de vraag achterna loopt. Met de nadruk op achterna....je wordt een follower en geen first mover!

 

Groet,

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk is het in theorie het meest ideaal om te werken vanuit een vraag georienteerde markt. Echter het is heel moeilijk om de markt vragen te stellen over zaken die er nog niet zijn! De ontwikkeling van de computer is er een mooi voorbeeld van: IBM heeft in het begin laten onderzoeken, door de potentiele klant er naar te vragen, wat de behoefte is voor een computer. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat de totale wereldmarkt zou bestaan uit 4 computers. Ik geloof dat het tegendeel verder geen uitleg nodig heeft. Het is nooit verkeerd om de markt te verkennen naar behoefte en zeker niet als het gaat om aanpassingen op bestaande producten, maar als het gaat om een nieuw product/dienst moet je gewoon in je zelf geloven en ondernemen! en uitgaan van een aanbod georienteerde aanpak.

Gain Marketingmanagement &amp Organisatie.

 

Wij verzorgen/bezorgen voor ondernemingen binnen het MKB, de doorlooproute om klanten te behouden, te werven en de winstgevendheid van klanten te maximaliseren.

 

EasyMarketingplan: praktisch, innovatief en competitief in zeven stappen naar uw oplossin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.