• 0

Hoe kom ik aan investeerders

Beste HL'ers,

 

Wij zijn bezig met het ontwikkelen van een innovatief concept> Het ontwikkelen van een cadeaubon dat wordt uitgegeven door een autodealer bij aanschaf van een nieuwe auto. De bezitter kan daarmee 1 keer gratis en 1 keer met korting zijn/haar auto laten wassen bij de bij ons aangesloten wasstraten.

 

Om dit idee goed te positioneren zijn wij op bezoek naar investeerders, echter zijn wij zelf niet bekend met het vinden van investeerders... Hebben jullie tips hoe ik aan goede en betrouwbare investeerders kan geraken?

 

Ik hoop van jullie te horen.

 

Groeten,

 

Floriaan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Ik ben bereid om de helft van de 49% van de aandelen aanbieden, zodat mijn compagnon en ik wel de meerderheid behouden. Maar ik ben hier niet in thuis, dus wanneer er hierover adviesen zijn hoor ik die graag ;D

 

O.k. dat getuigt van realiteitszin en geeft je in ieder geval op dat punt een kans om een investeerder te interesseren. Ik kom te vaak mensen tegen die een bedrag willen ophalen dat, gegeven de levensfase van hun plan of bedrijf substantieel kan worden genoemd, en die dan praten over een belang van 5 tot 10% voor de investeerder.

 

Het kan trouwens best zijn dat je uiteindelijk niet meer dan 20 of 25% hoeft weg te geven. Dat hangt af van diverse factoren, niet in de laatste plaats van jullie onderhandelingsvaardigheden.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, terugkomen op je originele vraag; hoe kom ik aan investeerders;

- Doe mee aan Dragons Den zoals Merkava voorsteld.

- Doe mee aan New Venture.

- Als het iets met MVO te maken heeft kan je mee doen met de Herman Wijffels Innovatieprijs

- Ga naar de voorlichtingsbijeenkpmsten van het BAP programma van Technopartner (www.businessangels.nl)

- Ga naar de grote EBAN conferentie in Arnhem (daar komen alle Europese Business Angels organisaties bij elkaar.

- Ga lang op Holland Innovation op 8 oktober in de Jaarbeurs.

- Lees de gis startkapitaal (www.startkapitaal.com)

- Plaats je vraag op www.investeringsplein.nl

- Neem contact op met 'e'en van de geregistreerde Business Angels Netwerken in Nederland (Schretlen, ABN-Amro, NeBIB, Maxwell, Meesters van de Toekomst etc)

 

Kortom, mogelijkheden zat om met investeerders in contact te komen.

 

BTW, ben je bereid om te betalen voor goed advies (gewetensvraag) ;)

 

Uiteraard zijn wij daar bereid toe.. ik zie dat als een eigen investering in de voortgang van het concept en ons bedrijf.. dus daar zijn wij zeer zeker toe bereid..

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard zijn wij daar bereid toe.. ik zie dat als een eigen investering in de voortgang van het concept en ons bedrijf.. dus daar zijn wij zeer zeker toe bereid..

 

OK, fijn dat je daartoe bereid bent. Ik zou het ook gewoon doen, want veel meer is er niet.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Nog een sidenote: sommige mensen vinden het helemaal niet prettig om met hun auto door een wasstraat te gaan, zeker niet met een nieuwe auto ivm krassen die die grote borstels veroorzaken.

 

Vervang "wasstraat" dan door "wasplaats" want zoals iedereen zolangzamerhand wel weet is het zelf thuis wassen van de auto in Nederland al enige tijd formeel verboden (wegens grondwaterbevuiling).

 

E.e.a. geldt uiteraard niet als je zelf toevallig op je oprit een vloeistofdichte vloer met een lekbak hebt die je regelmatig laat reinigen ;))

 

Een toenemend aantal gemeenten gaat het thuiswassen ook niet langer gedogen en actief sanctioneren.

 

Kortom : het propageren van wasstraten/wasplaatsen kan door de strengere milieumaatregelen (en toegenomen eigen verantwoordelijkheid van consumtenten) best intereresant zijn

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.