• 0

Concept verkopen: hoe bepaal ik mijn prijsstelling?

Beste leden!

Heb me pas lid gemaakt van dit meer dan boeiende en innoverend forum daar ik nu zelf mijn eerste ondernemersstappen heb gezet.

Daar dit voor me een volledig nieuw terrein is,heb ik dan ook al meerdere malen gericht van de zoekfunktie gebruikt maar om zeker te zijn schets hier even mijn "case".

Het betreft om een audiovisueel concept (videofilms,web tv) dat geintegreerd zal worden in een bestaande website.

Helemaal niets nieuws op de internetmarkt maar "het format" dat hiervoor heb bedacht wil ik dan ook graag beschermd zien en zoals ik het hier heb begrepen,valt dit dan onder auteursrecht.

Betreffende de uitvoering,worden deze audiovisuele realisaties uitbesteed aan derden waarvan ik de projectleiding ervan eveneens inbreng.

De fase waar ik me momenteel in bevind is dat de klant overtuigd is van dit concept en wacht op een concreet prijskaartje.

Wat kan ik in de volgende stap als concrete prijs aanbieden?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn twee manieren om dit aan te pakken, één voor als je lef hebt en één die gemakkelijker is:

 

- De lefmanier: bedenk wat dit voor jouw klant waard is. Wat kost het jouw klant om het zelf te maken? Of wat verliest hij wanneer hij jouw concept niet overneemt? Wat is het waard voor jouw klant om met jou in zee te gaan? Onderbouw dat in je offerte op een manier die vriendelijk en logisch klinkt, en je hebt een offerte die doorgaans wat meer discussie oproept, maar als je sterk in je schoenen staat je veel geld op kan leveren. Immers, het is het waard, dus het levert je potentiële klant ook heel wat op.

 

- De "gemakkelijke" manier: maak een gedetailleerd overzicht van alle uren die jij zult gaan maken en van alle uren die jouw 'onderaannemers' zullen gaan maken. Die laatsten moet jij op jouw beurt weer betalen, maar die moet je doorgaans wel in je voorstel opnemen. Vermenigvuldig die uren met de uurprijs die je wilt (of wat gangbaar is) en neem een extra marge voor de zekerheid. Vat vervolgens je gedetailleerde overzicht samen in verschillende blokken (je opdrachtgever is niet geïnteresseerd in élk detail)m en je hebt je prijs.

 

De tweede heeft een plattere onderbouwing, hooguit zul je moeten uitleggen waaraan je sommige uren besteedt. De eerste manier levert vaak een hogere prijs op, omdat je vertrekpunt is niet wat het jou kost, maar wat het je klant oplevert als hij met jou in zee gaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.