• 0

Globalisatieregeling? Zelf doen of boekhouder vragen?

Hallo iedereen, ik ben sinds Februari voor mezelf begonnen met verkoop van 2dehands goederen via internet en markten.

Ik heb sinds Februari weinig verkocht en moet einde deze maand aangifte doen bij de belasting dienst. Ik heb ook niks bijgehouden op papier verkoop en inkoop.

De aangifte wil ik zelf gaan doen. Kan ik de globalisatieregeling toepassen dus dat ik totaalbedrag inkopen en dan totaalbedrag verkoop om de 3 maanden.Of zal ikdit beter aan een boekhouder overlaten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van belastingdienst.nl:

 

Verplicht globaliseren of met vergunning

U bent in principe verplicht om de globalisatiemethode toe te passen als u wederverkoper bent van de volgende goederen en van gebruikte onderdelen en toebehoren:

 

kleding

meubelen

boeken en tijdschriften

vervoermiddelen (inclusief fietsen, bromfietsen en caravans)

foto-, film- en videoapparatuur

beeld- en geluidsdragers (zoals video- en muziekcassettes, cd's en lp's)

kunst en antiek

verzamelvoorwerpen

huisdieren en huisdierbenodigdheden

U kunt bij uw inspecteur ontheffing vragen van deze verplichting. Kijk voor informatie daarover bij U wilt niet globaliseren.

 

Als u wederverkoper bent van andere soorten goederen dan die hierboven zijn genoemd, kunt u ook voor de globalisatiemethode in aanmerking komen als het voor u onmogelijk of ongebruikelijk is om de goederen individueel te volgen en dus om de winstmarge per goed vast te stellen. Vraag dan een vergunning aan bij uw inspecteur. Als u een vergunning krijgt toegewezen, mag u globaliseren vanaf 1 januari van een nieuw kalenderjaar. U moet dan gedurende ten minste 5 kalenderjaren de globalisatiemethode gebruiken.

 

Als u behalve antiek ook curiosa verkoopt dan mag u de bijzondere regels voor kunst, antiek en verzamelvoorwerpen ook toepassen op de curiosa die u verkoopt. Voor de toepassing van de globalisatiemethode op deze goederen hebt u dan geen vergunning nodig.

 

 

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.