• 0

Kan iemand mij uitleggen wat T/T payment in advance is ?

Hallo ik wil Ledspots kopen rechtstreeks uit china ik heb al gemaild met de fabriek terplaatse en me bevraagd hoe dat werkt ,de betaling enzo verder ze zeggen dat ze de betaling van de bestelling eerst willen en dan zenden ze de goederen , ze willen dat ik via (Our every customer arrange the payment as T/T in advance) dat is wat ze me zeiden hoe zij werken .

Kan iemand mij uitleggen als dit te vertrouwen is en hoe dat in zijn werk gaat ? En ook wat T/T is? wat bedoelen ze met Our every customer arrange the payment as T/T in advance ?

Het is misschien een domme vraag maar ik ben int verleden al slachtoffer geweest van internetfraude daarmee deze vraag.

mvg Freson Geert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hit één van Google geeft zelfs al antwoord... :)

 

T/T means telegraphic transfer, or simply wire transfer. It's the simplest and easiest payment method to use.

 

T/T payment in advance is usually used when the sample and small quantity shipments are transported by air. The reason why is that the documents like air waybill, commercial invoice and packing list will be sent to you along with the shipment by the same plane. As soon as the shipment arrives, you can clear the customs and pick up the goods with the documents. As it's acknowledged, T/T payment in advance presents risk to the importer if the supplier is not an honest one.

Link naar reactie
  • 0

"Our every customer arrange the payment as T/T in advance ?"

 

Is een redelijk typische zin als je handel drijft met het Verre Oosten ;) daar zul je tussendoor moeten lezen, of moeten vragen wat ze precies bedoelen. Want het Engels van veel potentiele handelspartners is daar niet helemaal zoals jij gewend bent te gebruiken. maar ik zou het lezen als: "iedere klant betaalt bij ons met T/T":

 

Verder betekent T/T in de praktijk meestal gewoon een internationale overboeking via je bank. Je hebt er hun bank, accountnummer, naam en SWIFT-code voor nodig. L/C betalingen zijn, als je geen persoonlijk contact hebt gehad met je handelspartner en +$10k afneemt, niet gebruikelijk. Dus dat wordt overmaken.

 

Er is natuurlijk altijd kans dat je wordt belazerd als je overmaakt en niet geleverd krijgt, of juist rotzooi krijgt die niet aan de samplingstandaard voldoen. En begin dan maar eens een procedure aan de andere kant van de wereld als het om een paar duizend $ gaat.

 

Maar een zeker vertrouwen is nu eenmaal wel de basis van internationale handel, want zonder dat gebeurt er helemaal niets. Wat je moet doen is zo ver mogelijk je handelspartner checken: Google, de ratings/fora op de handelssite waar je hem bent tegen gekomen en beoordeel de professionaliteit van het contact dat je met hem hebt (hoe worden de samplingrondes afgewerkt bijvoorbeeld? Hoe ziet de complete routering van het bestelprogramma er uit?)

Bestel dan eerst een relatief kleine order, en als dat goed gaat schaal stapsgewijs op. Zo'n eerste contact is en blijft natuurlijk een gecalculeerde gok, maar dat is dan ook een van de leuke en spannende dingen van dit soort handel. Hoort erbij en moet je wel een beetje van houden :)

 

Veel succes!

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam ze laatst tegen bij de Action. Ledspots inclusief zonnecel en lichtdonker schakelaar, je stampt ze in de grond en klaar is kees met zijn tuinverlichting, prijs 3,79 euro! Hoe is het mogelijk? En hoe wil je ze hier nog goedkoper krijgen?

 

Perry, die net drie van die grondspots zonder zonnecel en zonder lichtdonkerschakelaa voor 100 euro bij de Praxis had gehaald en een middag kabels heeft staan spitten, hoort bijna bij het draadje Aarch thuis:-)

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ledspots inclusief zonnecel en lichtdonker schakelaar

 

Hoop dat er ook een beetje fatsoenlijke accu bij zit dan, anders is het wel een aardige 1 april grap.

Vraagje, een lamp met zonnecel... laadt die zichzelf weer op als hij aan staat?

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Vraagje, een lamp met zonnecel... laadt die zichzelf weer op als hij aan staat?

 

Kreeg wel de indruk, maar had er zo de smoor in dat ze daar voor minder dan 4 euro stonden dat ik het zoiezo niet van naderbij heb bekeken, heb me zelf maar wijs gemaakt dat het toch wel chineze troep zal zijn. Hoe dan ook Gamma zag ik ook al met zoiets in een krantje.

 

Als het allemaal doet wat het kan is de technologie wel heel gaaf. Zou het al bruikbaar zijn als vervanging van batterijen in een mobiel bijvoorbeeld?

 

We dwalen nu af, maar ik heb laatst een opwindbare zaklamp uit elkaar gehaald, die laad dan een condensator op waarmee een led voor een aantal minuten aangestuurd kan worden.

 

 

Perry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.