• 0

multisafepay of Ogone ervaringen?!?

Heeft er iemand ervaring met multisafepay of Ogone? (of een andere intermediar) Ik heb nu I-deal en van te voren over maken op mijn site (en betalingen vanuit België krijgen automatisch de iban en bic code doorgemaild.

Maar dit klinkt ook wel leuk en voordelig als ik hun advertentie mag geloven.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Indien je een bankoverschrijving wilt laten verlopen via Multisafepay, is het dan noodzakelijk dat de rekeninghouder overeenstemd met de geregistreerde op Multisafepay ?

(Met andere woorden; indien persoon 1 als klant geregistreerd is bij Multisafepay en een rekening heeft te betalen, mag persoon 2 dan een betaling verrichten van zijn eigen bankrekening naar de "schuldeiser" van persoon 1 ? (onder vermelding van bestel/betaal gegevens uiteraard)

 

Kan me praktijkvoorbeelden voorstellen waarbij hier gebruik van gemaakt wordt.

 

Gr,

Johan

Waarom zou je gebruik maken van een PSP voor bankoverschrijvingen?

Als iemand voor bankoverschrijving kiest dan krijgen ze direct onze bankgegevens.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb sinds vorig jaar een webshop (Groene-Energiewinkel) gericht op de nederlandstalige markt en wilde dus zowel nederlandse als belgische betaalmethodes. Toen gekozen voor Buckaroo als PSP voor iDeal, eenmalige machtigingen en handmatige overschrijvingen. Het in Belgie belangrijke Bancontact / Mister Cash zouden ze al snel daarna gaan ondersteunen en die toezegging was voor mij ok. Buckaroo werkt prima en transparant, de klant merkt er eigenlijk nauwelijks iets van tijdens het betaalproces en hoeft geen apart account aan te maken. Helaas heeft Bucakroo besloten Bancontact toch niet te gaan ondersteunen wat voor mij een belangrijk punt was.

Sinds enige weken overgestapt naar MultiSafepay omdat die dat wel ondersteunen en ook omdat de tarieven van MultiSafepay interessant zijn bij een "Complete" account. Technisch werkt het allemaal perfect en dat je op ieder moment (voor € 0,50) het openstaande tegoed kunt laten uitbetalen vind ik ook een pluspunt (duurde bij Buckaroo 1 - 2 weken dus daar moet je wel lang wachten op je geld).

Het feit dat een klant bij MultiSafepay een account moet aanmaken merk ik wel want er worden nu meer orders afgebroken tijdens het bestelproces dan eerder via Buckaroo. Ik stuur die klanten allemaal een email met de vraag waarom ze de bestelling hebben afgebroken en de reactie is inderdaad regelmatig dat ze geen account willen aanmaken bij MultiSafepay. Sommigen betalen dan alsnog met een normale overschrijving rechtstreeks naar onze rekening dus zonder tussenkomst van MultiSafepay. Ik kijk dit nog een paar weken aan maar als het teveel orders kost ga ik toch weer veranderen, eventueel naar het "Connect" account van MultiSafepay waarbij klanten geen account hoeven aan te maken maar dan zijn de vaste maandelijkse kosten wel een stuk hoger. Omdat ik graag Bancontact / Mister Cash als optie wil zijn er helaas niet zoveel PSP's waar ik uit kan kiezen.

Link naar reactie
  • 0

Afhankelijk van de hoeveelheid orders en de schaalvoordelen die je daar mee behaalt kan je per betalingsmethode een andere PSP kiezen. Wij gaan voor zover mogelijk de betalingsopties in eerste instantie beperken tot overboeken en iDEAL. Overboeken regelen we zelf, voor iDEAL gaan we in zee met Card Gate Plus. Deze bieden ook CC transacties aan maar daar zitten maandelijkse kosten aan verbonden en gezien we net gestart zijn is dit nu nog even te veel van het goede.

 

Als we later de Belgische markt gaan bestormen zoeken we daar weer een geschikte partner voor. Technisch is het makkelijk te realiseren om klanten desgewenst naar verschillende PSP's te sturen.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook iDEAL maar klanten kunnen ten alle tijden ook zelf overschrijven naar mijn rekening. Dus niet alle transacties gaan dan via IDEAL. Als jij informatie verschaft hoe mensen kunnen overmaken naar jou rekening, kost je dat ook minder transactiekosten. TIP! Voor buitenlanders die willen overschrijven is vermelding van je BIC en IBAN zeer belangrijk. Anders worden er zeer hoge transactiekosten voor gerekend

Link naar reactie
  • 0

Ik heb sinds vorig jaar een webshop ...

... waar ik uit kan kiezen.

Hoeveel % van jouw Belgische klanten wil met Mister Cash betalen? Wij bieden Belgische klanten alleen credit card, overschrijven en Paypal aan als betaalmogelijkheden, ik ben benieuwd of dat er veel behoefte is aan Mister Cash. Misschien dat een Belg hier ook op kan reageren?

 

De PSP's schieten inmiddels als paddenstoelen uit de grond, dat was 5 jaar geleden wel anders :)

Link naar reactie
  • 0

 

Eerst over de toekomst van Ideal:

De regelgeving schrijft voor dat je de mogelijkheid moet geven om minimaal 50% achteraf bij levering te betalen. Dat betekent dat je minstens 1 betaalmethode moet aanbieden waarbij dit geldt. Dat betekent niet dat je Ideal, creditcard betalingen, paypal etc. niet mag aanbieden. Veel klanten vinden ideal gewoon makkelijk, en hebben helemaal geen behoefte aan de ' consumentenbescherming van een gedeeltelijke betaling vooraf' .

 

Conclusie: Ideal is nog lang niet verdwenen.

 

 

 

gr. Michel

 

Bij mijn weten is zegt de wet dat je geen 100 % vooruit betaling ( wet op verkoop van afstand ) mag vragen...

 

Als je naast de ideal en eventueel andere mogelijkheden de mogelijkheid afhalen aanbiedt. dan kiest de klant voor iets. Je dwingt hem dan niet om 100 % vooruit te betalen en als hij dan voor Ideal kiest heeft hij zelf daarvoor gekozen om 100 % vooruit te betalen, je hebt hem niet gedwongen.... ZO voldoe je aan de regelgeving... toch ? ::)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb sinds vorig jaar een webshop ...

... waar ik uit kan kiezen.

Hoeveel % van jouw Belgische klanten wil met Mister Cash betalen? Wij bieden Belgische klanten alleen credit card, overschrijven en Paypal aan als betaalmogelijkheden, ik ben benieuwd of dat er veel behoefte is aan Mister Cash. Misschien dat een Belg hier ook op kan reageren?

 

De PSP's schieten inmiddels als paddenstoelen uit de grond, dat was 5 jaar geleden wel anders :)

 

Ik ben Belgische en start binnenkort een webshop op in België en Nederland. Ik vind het belangrijk om Mister Cash te kunnen aanbieden. Zelf verkies ik bij aankopen via internet altijd IDeal (ik heb ook een Nederlandse rekening) of Mister Cash boven Visa omdat het mij een veiliger gevoel geeft (omdat het via eigen internetbankieren gaat).

Daarom was ik ook van plan om MultiSafePay te gebruiken, maar jullie doen me weer twijfelen door de extra klantenlogin. Nu ja, het is in ieder geval beter dan niets... En andere psp (Ogone, Twyp, ...) vragen veel te hoge abonnementskosten voor een beginnende webshop. Ik heb nog geen idee wat mijn omzet zal zijn, maar ik ben me ervan bewust dat klanten zeker kiezen op basis van de betaalmogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0

Als starter kan je het beste kiezen voor je eigen bank. Ik heb hier dagelijkse discussies over met concullega's en met mijn branchegenoten. Ik maak gebruik van ING en buiten mijn ''normale'' kosten voor het gebruik van online bankieren betaal ik 70 cent per transactie. Ga ik naar een Payment Provider kan daar 10 cent vanaf. Nu is dat met minder dan 1000 orders echt niet interessant in verband met de abonnementskosten die ze tegenwoordig rekenen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Link naar reactie
  • 0

Multisafepay enige tijd geleden laten integreren in de site en werkt goed. Allerlei rapportagemogelijkheden voor de boekhouding. Praktijk zal wel uit moeten wijzen of de consument ook een positieve mening heeft hierover.

Nadeel is wel dat indien er nu een betaling gedaan moet worden je nu nog wordt doorgelinkt naar de MSP site waar je dus ook weer een account moet hebben.

Gelukkig kun je tegen een schappelijk bedrag zorgen dat MSP geintegreerd wordt binnen je eigen siteomgeving.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hier een Multisafepay gebruiker....

 

Eerder gebruikte we MOLLIE Ideal betalingen, vanwege de meerdere betaalopties zijn we overgestapt naar Multisafepay.

 

We hadden eerst het complete pakket genomen en geinstalleerd.

Vervolgens werden 9 van de 10 orders geannuleerd tijdens het inloggen op Multisafepay.

Wij hadden nog nooit een "afgebroken" order gehad.

 

We hebben persoonlijk contact opgenomen met de afhakende klanten, deze gaven allen aan geen zin te hebben om in te loggen om met IDEAL te betalen.

 

We hadden duidelijk op de website en bij de "kassa" vermeld dat de klanten in een beveiligde omgeving van Multisafepay terecht zouden komen, maar klanten lezen hier overheen denk ik.

 

Daarom hebben we hem meteen omgezet naar het CONNECT 300 pakket, kost je dan € 45,00 per maand, maar dan heb je wel de vertrouwde eigen omgeving. De Creditcard betalingen laten we gewoon via Multisafepay lopen, dus hiervoor moeten klanten wel inloggen. Dit is ook geen probleem voor de klanten als ze met Creditcard betalen, maar met IDEAL willen mensen NIET inloggen.

Je kan ook een account aanmaken bij PAYSQUARE, dan heb je ook creditcard betlaingen in je eigen omgeving.

 

Dus als je Multisafepay neemt, neem dan het CONNECT pakket.

Sinds de overstap hebben we ook geen afgebroken order gehad.

 

Mocht iemand vragen hebben dan hoor ik het graag.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas alleen maar slechte ervaringen met Multisafepay. Nergens lees ik terug dat het gewoon 2 tot 4 of (in het weekend soms 5 zelfs) dagen duurt voordat je je geld op je eigen rekening hebt en de klant dus ook bij een retourboeking.. Wordt ook nergens vermeld als je er klant wordt. Voor mij geen Multisafepay meer. Ze gaan maar lekker met iemand ander geld rente trekken. Zodra je een uitbetaling doet blijft je geld namelijk nog 2 dagen op een rekening van hun hangen. Kassa! Multisafepay heeft het tempo uit onze webshop gehaald met hun leuke gerentenier. Ik kan het iedereen afraden. Je kan tig mailtjes tikken naar retourklanten waarom het geld nog niet op hun rekening staat. Ogone is wat dat betreft een stuk professionelere organisatie. Daar staat je geld er binnen een uur op je rekening. Ze zijn ook niet echt duurder want als je een flink aantal transacties hebt per maand zit je al ruim (35 cent) onder de MSP prijs.

Ben blij dat ik er weg ben.

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik nu ongeveer een jaar het Connect pakket bij Multisafepay. Tot nu toe ben ik tevreden met de service en vooral met de ideal betaling. Het grote voordeel voor mij is dat je gemakkelijk meerdere webshops aan je account kan toevoegen en kunt beheren. En gemakkelijk en snel gratis een betaling kunt terugstorten.

 

En door de integratie van een template lijkt het net of de klant op de oorspronkelijke website een betaling doet. Hierdoor heb ik eigenlijk geen last van uitval en hoef ik mij minder bezig te houden met beveiligings risico's.

 

Dit is bij mr cash betalingen jammer genoeg niet het geval aangezien je dan nog wordt doorverwezen naar de originele template van Multisafepay (witte template in de stijl van de Multisafepay website) en je eigen template niet meer wordt toegepast, dit is wel een gemis in mijn ogen want hierdoor heb ik wel een grote uitval van mensen/belgen die met mr cash betalen, zegge meer dan 50%. Hierdoor zit ik wel te denken om er nog een betalings partner bij te nemen speciaal voor de Belgische betalingen.

 

Verder moet meegenomen worden dat je bij meer dan +300 transacties p/m 15ct meer gaat bijbetalen. Bijvoorbeeld iDeal wordt dan 49ct + 15ct = 64ct terwijl je eigenlijk veracht dat je bij meer betalingen minder gaat betalen..

Link naar reactie
  • 0

@ jansen1890 MSP is een collecterende partij. Zo werkt dat nou eenmaal; zij ontvangen het geld van de klant en storten dit door naar jouw rekening. Daar gaan nou eenmaal een paar dagen over heen. Als je dat niet wilt dan kan je ook naar een partij die dat niet doet, bijv. Ogone. Die werken weer via een ander principe.

Link naar reactie
  • 0

Hier een Multisafepay gebruiker....

 

Eerder gebruikte we MOLLIE Ideal betalingen, vanwege de meerdere betaalopties zijn we overgestapt naar Multisafepay.

 

We hadden eerst het complete pakket genomen en geinstalleerd.

Vervolgens werden 9 van de 10 orders geannuleerd tijdens het inloggen op Multisafepay.

Wij hadden nog nooit een "afgebroken" order gehad.

 

We hebben persoonlijk contact opgenomen met de afhakende klanten, deze gaven allen aan geen zin te hebben om in te loggen om met IDEAL te betalen.

 

We hadden duidelijk op de website en bij de "kassa" vermeld dat de klanten in een beveiligde omgeving van Multisafepay terecht zouden komen, maar klanten lezen hier overheen denk ik.

 

Daarom hebben we hem meteen omgezet naar het CONNECT 300 pakket, kost je dan € 45,00 per maand, maar dan heb je wel de vertrouwde eigen omgeving. De Creditcard betalingen laten we gewoon via Multisafepay lopen, dus hiervoor moeten klanten wel inloggen. Dit is ook geen probleem voor de klanten als ze met Creditcard betalen, maar met IDEAL willen mensen NIET inloggen.

Je kan ook een account aanmaken bij PAYSQUARE, dan heb je ook creditcard betlaingen in je eigen omgeving.

 

Dus als je Multisafepay neemt, neem dan het CONNECT pakket.

Sinds de overstap hebben we ook geen afgebroken order gehad.

 

Mocht iemand vragen hebben dan hoor ik het graag.

 

 

 

Sluit ik me volledig bij aan. Niks aan toe te voegen!

Link naar reactie
  • 0

Ook wij werken met Connect Multisafepay.

 

Enkele weken geleden hadden we bepaalde vragen omtrent een softwaremodule.

De dag zelf kregen we de gewenste info en nodige update.

 

Als we een vergelijking maakten tussen het totale prijskaartje van Ogone en Multisafepay kwam Multisafepay er heel goed uit.

Zelfs na tweede aangepaste offerte van Ogone.

De mogelijkheid van Bancontact (België) was in ons geval wel belangrijk dus veel andere spelers kwamen niet in aanmerking.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat het een beetje afhankelijk is ook van de omvang van het bedrijf of aard van de aangeboden artikels in de shop.

 

Wat betreft "veiligheidsgevoel naar de webshopklant toe" denk ik dat Ogone meer bekend is bij de doorsnee webshopper en dus beste scoort.

Bij verschillende mega-shops zie je dat ze met Ogone werken.

Die hebben echter ook een grotere financiële basis. En kunnen dus ook veel betere voorwaarden afdwingen bij Ogone.

 

Wat betreft mogelijkheden voor de beginnende of gemiddelde shop denk ik dat Multisafepay meer in aanmerking komt.

Niet alleen voor de lagere werkingskost maar ook voor de eenvoud van installatie en gebruik.

Als wij een test deden van Ogone en Multisafepay kwamen we tot de vaststelling dat je met Multisafepay een degelijke uitleg kreeg en de installatie soepel ging.

Bij Ogone hebben we de installatiehandleiding toch goed moeten bekijken om na wat "programmeerwerk" en de helpdesk te contacteren een testbetaling te kunnen doen.

Tenzij je natuurlijk iemand anders de installatie laat doen al dan niet tegen betaling.

 

Eens geïnstalleerd geen enkel probleem maar ik denk dat het de kleinere webwinkeliers afschrikt net zoveel als hun opstartkost trouwens.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.