• 0

multisafepay of Ogone ervaringen?!?

Heeft er iemand ervaring met multisafepay of Ogone? (of een andere intermediar) Ik heb nu I-deal en van te voren over maken op mijn site (en betalingen vanuit België krijgen automatisch de iban en bic code doorgemaild.

Maar dit klinkt ook wel leuk en voordelig als ik hun advertentie mag geloven.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ik zat erover te denken omdat ik nu alleen ideal heb en weer zat te overwegen om creditcard erbij te doen.

En ze adverteren met een goedkoper tarief voor ideal dus dat sprak me ook aan want de helft van mijn klanten betaald met ideal en dat loopt behoorlijk op.

Maar ik vraag me af of dan alle soorten betalingen via dat lopen? of dat men ook gewoon zelf kan overmaken.

Beste Evelina,

MultiSafepay is een online betaalplatform waarmee u uw klanten kunt laten betalen via verschillende betaalmethoden (iDeal, Visa/Mastercard, Bankoverboekingen). Hiermee zult u zien dat u in korte tijd meer klanten zult genereren omdat klanten het nu eenmaal prettig vinden om op verschillende manieren te kunnen betalen. Bij MultiSafepay betaalt u eenmalig € 74,95 opstartkosten en geen maandelijkse kosten (in tegenstelling tot Ogone, waar wel maandelijkse kosten worden gerekend). U betaalt dus alleen per transactie. Indien u ook creditcard betalingen (Visa/Mastercard) wilt aanbieden dient u aangesloten te zijn bij een PSP (bv. MultiSafepay). In tegenstelling tot eerdere berichten in deze blog is het niet mogelijk om deze creditcard betalingen zelf aan te bieden.

Met vriendelijke groet,

 

Eva Koekkoek

Marketing Manager

Postbus 37159 | 1030 AD Amsterdam

Tel. 020 8500500| Fax 020 8500501

www.multisafepay.com

Link naar reactie
  • 1

Wie o wie creert the best of both worlds? gunstige tarieven en geen account aanmaken!

 

Ik ben ook bezig met 2 webwinkels op te zetten maar 'durf' ook niet echt een tussenpartij ertussen te zetten gezien het meer werk voor de klant is, en elke extra handeling is er 1 te veel en bestaat de kans dat ze afhaken.

 

Maar aan de andere kant, hoe zit het met de toekomst van iDeal? Webwinkels aangesloten bij Thuiswinkel hebben nu dat de helft pas aanbetaald hoeft te worden, hoe wordt dit operationeel ingericht? Dan is er ook een soort tussenpersoon nodig , zoals een notaris bij kopen huis, die het geld even vasthoudt?

 

Ik hoor het graag!

 

Grt

Arjan

 

 

Arjan,

 

Eerst over de toekomst van Ideal:

De regelgeving schrijft voor dat je de mogelijkheid moet geven om minimaal 50% achteraf bij levering te betalen. Dat betekent dat je minstens 1 betaalmethode moet aanbieden waarbij dit geldt. Dat betekent niet dat je Ideal, creditcard betalingen, paypal etc. niet mag aanbieden. Veel klanten vinden ideal gewoon makkelijk, en hebben helemaal geen behoefte aan de ' consumentenbescherming van een gedeeltelijke betaling vooraf' .

 

Conclusie: Ideal is nog lang niet verdwenen.

 

Dan je vraag over hoe je dat betalen achteraf operationeel moet inregelen, hierbij 5 tips

1) Zoals gesteld: Achteraf betalen zou ik alleen inzetten als ' extra methode' . Veel klanten betalen gewoon liever met Ideal

 

2) Je moet aanbieden dat ze minimaal 50% achteraf mogen betalen. 100% achteraf betalen mag ook. Soms is dat administratief gewoon handiger en dus goedkoper.

 

3) Veel webwinkeliers bieden achteraf betalen aan door de goederen onder rembours te leveren. De klant betaalt dus aan de postbode. Het risico is dan redelijk beperkt. Het enige risico is dat de klant de producten aan de deur weigert. Je krijgt de spullen dan terug, maar hebt wel verzendkosten.

Een ander nadeel van de rembourszendingen zijn de kosten. Die zijn vrij hoog. Als je wilt voorkomen dat veel mensen van de rembourszendingen gebruik maken, dan reken je de kosten gewoon door. En hop... de meeste mensen kiezen dan toch voor een gewone ideal betaling...

 

4) Als alternatief kan je een acceptgiro of factuur bij je pakketje doen. Voor de klant prettig, en voor sommige klanten de reden om juist bij jou te kopen. Het risico op wanbetaling is dan natuurlijk wel hoog!

 

5) Dit risico kan je laten overnemen door factoringmaatschappijen. Zij betalen jou, en innen het geld bij de klant. Daar zijn natuurlijk ook kosten aan verbonden. Niet iedere factoringmaatschappij doet zaken met webwinkels, omdat het vaak relatief lage bedragen betreft. Mcfactor http://www.mcfactor.nl/ doet dat wel. Goede webshop software (zoals de onze bijvoorbeeld ;-)) ), bevat een standaard koppeling met dit soort partijen.

 

Ik hoop dat dit helpt!

 

gr. Michel

Link naar reactie
  • 1

Ik gebruik zelf zowel Ogone als betalings provider (voor creditcard transacties) als docdatapayments voor eenmalige machtiging, ideal en wat buitenlandse betaal opties.

 

Ogone wil ik eigenlijk weg al langere tijd maar ben verplicht daar te blijven doordat ik van de nederlandse creditcard afhandelaars geen nieuw creditcard contract krijg omdat ik o.a. dropjes en fun drankjes verkoop (zijn volgens hun voedingssupplementen).

 

Verder geen negatieve ervaringen met Ogone.

 

Docdatapayments bevalt me goed (heb ik ook nog het contract afgekocht dus geen maandelijkse kosten).

Zijn niet de goedkoopste maar wel ene goed systeem en veel betaalopties.

Daarnaast zeer uitgebreide documentatie voor de intergratie van hun betaal systemen maar ook voor veel software standaard modules beschikbaar.

 

Multisafepay overweeg ik te gaan gebruiken voor ideal en de belgische variant hiervan vanwege de lage kosten van ideal.

Ik moet nog wel kijken hoe dat nu zit met dat aanmaken van een account door de klant bij multisafepay, dat zou namelijk voor mij weer niet acceptabel zijn.

 

Maar aan de andere kant, hoe zit het met de toekomst van iDeal? Webwinkels aangesloten bij Thuiswinkel hebben nu dat de helft pas aanbetaald hoeft te worden, hoe wordt dit operationeel ingericht? Dan is er ook een soort tussenpersoon nodig , zoals een notaris bij kopen huis, die het geld even vasthoudt?

 

Dat van 50% aanbetalen blijkt al tientallen jaren in de wet te staan. Is door thuiswinkel.org dus opgenomen omdat het gewoon een (onzinnige) wettelijke regeling is.

In de praktijk zal niemand hier gebruik van maken.

Je mag er ook vanaf wijken door dit met de klant af te spreken (enkel opnemen in algemene voorwaarden is niet voldoende).

 

In de praktijk zal deze wet dus eigenlijk gewoon niet gebruikt worden en zal er pas iets gedaan worden als een klant bereid zou zijn om naar de rechter te stappen om die voorwaarden af te dwingen.

 

persoonlijk zal ik dat ook nooit aanbieden, klant kan kiezen om van die regel afstand te doen en zo niet gaat hij maar ergens anders kopen gezien mijn ervaringen met achteraf betalen.

Link naar reactie
  • 1

Hoi Vossie,

 

Het is allemaal vervelend, maar zoals je al schrijft heb je die regel van achteraf betalen te danken aan de Nederlandse wetgever. Ik ben er ook niet blij mee! Stuur een brief naar het tweede kamer lid van je keuze, wellicht reageert er nog iemand in onze democratie ;-))

het betreft hier een wet die gemaakt is in de tijd dat internet nog helemaal niet bestond en is in de huidige situatie dus volledig achterhaald.

Thuiswinkel.org probeerd ook die wet wel weg te krijgen maar zolang als politisie er zelf geen last van hebben is dat erg lastig (zodra ze er zelf door getroffen zouden worden zou het zo opgelost zijn).

 

Natuurlijk kan je er vanuit gaan dat je nooit op basis van deze wet aangeklaagd zou kunnen worden, maar dat risico is aan jou. Ik durf dat advies niet aan iedereen te geven.

je zal in dit geval de wet wel moeten overtreden of dus omzijlen door klanten (verlicht) afstand te laten doen van die regel aangezien er verder geen goede alternatieven zijn (zie mijn bezwaren op de mogelijke alternatieven).

Wat betreft rembours gaf ik inderdaad al aan dat de kosten bij terugzending heel hoog kunnen zijn. Vandaar mijn advies om kosten door te berekenen aan de klant . Er zullen dan weinig klanten voor rembours kiezen. Overigens is de ervaring in mijn eigen webshops en bij veel van de meer dan 300 klanten dat het percentage terugzendingen niet heel hoog is.

Je kan uiteraard hoge kosten voor rembours in rekening brengen maar geeft weer een negatieve indruk van je bedrijf: he hij bied wel rembours aan maar wat een absurt bedrag aan extra kosten zeg.... dan ga ik wel naar de concurent. dat ondanks dat de andere betaalmethodes wel goedkoper zijn.

daarnaast was bij mij het weigeringspercentage van rembours zendingen afhankelijk van de periode van het jaar tussen de 35 en 60 procent.

Dan acceptgiro. Zoals ik al aangaf heeft dat een hoog risico en dat heeft bij jou helemaal verkeerd uitgepakt. Onder onze klanten zijn er webshops met veel minder problemen, maar ik ben het helemaal met je eens dat deze betaalmethode voor de meeste kleinere webshops onverstandig kan zijn. Het hangt o.a. ook van je productcategorie en gemiddelde bestelgrootte af.

hierbij is het inderdaad afhankelijk van je doelgroep, maar dat wordt in al die "onderzoeken" en bloigs en mensen die het promoten er nooit bijverteld. Ik ken eigenlijk enkel mensen die hier gigantische administraties en openstaande posten hebben overgehouden. Enkel grote ondernemingen met zeer veel financiele reserves en extreem goede geografische data voor beoordelen of mensen wel of niet daarmee mogen betalen lijken dit succesvol te kunnen hanteren.

 

Ten derde de factoringsmaatschappij: De percentages die jij noemt zijn erg hoog! Wij horen meestal lagere percentages. Welke factoringsmaatschappij heeft je dat aanbod gedaan?

 

is al enige tijd terug, maar meeste kwamen niet verder dan globale schattingen te geven en wilde zo en zo al niet verder praten als je geen 500 duizend euro omzet had.

 

mcfactor is 1 van die bedrijven met dergelijke percentages.

Link naar reactie
  • 1

de webshop stuurt je gegevens inderdaad automatisch door naar multisafepay, dat is nodig om de betaling (met ideal) af te kunnen ronden.

Maar multisafepay heeft nog een tussenstap bij goedkope abonnementen, daar moet je voordat je met ideal kan betalen eerst nog een account bij multisafepay aanmaken

Link naar reactie
  • 1

Ik dacht een site te hebben met een betrouwbaar betaalmiddel als ideal maar dat is dus fake.

 

Dat is helemaal niet fake. De website die jij hebt bezocht handelt de betalingen af via een payment provider, die heet in dit geval Multisafepay. Er zijn/waren inderdaad pakketten bij Multisafepay waarbij je ook bij hen moest registeren. Of je daar van houdt is één ding, maar om maar te zeggen dat het fake of onbetrouwbaar is slaat natuurlijk nergens op.

Link naar reactie
  • 0

Ik had dat wel vóór ik met ideal begon en vond ideal toen een beter en goedkoper alternatief (0.75 per transactie betaal ik voor ideal) En ik doe mijn boekhouding altijd achteraf met de afschriften en met creditcard werd dat wat ingewikkeld in te boeken .... ???

Link naar reactie
  • 0

De eerder genoemde instanties zijn misschien wel iets goedkoper, maar hun naamsbekendheid onder het grote publiek is vrijwel nul.

 

De naamsbekendheid hangt samen met betrouwbaarheid en betrouwbaarheid bepaalt weer mede of klanten tot betaling overgaan.

 

Mijn advies is Ideal niet in te ruilen voor een van bovenstaande opties.

Link naar reactie
  • 0

Ogone is in Belgie al jarenlang een van de meest bekende namen op het gebied van online betaal transacties vergelijkbaar met Bibit in Nederland.

 

Een klant vertrouwt vooral op de naam (van de eigenaar) cq uitstraling van de site, in mindere mater op de naam van het bedrijf dat de transacties verwerkt.

Link naar reactie
  • 0

De eerder genoemde instanties zijn misschien wel iets goedkoper, maar hun naamsbekendheid onder het grote publiek is vrijwel nul.

 

De naamsbekendheid hangt samen met betrouwbaarheid en betrouwbaarheid bepaalt weer mede of klanten tot betaling overgaan.

 

Mijn advies is Ideal niet in te ruilen voor een van bovenstaande opties.

 

Dan mag je gelijk even uitleggen waarom grote partijen als Bart Smit, Martinair, Conrad, Honkemoller en CoolBlue (misschien wel dé internetwinkel op dit moment) gebruik maken van Ogone. Ogone is de laatste jaren hard bezig om uit te groeien tot een zeer betrouwbare betalingsprovider. In feite is het gewoon een tussenlaag tussen de webwinkel en de betaalmethoden. Mensen zullen eerder kijken naar welke betaalmethoden je aanbiedt dan via welke betalingsprovider dit verloopt, bij een goede implementatie hoeft de gebruiker niet eens te weten dat je Ogone hiervoor gebruikt. Hetzelfde geldt ook voor Multisafepay.

Felesta - Webontwikkeling & internet marketing

www: felesta.nl tel: 0184 769008

Link naar reactie
  • 0

Ik maak sinds kort gebruik van Multisafepay. En heb van de week voor het eerst geld van de multisafepay account naar men bankrekening, ik zal laten weten hoe het verloopt (transactie duurt wat langer aangezien het geld uitbetaald word op een engelse bankrekening).

 

Voor de rest trouwens de telefonische/e-mail support is tot op heden perfect. Ze zijn erg vriendelijk en zijn erg snel met reageren.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp de vraag niet helemaal.

Ogone en multisafepay bieden betaalmogelijkheden aan (zoals iDEAL, creditcards enz.)

 

Wat wil je? Je hebt nu iDEAL en je wilt creditcards erbij?

 

Ik heb ervaring met Ogone, maar Ogone is behoorlijk prijzig.

Multisafepay heb ik net de website bekeken en de tarieven zien er niet slecht uit.

 

Paypal rekent: 3,4% + €0,35 EUR

Multisafepay: 3.2 %+ € 0,15

 

Alleen wat wil je bereiken? Minder kosten? Of meer betaalmogelijkheden?

 

Hoe zit het met de beveiliging van je website? Heb je een SSL verbinding nodig? En wat kost dat?

Link naar reactie
  • 0

De naamsbekendheid hangt samen met betrouwbaarheid en betrouwbaarheid bepaalt weer mede of klanten tot betaling overgaan.

 

Mijn advies is Ideal niet in te ruilen voor een van bovenstaande opties.

 

Naamsbekendheid naar de klanten toe bedoel je?

 

Als je via iets als multisafepay een ideal betaling gaat doen, kom je als klant toch gewoon bij de interface van je eigen online banking uit om daar de transactie te volbrengen - m.i. maakt dat weinig verschil.

 

Bij een creditcard transactie zal men wel zien dan men via een 3rd party provider betaalt, maar daar kom je met cc transacties lastig onderuit.

Link naar reactie
  • 0

Naamsbekendheid naar de klanten toe bedoel je?

 

Ik bedoelde inderdaad naar de klanten toe. Volgens mij zit ik in de verkeerde richting te denken. Als ik het goed begrijp komt in het geval van bv. Ogone de klant niet of nauwelijks in aanraking met die partij?

 

Maar dan nog, bedrijven als Martinair en Bart Smit hebben van zichzelf al een 'betrouwbare' uitstraling. Als relatief onbekende webwinkel is dat niet zo. Een icoontje van Ideal helpt dan in mijn ogen mee aan een betrouwbare uitstraling.

Link naar reactie
  • 0

Maar dan nog, bedrijven als Martinair en Bart Smit hebben van zichzelf al een 'betrouwbare' uitstraling. Als relatief onbekende webwinkel is dat niet zo. Een icoontje van Ideal helpt dan in mijn ogen mee aan een betrouwbare uitstraling.

 

Maar dat icoontje kun je net zo goed hanteren wanneer diezelfde iDeal betaalmethode via een payment provider wordt aangeboden. In weze maakt het weinig verschil. Bovendien kun je bij Ogone de interface volledig integreren in de eigen huisstijl.

Felesta - Webontwikkeling & internet marketing

www: felesta.nl tel: 0184 769008

Link naar reactie
  • 0

Ok ik heb het verkeerd begrepen, beschouw mijn reacties als niet geplaats ;)

 

Misschien is het juist wel goed dat je dit geplaatst hebt. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dit vanuit de 'verkeerde' hoek bekijken.

Felesta - Webontwikkeling & internet marketing

www: felesta.nl tel: 0184 769008

Link naar reactie
  • 0

Ik zat erover te denken omdat ik nu alleen ideal heb en weer zat te overwegen om creditcard erbij te doen.

En ze adverteren met een goedkoper tarief voor ideal dus dat sprak me ook aan want de helft van mijn klanten betaald met ideal en dat loopt behoorlijk op.

Maar ik vraag me af of dan alle soorten betalingen via dat lopen? of dat men ook gewoon zelf kan overmaken.

Link naar reactie
  • 0

Waar ik mijn vraagtekens bij zet is het volgende:

 

Om een betaling met Multisafepay te kunnen doen moet je als consument daar een account hebben/aanmaken.

 

Heb je een nieuwe klant in je webshop, heeft deze net al zijn/haar gegevens ingevuld om een account aan te maken en dan moeten ze nogmaals een account aanmaken om met iDEAL of CC te kunnen betalen.

 

Haken mensen daar niet op af?

 

Ik heb in mijn webshop nu iDEAL er in zitten en mensen komen rechtstreeks in hun eigen bankomgeving terecht (na inloggen bij bank).

 

Mij lijkt dat die tussenstap van Multisafepay al snel als teveel gedoe gezien wordt.

 

Voor een nieuwe shop die ik nu aan het maken ben had ik twijvels n.a.v. dit toppic maar sinds ik de demo heb bekeken en heb gezien dat mensen daar (weer) een account aan moeten maken, kies ik er voor om het niet te doen.

Link naar reactie
  • 0

De tarieven van Multisafepay (MSP) zien er zeker goed uit! Maar toen kreeg ik m'n twijfels :(

 

- Multisafepay. Wie? Als mijn klanten morgen 6k overmaken wil ik niet dat MSP de dag er op failliet gaat. Ik wil een bedrijfshistorie zien en een mooi rapport van een accountant!

- €0,50 om geld over te maken van MSP naar mijn rekening. Flauw hoor :(

- Externe omgeving met MSP logo waar klant account moet aanmaken en betaalwijze moet kiezen is echt een no-go. De betaalwijze wordt al gekozen in osCommerce, om onafhankelijk van MSP te blijven is dit noodzakelijk. Twee keer klantgegevens invoeren is te veel gevraagd. Vooral omdat dit niet nodig is bij de huidige osCommerce implementatie.

 

Voordelen:

+ Tarieven (niet maandelijks)

+ Second Chance module

-

Link naar reactie
  • 0

Dat opgeven van een tweede account is echt een no-go, waarom willen ze dit in hemelsnaam? Ik zou als ik als klant voor de tweede keer mijn gegevens in moet vullen wegklikken.

 

Helaas, ik heb Ideal en zat even te overwegen om over te stappen naar MSP aangezien de tarieven wel interessant zijn. Maar dit gaat het toch niet worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.