• 0

davilex vraag - inkoop

Ik heb een vraag over davilex.

 

soms koop ik of mijn vennoot wat in zoals kantoorartikelen, dit betalen we eerst met onze prive-rekening. Daarna stort ik het geld terug van zakelijke rekening naar prive.

 

Waar boek ik deze bon? Bij inkoop of bij kasboek? In help geven ze een voorbeeld dat je kasboek gebruikt voor contante betalingen vanuit de kas. Echter dit is niet het geval. We betalen het eerst via de prive rekening.

 

Op dit moment plaats ik het gewoon onder inkoop en de boekstuk van betaling is wanneer ik het overmaak van zakelijk naar prive.

 

Is dit goed of moet ik het op een andere manier doen?

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

isomis,

 

Het gaat goed ook met de btw. Het is in principe nl. een zakelijke aankoop dus de btw mag worden verrekend. In eerste instantie wordt via privé gekocht doch dit wordt later overgeheveld naar de onderneming.

 

Er zijn in principe 3 methoden om dergelijke posten te verwerken:

 

1. zoals je het nu doet.

2. niet in het inkoopboek boeken maar eerst boeken op het moment dat de betaling aan de privérekening wordt geboekt

3. niet verrekenen maar slechts boeken:

Te verrekenen BTW

Kosten

Aan Privé X of Y

 

In het laatste geval worden de kosten gewoon door de onderneming genomen en wordt de uitgave via privé beschouwd als een storting door de vennoot.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.