• 0

Dienstverlening a la Bol.com

Wij willen een webwinkel starten waarbij de mate van dienstverlening op het niveau van Bol.com ligt. Ik heb al contact met ze gehad over een partnership, maar onze branche (kleding) sluit niet aan bij hun huidige productportfolio. Wie weet welk pakket zij gebruiken of kent een pakket dat dezelfde mate van dienstverlening moet kunnen verschaffen? Uiteraard zijn we ons bewust van het feit dat dienstverlening niet alleen staat bij het gebruik van het juiste pakket.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bol.com zal naar alle waarschijnlijkheid een intern ontwikkeld 'pakket' gebruiken. Edit: niet dus.

 

Via Google zijn er honderden zo niet duizenden webwinkel pakketten te vinden. Bepaal welke functionaliteiten je erin wil hebben en bekijk vervolgens welke pakketten die functionaliteiten hebben.

 

Simpel lijkt me.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de combinatie dienstverlening en pakket niet zo.

 

Een pakket waar je de webshop mee maakt kan er leuk uitzien en diverse functies hebben maar zegt natuurlijk niets over je dienstverlening of naam...

 

Dienstverlening is wat je doet, hoe je met je klanten omgaat, hoe snel je kan leveren etc.. Als je site er heel mooi uitziet maar je kan het niet waarmaken ben je natuurlijk nog nergens.

 

Bol is natuurlijk niet alleen zo goedlopend omdat ze een leuke site hebben, het is de organisatie erachter en goed gelukte reclame campagnes die ze op het niveau hebben gebracht waar ze nu zijn.

 

De site is maar 1 onderdeeltje van je webshop, welliswaar een belangrijk onderdeel maar zeker niet het enige wat moet kloppen.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Ja, functionaliteit maar ook de wijze waarop zij hun diensten verlenen en dus gebruik maken van die functionaliteit. Dankzij Dave ben ik inmiddels een stuk verder. We hebben inderdaad tientallen pakketten gevonden, het is alleen zeer lastig een goede keuze te maken omdat veel op elkaar lijjkt. Omdat we zelf grootverbruiker zijn bij Bol en we echt nooit klachten hebben, willen we graag hetzelfde gebruiken om hun serviceniveau te kunnen evenaren.

Link naar reactie
  • 1

Met Intershop ga je ook gelijk voor 1 van de duurste oplossingen. Een betaalbaarder alternatief (maar nog steeds het hogere segment) is Epages dat o.a. door jeansshop score.nl wordt gebruikt.

 

Overigens zit de dienstverlening van een webshop niet in een dergelijk pakket. Dit dekt alleen de voorkant (bestellen en betalen). De orderverwerking zelf gaat weer via andere systemen. Dit is dan ook het deel van de werkzaamheden dat Bol volledig heeft uitbesteed. Voor zover ik weet worden de boeken voornamelijk door het Centraal Boekhuis verstuurd en de CD's en DVD's door Docdata.

Link naar reactie
  • 1

Ook is intershop niet het enige pakket dat gebruikt wordt. In mijn herinnering werken ze ook met Endeca en dus met Oracle, verder wordt er naast de basis paketten ook volop (maatwerk) doorontwikkeld - er zit een behoorlijk IT ontwikkel- en beheerteam achter bol.com. Als CRM wordt epiphany gebruikt (zie de bol.com vacaturesite ;-).

 

Ik zou persoonlijk nooit kiezen voor bepaalde technologie zonder inhoudelijk te weten waarom ervoor gekozen is. Bol bestaat bovendien al een aantal jaartjes; ontwikkeling op dit vlak gaat dusdanig snel dat ze nu welliicht wel voor een heel ander (basis) pakket gekozen zouden hebben. Wat ongevraagd advies: besluit eerst of je zelf een dergelijke IT afdeling wilt inrichten of gebruik wil maken van bestaande diensten. Indien het eerste het geval is dan is de eerste persoon die je aanneemt een guru die straks ook verantwoordelijk is voor development en beheer van je webshop. Als niet, wellicht is Eperium (www.eperium.nl) een optie, hebben ook veel kennis van intershop.

 

 

Link naar reactie
  • 0

--------------------------------------------------------------------------------

Het zal grotendeels aan het budget liggen wat voor pakket je zou kunnen nemen.

 

De wat meer low-end systemen zijn bijvoorbeeld OsCommerce of Joomla met een webshop module.

 

Succes met de keuze in ieder geval!

 

We hebben aardig wat budget en hebben onze keuze op Pebblestone laten vallen. Zij bieden standaardwebshop functionaliteit bovenop de andere modules die we sowieso nodig hebben

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.