Jump to content
Yannick_
Verberg

Lijst van segmentatiecriteria

vraag

Ik ben op zoek naar een generieke lijst van dingen waar een adverteerder iets aan zou kunnen hebben. Dan heb ik het over zaken waar een adverteerder waarde aan hecht bij de keuze van zijn doelgroep en waar ie wil adverteren. Ik zal een voorzet geven, zouden jullie wat kunnen schieten en aanvullen? (segmentatiecriteria dus)

 

Leeftijd

M/V

Inkomen

Religie

Hobby's

Interesses

Stad

Nielsen-gebied

Provincie

Roker ja/nee

Vegetarier ja/nee

Eigen huis ja/nee

Auto ja/nee

Alcohol ja/nee

Mobiel ja/nee

 

Zo zou je nog kunnen doorgaan tot internet op mobiel, huisdier thuis, aantal haren op hoofd etc. maar dat lijkt me dan weer erg specifiek?


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 1
  • Rate this answer

Je hebt gelijk. Ik gooi er een slotje op, dit topic voegt minder toe dan ik dacht.


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je wilt een generieke lijst, maar noemt gelijk al heel specialistische dingen zoals vegetarier of roker...

 

Mjah ik wil het juist niet te specifiek hebben. Want je kunt dan wel alles opschrijven. Het gaat mij meer om een generieke lijst, maar als die er niet is of als het geen waarde toevoegd, dan is het pech gehad ;)


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Voor een adverteerder zijn vooral bruikbare segmentatiecriteria van belang. Ik kan wel mikken op vegetarische bejaarden, maar als er geen media zijn die die doelgroep bereiken (of hun bereik meten) weet ik nog niks. Je ziet daarom dat adverteerders zich conformeren naar de criteria die in het verleden gesteld zijn.


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 60 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept