We stoppen ermee

Aanbevolen berichten

Gisteren de bekende druppel in het vat. Na een bezoek aan het midden van het land (op tijd vertrokken) naar een prospect, drie kwartier gewacht om dat ik iets te vroeg was, een gesprek gehad van 10 minuten. (de juiste persoon was niet binnen)

 

Deze prospect is een zogenaamd GROEN BEDRIJF wat rekening houd met alles wat leeft, schijnbaar telt dit niet voor leveranciers die ze 211 kilometer laten rijden voor een gesprek van 10 min. Affijn op de terug weg file op de A27 ter hoogte van Breda, volgt het advies om via Rotterdam te rijden, je raad het al, nog niet koud de afslag genomen krijg je het bericht dat er 25 kilometer file staat op de moerdijk. Al met al heeft het mij 7 uur reizen gekost voor een nutteloos gesprek van 10 min. Jaja we zijn begaan met het mileu, slap gelul allemaal.

Link naar reactie

Dit klinkt heel herkenbaar. Meer en meer doe ik kennismakingsgesprekken liever via de telefoon. Als er op basis van die kennismaking vervolgens voldoende basis is om verder te praten, maak ik een afspraak. Dit voorkomt desillusies en onzinnige investeringen in weinig kansvolle kontakten.

Link naar reactie

Balen! Normaal gesproken is de avondspits al een ramp, maar als het dan nog eens slecht weer is (en de beruchte werkzaamheden op de Moerdijkbrug, die nog wel tot dit najaar duren) ben je helemaal de klos.

 

Ik ben, juist om die reden, dan ook heel erg blij dat ik mijn dagelijkse werkzaamheden vanuit huis kan doen. Afspraken buiten de deur probeer ik zo veel mogelijk buiten de spits om te plannen.

 

Overigens is milieu ook wel een beetje een modewoord geworden, maar valt het in de praktijk soms vies tegen hoe milieubewust grote bedrijven zijn. Paar maanden geleden nog meegemaakt in een H.... hotel in de VS: foldertje in de kamer over hoe milieubewust ze wel niet zijn ("hergebruik van handdoeken, beddegoed niet iedere dag verschonen") maar iedere keer als de kamer werd schoongemaakt liet de schoonmaakster na afloop alle lichten aan. Verschillende keren wat van gezegd bij de receptie, maar steeds vage blikken terug gekregen... "sommige gasten vinden het niet prettig om een donkere kamer binnen te stappen". Fair enough, maar ik ben niet meer bang in het donker, dus van mij mag het uit...

Link naar reactie

een gesprek gehad van 10 minuten. (de juiste persoon was niet binnen)

Los van de fileproblemen is dit niet handig natuurlijk... Als je wél een nuttig gesprek had gehad waar concrete zaken uit voortgekomen waren, had je er dan anders op teruggekeken?

 

Nee helaas, het gebeurd te pas en te onpas dat mensen elkaar laten opdraven. Voormij is dit niet de eerste keer. Het word gewoon te gemakkelijk gezegd "kom maar even langs"

Link naar reactie

Dan moet je daar zeker wat aan doen. Ik beperk mijn afspraken tot een minimum en heb dus echt vrijwel nooit dat een afspraak geen nut heeft. Vooraf weet ik en weet mijn gesprekspartner waar het gesprek over gaat en wat we willen bereiken.

 

Mijn afspraken zijn óf commercieel (en dan al goed voorbereid), óf gericht op het erin houden van voortgang (bijpraten, maar wel met een agenda en alleen als er echt iets bij te praten valt) of afsluitend (na oplevering van een (groot) project, bij kleine projecten doen we dat gewoon via e-mail). Dat klinkt als open deuren, maar in de praktijk werkt dit. Je kunt je tijd immers maar één keer gebruiken en onze klanten zijn ook drukbezette mensen met veel op hun bord, dus daar wil ik goed mee omgaan.

Link naar reactie

Ik beperk mijn afspraken tot een minimum en heb dus echt vrijwel nooit dat een afspraak geen nut heeft. Vooraf weet ik en weet mijn gesprekspartner waar het gesprek over gaat en wat we willen bereiken.

 

Same here. Over het algemeen alleen kennismakingsgesprekken, of bij een bestaande klant aan de vooravond van een ingrijpende wijziging. De rest kan prima per email of telefoon.

Link naar reactie

Gisteren de bekende druppel in het vat. Na een bezoek aan het midden van het land (op tijd vertrokken) naar een prospect, drie kwartier gewacht om dat ik iets te vroeg was, een gesprek gehad van 10 minuten. (de juiste persoon was niet binnen)

 

Deze prospect is een zogenaamd GROEN BEDRIJF wat rekening houd met alles wat leeft, schijnbaar telt dit niet voor leveranciers die ze 211 kilometer laten rijden voor een gesprek van 10 min. Affijn op de terug weg file op de A27 ter hoogte van Breda, volgt het advies om via Rotterdam te rijden, je raad het al, nog niet koud de afslag genomen krijg je het bericht dat er 25 kilometer file staat op de moerdijk. Al met al heeft het mij 7 uur reizen gekost voor een nutteloos gesprek van 10 min. Jaja we zijn begaan met het mileu, slap gelul allemaal.

 

Frustrerend inderdaad. Maar waar gaan jullie mee stoppen?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.