• 0

Importeren uit Argentinie.

Beste Mensen,

 

Allereerst wil ik alle medeforumgebruikers en oprichters van dit forum bedanken voor de informatie die ik tot nu toe heb kunnen gebruik.

 

Zelf zit ik met een aantal vragen.

 

Ik ben een startende ondernemer. En doe zaken in hout meel etc. Ik ben op dit moment bezig een import op te gaan zetten uit een woud dicht bij Buenos Aires in Argentinie.

 

Nu ben ik met een producent al erg ver. Ik heb samples ontvangen wat er heel goed uit zag. Omdat ik zelf enthousiast ben van zijn product wil ik graag een zending van 5 á 6 containers over laten komen. De producent heeft mij een bepaald bedrag gegeven per een bepaalde hoeveelheid. Op basis van FOB en CFR. Ik kan de verschillen in deze termen wel vinden, maar wat zijn nou precies de voor en nadelen. Hoe zou ik de transport het goedkoopst kunnen regelen etc? Wat zijn betrouwbare en goedkope expediteurs? Op dit gebied ben ik nog niet zo zeer ervaren.

 

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen vertellen hoe ik de zending het best kan over laten komen? Onder welke voorwaarde's etc?

 

Alvast hartelijk bedankt voor de genomen moeite.

 

Groetjes Ed.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een klant van mij heeft toen hij zijn eerste container bestelde, gekozen voor CIF Rotterdam. De verkoper betaald dan de zeevracht voor je, en de container komt zonder bemoeienis van jouw kant in Rotterdam aan.

Als je FOB koopt, moet je namelijk zelf het transport regelen.

Is ook niet moelijk om te doen, maar je bent verkoper van hout en geen transporteur. (maw, laat iedereen doen waar die goed in is, en probeer niet alles zelf te doen)

 

Ik zou dus persoonlijk voor CIF kiezen, dan is het verzekerd ook.

Bij CFR zit de verzekering er nog niet in, meen ik. Ik ken de INCOTERMS ook niet uit m'n hoofd, dus dat moet je even nakijken.

 

Het enige dat je dan moet doen als die in Rotterdam aankomt, is regelen dat ie bij je voor de deur afgeleverd wordt.

 

Je kan altijd een paar rederijen opbellen en vragen om tarieven en kijken of je niet veel te veel betaald, bv K-Line, MSC, OOCL etc.etc.

Link naar reactie
  • 0

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie.

 

In de toekomst ben ik van plan steeds meer import op te gaan zetten uit wouden over de wereld. Ik wil me dus met het oog op de toekomst eigenlijk stiekem wel verdiepen in de transport.

 

Wanneer je transport zelf regelt neem ik aan dat je ook weer iets aan kosten bespaart. Dit kan ik ook fout hebben, nogmaals ik heb geen ervaring.

 

Je tip om eens contact op te nemen met rederijen lijkt me zeer bruikbaar en zal ik mij is in gaan verdiepen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.