• 0

Hoe kom ik aan investeerders

Beste HL'ers,

 

Wij zijn bezig met het ontwikkelen van een innovatief concept> Het ontwikkelen van een cadeaubon dat wordt uitgegeven door een autodealer bij aanschaf van een nieuwe auto. De bezitter kan daarmee 1 keer gratis en 1 keer met korting zijn/haar auto laten wassen bij de bij ons aangesloten wasstraten.

 

Om dit idee goed te positioneren zijn wij op bezoek naar investeerders, echter zijn wij zelf niet bekend met het vinden van investeerders... Hebben jullie tips hoe ik aan goede en betrouwbare investeerders kan geraken?

 

Ik hoop van jullie te horen.

 

Groeten,

 

Floriaan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet je überhaupt hoeveel geld je nodig hebt? Of denk je gewoon dat je investereerders nodig hebt ? Als je minder dan 50K nodig hebt, klop dan aan bij een bank. Vanaf 50K wordt het interessant voor "investeerders". Business angels, venture capitalists, etc.

 

Maar wat is er zo "innovatief" aan? Wordt er niet al genoeg weggegeven bij de aanschaf van een nieuwe auto? Die dealer vedient amper nog wat aan de verkoop van nieuwe auto's, je wilt dus nu dat die zijn marge verder gaat verlagen?

 

Nog een sidenote: sommige mensen vinden het helemaal niet prettig om met hun auto door een wasstraat te gaan, zeker niet met een nieuwe auto ivm krassen die die grote borstels veroorzaken.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Ard,

 

Dank je wel! ik ben al even aan het zoeken geweest maar vind niet echt duidelijke dingen/.. Ik zal even verder zoeken. Thanks.

 

Gr Floriaan

 

Ik heb een investering nodig omdat ik niet na 1 pilotfase wil hakkelen met financien maar financieel daadkrachtig wil zijn om door te stoten en eventuele secundaire ideeen ( die wij reeds hebben ontwikkeld ) die bij dit concept horen, wil lanceren. Zo makkelijk als jij het nu verwoord is het niet.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ben je bereid om een aandelenbelang af te staan? Heb je onderpand? Je hebt nog geen omzetcijfers denk ik ?

 

Heb je een businessplan opgesteld? Marktonderzoek? Prognoses?

 

Als je een investeerder wilt die zo'n bedrag zou moeten investeren, kom dan met zoveel mogelijk cijfers, prognoses, houvast (patenten, etc.)

 

Maar als je het geld alleen maar gaat uitgeven aan marketing, dan geef ik je weinig kans dat je daarvoor een investeerder vindt. ("50% van wat je aan marketing uitgeeft is weggooid, het enige probleem is dat je niet weet welke 50%" is een vaak gebruikte quote in de marketing...)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ben je bereid om een aandelenbelang af te staan? Heb je onderpand? Je hebt nog geen omzetcijfers denk ik ?

 

Heb je een businessplan opgesteld? Marktonderzoek? Prognoses?

 

Als je een investeerder wilt die zo'n bedrag zou moeten investeren, kom dan met zoveel mogelijk cijfers, prognoses, houvast (patenten, etc.)

 

Maar als je het geld alleen maar gaat uitgeven aan marketing, dan geef ik je weinig kans dat je daarvoor een investeerder vindt. ("50% van wat je aan marketing uitgeeft is weggooid, het enige probleem is dat je niet weet welke 50%" is een vaak gebruikte quote in de marketing...)

 

Ik heb inderdaad een businessplan, Marktonderzoek is verricht, Prognoses zijn ook aanwezig. Het moederbedrijf ( FS Promotion, is toegespitst op Sales Promotion & Loyalty, Direct Martketing en Direct Sales dus wat betreft marketing en dergelijk beschikken wij al over de middelen en kennis)

 

De marketing heb ik ingeschat op 5% van de investering. Het is voor dit product zeer gemakkelijk verkopen. Het is voor de partijen die meedoen een waslijst aan voordelen. Het voornaamste deel van deze 5% is gereserveerd voor Signage bij de aangesloten partijen. Het grootste deel van de investering is gereserveerd voor het opbouwen van een organisatie achter het project. De adminstratiesystemen, bedrukking, de apparatuur voor het secundaire project etc. omdat dit bijna gelijk loopt aan het hoofdproject.

 

Onze voorlopige prognose ( zijn bezig met het zoeken naar middelen om de kosten te verlagen, zodat de benodigde investering ook lager zou kunnen zijn ) bestaat uit een waar cijferfeest. Werkelijk alles wat wij willen gaan besteden en wat onze geschatte omzetcijfers zijn staan er in vermeld.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk aan. Zo te lezen kom je goed beslagen ten ijs.

 

Eerste waar ik aan denk bij dat bedrag is: huis als onderpand, familie, vrienden, bekenden die geld hebben. Een tante Agaath toevallig in de buurt?

 

Zo niet? Neem eens contact op met Ties. Die zit helemaal in de "ik zoek investeerders" vraagstukken.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

En waarom geen bank? Of aankloppen bij een bepaalde grote dealerorganisatie? Voor bedrijfswagens was of is er toch al zoiets?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

En waarom geen bank? Of aankloppen bij een bepaalde grote dealerorganisatie? Voor bedrijfswagens was of is er toch al zoiets?

 

Er is inderdaad een soortgelijk product. Wij gooien het echter over een heel andere boeg. Ik doe het liever per dealer afzonderlijk. Bij een grote organisatie is het toch vaak dat je 1 of 2personen spreekt en niet de mensen die daadwerkelijk met je product gaan werken.

 

Voor de zakelijke oplossingen hebben wij een secundair plan opgesteld, aangezien dit plan nog niet direct gelanceerd wordt, ga ik daar nog geen uitspraken over doen.

Link naar reactie
  • 0

Met een dergelijke aanpak kun je gewoon klein opstarten, maar komen je marketingkosten natuurlijk wel op meer dan die 5% uit, of snap ik het dan niet?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Met een dergelijke aanpak kun je gewoon klein opstarten, maar komen je marketingkosten natuurlijk wel op meer dan die 5% uit, of snap ik het dan niet?

 

Wij kiezen specifiek niet voor een kleine aanpak. Nadeel van dit product is dat als mensen merken dat hier geld in te verdienen is, dit ook overnemen. Na de pilotfases willen wij landelijk gaan beginnen. WIj kiezen niet zomaar voor een grotere investering. Als wij dat niet zouden doen, loop je kans dat mogelijke concurrenten hier mee aan de haal gaan.

Link naar reactie
  • 0

En het verdien model is dat de wasstraten per cadeaubon een bedrag aan jullie organisatie betalen ?

Kortom het kost ze enkele gratis wasbeurten per cadeaubon.

Hoeveel keer moet een bestuurder dan terug komen bij de wasstraat alvorens zij er iets aan gaan verdienen ?

 

En waarom zou een wasstraat niet gewoon zelf bij de lokale dealers een pot met bonnen kunnen afleveren ?

Link naar reactie
  • 0

Autodealerbedrijven, importeurs en wasstraten, die hebben er belang bij.

Geeft je nog kans op klanten ook ;D Twee vliegen in één klap.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Autodealerbedrijven, importeurs en wasstraten, die hebben er belang bij.

 

Ik denk niet dat een dealer (en dus een importeur) meer auto's gaat verkopen omdat kopers er een wasbon bijkrijgen. Tenminste het zou voor mij geen koopargument zijn.

 

De kans is volgens mij klein dat de gevraagde ton opgehaald kan worden bij een investeerder.

 

Een van de bekendste bonnen, de hotelbon, is met een veel en veel kleiner budget in de markt gezet.

Link naar reactie
  • 0

Het is ook helemaal niet de bedoeling dat de autobedrijven hier meer auto´s door gaan verkopen. Het is een goodwill product!

 

De wasbon bestaat 2 coupons, 1 voor een gratis wasbeurt en 1 voor een korting.

 

De wasstraten krijgen van ons betaald, voor iedere gratiscoupon die wordt ingeleverd. Wanneer de 2e coupon ( de kortingscoupon ) wordt ingeleverd dekt het bedrag dat de klant moet bijbetalen de kosten van de wasbeurt zelf. De wasstraat krijgt 2 keer deze klant aangezien de kortingscoupon moet worden ingeleverd bij de wasstraat waar ook de gratiscoupon is ingeleverd.

 

De wasstraten krijgen een persoonlijke pagina op onze website, om op deze manier wat extra reclame voor hen te maken.

 

Als je gaat kijken naar wat de hotelbon de afgelopen jaren in totaal aan zijn systemen, organisatie, marketing, website e.d. heeft uitgegeven zal dat niet veel verschillen van het bedrag dat ik wil loskrijgen bij investeerders.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je gaat kijken naar wat de hotelbon de afgelopen jaren in totaal aan zijn systemen, organisatie, marketing, website e.d. heeft uitgegeven zal dat niet veel verschillen van het bedrag dat ik wil loskrijgen bij investeerders.

 

Sterker nog, ze hebben de afgelopen jaren een veelvoud van het bedrag dat jullie vragen uitgegeven. De eerste reclamespotjes hebben zij betaald met hun eerste inkomsten. Ze waren nogal overdonderd door het succes. En daar zit het verschil!

 

Ik geloof wel in jullie concept. Het probleem is het bedrag dat jullie willen ophalen...

Link naar reactie
  • 0

Welk aandelenbelang wil je een investeerder aanbieden in ruil voor zijn investering van 100k?

 

Je vraagt aan ons hoe je aan een investeerder komt. Ik stel een in dat kader belangrijke vraag, die overigens ook al door iemand was gesteld, en krijg geen antwoord.

 

 

Ik ben bereid om de helft van de 49% van de aandelen aanbieden, zodat mijn compagnon en ik wel de meerderheid behouden. Maar ik ben hier niet in thuis, dus wanneer er hierover adviesen zijn hoor ik die graag ;D

Link naar reactie
  • 0

Als je gaat kijken naar wat de hotelbon de afgelopen jaren in totaal aan zijn systemen, organisatie, marketing, website e.d. heeft uitgegeven zal dat niet veel verschillen van het bedrag dat ik wil loskrijgen bij investeerders.

 

Sterker nog, ze hebben de afgelopen jaren een veelvoud van het bedrag dat jullie vragen uitgegeven. De eerste reclamespotjes hebben zij betaald met hun eerste inkomsten. Ze waren nogal overdonderd door het succes. En daar zit het verschil!

 

Ik geloof wel in jullie concept. Het probleem is het bedrag dat jullie willen ophalen...

 

Wij hebben dit bedrag ingeschat naar aanleiding van toekomst plannen met dit concept en de huidige begroting voor het opstarten van dit concept. Puur voor de opstart zouden wij inderdaad genoeg hebben aan 10-15K echter willen we bij succes het liefst doorstoten zonder oponthoud aangezien dat het succes zou kunnen schaden.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, terugkomen op je originele vraag; hoe kom ik aan investeerders;

- Doe mee aan Dragons Den zoals Merkava voorsteld.

- Doe mee aan New Venture.

- Als het iets met MVO te maken heeft kan je mee doen met de Herman Wijffels Innovatieprijs

- Ga naar de voorlichtingsbijeenkpmsten van het BAP programma van Technopartner (www.businessangels.nl)

- Ga naar de grote EBAN conferentie in Arnhem (daar komen alle Europese Business Angels organisaties bij elkaar.

- Ga lang op Holland Innovation op 8 oktober in de Jaarbeurs.

- Lees de gis startkapitaal (www.startkapitaal.com)

- Plaats je vraag op www.investeringsplein.nl

- Neem contact op met 'e'en van de geregistreerde Business Angels Netwerken in Nederland (Schretlen, ABN-Amro, NeBIB, Maxwell, Meesters van de Toekomst etc)

 

Kortom, mogelijkheden zat om met investeerders in contact te komen.

 

BTW, ben je bereid om te betalen voor goed advies (gewetensvraag) ;)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.